Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Tror verkligen inte det är svårt att göra sig av med t ex Reideborn, trots kontrakt. Han ska vara en billig lösning och finns säkert andra lag i framförallt allsvenskan som vill ha honom.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Så du vill bli av med både Högga och Ahlén?Vikas skrev:Problemet inför nästa säsong är att alla man vill ha bort har kontrakt och alla som man vill ha kvar (förutom Fällström) är kontraktlösa.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori skrev:Så du vill bli av med både Högga, Bergfors och Ahlén?Vikas skrev:Problemet inför nästa säsong är att alla man vill ha bort har kontrakt och alla som man vill ha kvar (förutom Fällström) är kontraktlösa.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Försökte vara realistisk. Det absolut minsta jag förväntar mig om vi har något som helst intresse av att utvecklas, kanske vinna ett derby och slippa slåss för att undvika kval nästa år:
Målvakter:
Ny
Ny
Ut: Tellqvist, Reideborn
Försvar:
Urbom
Högström
Hultström
Bernhardt
AOM
Ny
Pettersson (NY)
Falk
Bernhardt
Ut: Varakas, E. Johansson
Centrar:
Engqvist (Ny)
Ljungh
L. Johansson
Vejdemo
Forwards:
Ny (spets)
Bergfors
Ahlén
Ridderwall
Brodin (eller likvärdig ersättare)
J Davidsson
M Davidsson
Possler
Lundh
Possler
(Fjällby)
Ut: Matt, Fällström, Hank
Tränare:
Robban Ohlsson
Stefan Nyman
Ny (Erfaren ledare med ansvar för forwards och PP)
Ut: Musse
Sorry Adam, Hank och Musse. Tycker väldigt mycket om en av er, men det här är en elitförening och ni har inte bevisat tillräckligt.
Målvakter:
Ny
Ny
Ut: Tellqvist, Reideborn
Försvar:
Urbom
Högström
Hultström
Bernhardt
AOM
Ny
Pettersson (NY)
Falk
Bernhardt
Ut: Varakas, E. Johansson
Centrar:
Engqvist (Ny)
Ljungh
L. Johansson
Vejdemo
Forwards:
Ny (spets)
Bergfors
Ahlén
Ridderwall
Brodin (eller likvärdig ersättare)
J Davidsson
M Davidsson
Possler
Lundh
Possler
(Fjällby)
Ut: Matt, Fällström, Hank
Tränare:
Robban Ohlsson
Stefan Nyman
Ny (Erfaren ledare med ansvar för forwards och PP)
Ut: Musse
Sorry Adam, Hank och Musse. Tycker väldigt mycket om en av er, men det här är en elitförening och ni har inte bevisat tillräckligt.
Avgå Jocke.
tycker att Bergfors har spelat bättre än brodin sen han kom in, men vore i vilket fall tråkigt att tappa brodin.
spelare att dumpa:
Falk
Fällström (synd om han inte kan spela hockey mer, då jag hade höga tankar om honom)
hank
ahlén
anderson
viktiga att behålla:
Urbom
AOM
Högström
Hultström
Bernhardt
Bergfors
J.Davidsson
M.Davidsson
Brodin
Vejdemo
Ljungh
Ridderwall
Possler
även om jag kanske vill se fler namn här så stannar jag...
spelare att dumpa:
Falk
Fällström (synd om han inte kan spela hockey mer, då jag hade höga tankar om honom)
hank
ahlén
anderson
viktiga att behålla:
Urbom
AOM
Högström
Hultström
Bernhardt
Bergfors
J.Davidsson
M.Davidsson
Brodin
Vejdemo
Ljungh
Ridderwall
Possler
även om jag kanske vill se fler namn här så stannar jag...
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Som andraslips håller Adam absolut. Men han har tyvärr varit tvungen att stå för mycket då Tellan inte längre håller den nivån som hade behövts.Benjamin L. Willard skrev:Tror verkligen inte det är svårt att göra sig av med t ex Reideborn, trots kontrakt. Han ska vara en billig lösning och finns säkert andra lag i framförallt allsvenskan som vill ha honom.
Det är många bra målvakter på marknaden som verkar vilja hem. Där tror jag vi får ett ordentligt uppköp.
