SHL: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/12-16

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
emilin
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/12-16

Inlägg av emilin »

Magnutz skrev:Är det nu man ska börja lyssna på KENT? Intensivt? Sägs vara bra när man känner sig melankolisk, sorgsen.
Nej för fan lite mer jävlar W.A.S.P I Wanna Be Somebody känns lite mer rätt just nu ;)
BigJ

Inlägg av BigJ »

#10 skrev:Än en gång, ingen jävel kan väl på allvar tro att säcken ens skulle fundera på saken om han fick frågan om att komma tillbaka efter behandlingen han fick förra året, det kan ni glömma fort.
Det tror jag han skulle, tror han sätter DIF högt. Däremot kan det säkert krävas personliga ursäkter och ev. avgångar för ngn/några sportchef/er.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Karel får ringa runt och äska pengar. Någon funktion ska väl den mannen fylla. Vi behöver minst 1 spets framåt. Ut med Jeff och Musse.
sösdala

Inlägg av sösdala »

Sätt alla spelare på grundträning i passningar, Boxplay, Powerplay och adjö med coacherna samt ledning.
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Säger bara...Säckens rutin är ovärderlig när säsongen drar ihop sig. Ingen av coacherna i DIF kommer ens i närheten av SÄCKENS trygghet o erfarenhet.
Bara att börja fundera över vilken PUDEL som ska användas innan det är försent :!:
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BigJ skrev:
#10 skrev: Än en gång, ingen jävel kan väl på allvar tro att säcken ens skulle fundera på saken om han fick frågan om att komma tillbaka efter behandlingen han fick förra året, det kan ni glömma fort.
Det tror jag han skulle, tror han sätter DIF högt. Däremot kan det säkert krävas personliga ursäkter och ev. avgångar för ngn/några sportchef/er.
Jag tror på allvar att Hans skulle överväga det, om han fick frågan (det finns garanterat ingen dum-prestige där från Säckens sida, om det gäller DIF:s överlevnad)

Men nu kommer ju inte det hända, för då måste först Tjocke redan nu såga sitt egna upplägg och backa med dessa storhetsvansinnes-planer.
Det kommer tidigast att bli aktuellt 4-5 omgångar innan kvalet drar igång.

Sedan vet jag ju inte hur Säckens vardag ser ut, -daniel sa nåt om domarjobb, så han kanske redan är uppbunden denna säsong?
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2016-12-28 22:19:02, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Kan man inte plocka in någon lirare från Hockeyallsvenskan? Det måste ju finnas någon spelare i toppen av målligan som har en SHL-klausul.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Man saknar ju Säcken något jävulskt. Bara presskonferensen efter matchen med den jäveln var ju en höjdpunk. Kom tillbaka och lös nytt kontrakt så är jag hur nöjd som helst.
Spela fult
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Robban har analysen klar i Sportbladet: "Vi måste se till att leda matcherna i stället och få motståndarna att blotta sig, avslutar Ohlsson."
Så sluta att oroa er.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Tambellini är en parodi. Aldrig presterat i SHL på en jämn och bra nivå, men värvas som en superstjärna.

Varit aktiv supporter och gått på matcher när jag varit i Sverige sen år 2000. Men nu orkar jag inte mer. Går inte på en match till innan ändringar görs. Så jävla uselt.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Praetori

Inlägg av Praetori »

Så fort vi möter ett lag med styrspel och en tight defensiv (oavsett deras kvalitet på spelarsidan) så kommer vi ingenstans.
Märkligt nog kan vi sätta press och göra mål på topplagen i 5v5 eftersom det öppnar upp sig bakåt men vi har verkligen svåra problem med att dissekera lag med noggranna försvar.

Spelarmaterialet borde verkligen räcka till men det blir så otroligt svårt att komma till avslut och vi fastnar i uppspelet eller i hörnen. Lagresultatet kommer upp i mindre än summan av spelarnas individuella skicklighet och tyvärr är det en lagbygge/lagledningsfråga.