Jag är trots allt rätt optimistiskt kring lagbygget till nästa säsong. Vi kommer förmodligen gå in med en bättre backuppställning än vi börja denna säsong med. Högström från start och förhoppningsvis också Hultström. Johansson kan bli svår att ersätta då han varit väldigt bra och dessutom billig.
Forwardssidan blir det väl inte så stor omsättning på och det kan vara bra trots att det inte gått något vidare denna säsong. Ante och en eller två vingar(Cehlin eller Stenlund till exempel). Bergfors är en riktig toppvärvning.
Spelare som Possler, Ridderwall och Ljungh har kapacitet för mer. Det har de visat tidigare. Sen borde de yngre i DavidssonX2, Vejdemo och Fjällby kunna ta ett steg eller två över sommaren.
Alla kommer såklart inte lyckas det har man om inte annat lärt sig av denna säsong men det finns många möjligheter i alla fall och sista veckorna har gett hopp inför framtiden.
Adam är helt klart en ok och billig 2:a, men då måste en utpekad 1:a in.
Ante ersätter matt = klart ok
Emil blir svår att ersätta med vår ekonomi.
Varakas ersättare är redan klar.
Aom behöver vi inte ersätta.
Falk vill jag ersätta med vem som helst, håller verkligen inte.
Urbom ???
Bergfors = wow! Den spetsen vi saknat.
Brodin.. svår att ersätta.
Hank i Love you men tyvärr, måste ersättas.
En tydligare 1:a lina med ante, bergfors och ny så har vi bra 2:a och 3:e + junis 4:e.
Har ändå goda förhoppningar, många nya spelare i år som verkligen vuxit i mina ögon!
Ante ersätter matt = klart ok
Emil blir svår att ersätta med vår ekonomi.
Varakas ersättare är redan klar.
Aom behöver vi inte ersätta.
Falk vill jag ersätta med vem som helst, håller verkligen inte.
Urbom ???
Bergfors = wow! Den spetsen vi saknat.
Brodin.. svår att ersätta.
Hank i Love you men tyvärr, måste ersättas.
En tydligare 1:a lina med ante, bergfors och ny så har vi bra 2:a och 3:e + junis 4:e.
Har ändå goda förhoppningar, många nya spelare i år som verkligen vuxit i mina ögon!
http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... andras-nu/
Stämmer detta att vi släpper Hultström. Helt fel i min mening då vi vet hans potential även fast han inte kommit upp i samma nivå som förra säsongen.
Stämmer detta att vi släpper Hultström. Helt fel i min mening då vi vet hans potential även fast han inte kommit upp i samma nivå som förra säsongen.
Tro inte på allt som står i blaskorna...mb81 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... andras-nu/
-
Om vi släpper honom är orsaken förmodligen att han är för dyr. Tråkigt då han har grym potential.mb81 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... andras-nu/
Vill verkligen se att vi testar Davidsson-Davidsson-Fjällby som fjärdelina i början nästa säsong. Tror dom skulle kunna bli riktigt jobbiga att möta
Vi kan nog (hur mycket vi än hoppas och önskar) inse att vi lär spela med alla dem som sitter på kontrakt, kan lova att inte ett enda av de kontrakten kommer brytas så bara att vänja er vid tanken att Adam står, Hank jagar puck och Falk fladdrar omkring!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
#10 skrev:Tro inte på allt som står i blaskorna...mb81 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... andras-nu/
Var därför jag frågade. Skulle vara tungt att se honom i något annat shl-lag.
- Remy Lebeau
Spelar inte Hultström i NHL/AHL har han kontrakt med oss. Så han lär knappast spela hos en konkurrent.mb81 skrev:#10 skrev:Tro inte på allt som står i blaskorna...mb81 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... andras-nu/
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Släpper vi Hultström kommer bägaren att rinna över för många. Ingen bra säsong, men en back med den potentialen och kastar man inte iväg när man dessutom har ett bra kontrakt på honom. 175' i månaden hittar vi inte en likvärdig back för.mb81 skrev:#10 skrev:Tro inte på allt som står i blaskorna...mb81 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... andras-nu/