Det som känns obehagligt är att man ingenstans blixtrar till och visar att potentialen att äta upp lag som KHK eller Örebro finns utan det är snarare en ihållande trend att hela spelsystemet, taktiken och det individuella uppträdandet är uddlöst om motståndarna bara har koll på vad de sysslar med defensivt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Hoppas någon ansvarig läser matchtrådar. Det tysta raseri som börjar få fäste här är mycket värre än "Mackan-gate".
Nu snackar vi om att det riktiga, äkta Djurgården inte längre känns vid sitt s.k. hockeylag, som blivit kidnappat av föredettingar som inte lyckats få ett riktigt jobb efter sina hockeykarriärer.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Avdelning: Styrelsen

Bild
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Praetori skrev:Så fort vi möter ett lag med styrspel och en tight defensiv (oavsett deras kvalitet på spelarsidan) så kommer vi ingenstans.
Märkligt nog kan vi sätta press och göra mål på topplagen i 5v5 eftersom det öppnar upp sig bakåt men vi har verkligen svåra problem med att dissekera lag med noggranna försvar.

Spelarmaterialet borde verkligen räcka till men det blir så otroligt svårt att komma till avslut och vi fastnar i uppspelet eller i hörnen. Lagresultatet kommer upp i mindre än summan av spelarnas individuella skicklighet och tyvärr är det en lagbygge/lagledningsfråga.

Det som känns obehagligt är att man ingenstans blixtrar till och visar att potentialen att äta upp lag som KHK eller Örebro finns utan det är snarare en ihållande trend att hela spelsystemet, taktiken och det individuella uppträdandet är uddlöst om motståndarna bara har koll på vad de sysslar med defensivt.
Som sagt, vilket jag poängterade i förra matchtråden mot Växjö - det som skrämmer på riktigt är att trots att man har sett i princip samtliga matcher i år så finns det ingen tendens till att jag ska kunna veta att här kommer uppåkningen och här kommer pucken hamna. Det finns INGET konsekvent uppspel som inte är en dump och en förhoppning om att vinna pucken. Vi har inga varianter som vi jobbar med konsekvent, utan det kommer in en ny häftig variant lite då och då som säkerligen någon tjomme i vår sk taktiska sportchefsskara har sett i en häftig NHL-match och tänker att "DET DÄR", det blir bra. Och sen testar vi det, kommer igenom en gång, och sen rinner det ut i sanden.

Vi måste vara bland de taktiskt sämst skolade lagen i historien av elitishockey. Det är så skräckinjagande så jag finner inte ord.
25/4-2025
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Sedan vet jag ju inte hur Säckens vardag ser ut, -daniel sa nåt om domarjobb, så han kanske redan är uppbunden denna säsong?
Särkijärvi jobbar med att coacha svenska domare, så han åker runt i landet och ser en jävla massa SHL-matcher. Föga troligt att han skulle kunna avsäga sig det mitt under pågående uppdrag och hoppa tillbaka till den klubb som sparkade honom.

En helt annan Säcken-anekdot som jag måste dela med mig av. I somras befann jag mig med familjen i en liten håla på Gotland som heter Valleviken, låg och solade på en pluttliten strand, sambon står upp och drar vagnen med lillgrabben när hon helt plötsligt utbrister "är inte det där Säcken ute på bryggan?!". "Va?" Ubrister jag sådär nyvaket dåsigt, reser mig upp halvt tafatt - mer för att överlägset bevisa för henne att legenden Särkijärvi knappast skulle dyka upp på en liten strand in the middle of nowhere. Karln på bryggan var förvisso tämligen lik Säcken, men med shorts, solbränd hy och ett par solbrillor modell stureplansstekare. När han går förbi nickar han lite halvlojt och säger ett "hej", varpå jag naturligtvis hör att det är Hasse. Så vi står och språkar en stund och jag passade naturligtvis på att tacka för allt han gjort den här klubben - där och då var han inte vidare bitter men tror nog han trots allt är det...
Skriv svar