SHL Omgång 45: Brynäs - Djurgårdens IF 20/2 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 45: Brynäs - Djurgårdens IF 20/2 2016

Inlägg av captcash »

Matchens höjdpunkt är Kunghs pass till Danmark för 4:e målen, löjligt hög speluppfattning!

EDIT: Vi får tacka CoCo också för att de praktiskt taget sett har dödat HiV från kampen om slutspel nu.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Rätt bra resultat överlag idag. Trevligt!
Blueberry hill

Inlägg av Blueberry hill »

Herregud, man kastas mellan förtvivlan och glädje. Blytung vinst ! Ljung, Alvarez, Englund och Thoresen Kungar !
Fan va Gutt !
Forza DIF !
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mantas, Ljungh, Alvarez, Englund, Thoresen, Brodin, Hultström, Lundberg. Där är kvällens matchvinnare på sätt och vis. Hank och Ahlén gör en helt ok match också.

Matt och Sören var lite osynliga (trots Sörensens mål) och varken Lehtonen eller Sallinen gör någon superinsats. Inte så att de var dåliga men jag förväntar mig mer av våra toppar.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Tyckte Hank och Ahlén var riktigt pigga idag också, som sagt. Halvkul svängig match som bara saknade lite känslor för kommas ihåg.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Cirith Ungol skrev:2-1 känns nästan identisk med nåt mål Honken och Hank stod för under säsongen i allsvenskan, kan det ha varit mot Malmö i kvalserien? (matchen där ett givet mål dömdes bort, Honken avgjorde i sudden)
Det var mot mif på borta-is i kvalserien. Drömmål. Väldigt likt dagens mål av Alvarez/Kungh.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Praetori skrev:Mantas, Ljungh, Alvarez, Englund, Thoresen, Brodin, Hultström, Lundberg. Där är kvällens matchvinnare på sätt och vis. Hank och Ahlén gör en helt ok match också.

Matt och Sören var lite osynliga (trots Sörensens mål) och varken Lehtonen eller Sallinen gör någon superinsats.
Inte så att de var dåliga men jag förväntar mig mer av våra toppar.

Det är detta jag tycker är så jäkla nice, inte att de gör en dålig match utan att vi kan ha topplirare som har en svacka en dag och ändå så vinner vi... dessutom en ganska mentalt svår och viktig bortamatch... riktigt skönt att vi har ett lag där 3 kedjor kan leverera! :D
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Magnutz skrev:
Cirith Ungol skrev:2-1 känns nästan identisk med nåt mål Honken och Hank stod för under säsongen i allsvenskan, kan det ha varit mot Malmö i kvalserien? (matchen där ett givet mål dömdes bort, Honken avgjorde i sudden)
Det var mot mif på borta-is i kvalserien. Drömmål. Väldigt likt dagens mål av Alvarez/Kungh.
Bästa bortaresan någonsin! Kommer aldrig glömma den kvällen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

sensei skrev:Tyckte Hank och Ahlén var riktigt pigga idag också, som sagt. Halvkul svängig match som bara saknade lite känslor för kommas ihåg.
Både Hank och Ahlén var bra mot cluben senast. De är viktiga trampa-på-maskiner.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Lägger upp en favorit från tidigare ikväll ifall ni missade.

Appropå "Andra sidan är ni klara..." :lol: :lol:

Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Nån sa tidigare att synd vi inte möter Skåne, tycker det är skönt vi inte har Malmö kvar iaf.

Livsviktig seger...jag är stolt över grabbarna.
Praetori

Inlägg av Praetori »

captcash skrev:
Praetori skrev:Mantas, Ljungh, Alvarez, Englund, Thoresen, Brodin, Hultström, Lundberg. Där är kvällens matchvinnare på sätt och vis. Hank och Ahlén gör en helt ok match också.

Matt och Sören var lite osynliga (trots Sörensens mål) och varken Lehtonen eller Sallinen gör någon superinsats.
Inte så att de var dåliga men jag förväntar mig mer av våra toppar.

Det är detta jag tycker är så jäkla nice, inte att de gör en dålig match utan att vi kan ha topplirare som har en svacka en dag och ändå så vinner vi... dessutom en ganska mentalt svår och viktig bortamatch... riktigt skönt att vi har ett lag där 3 kedjor kan leverera! :D
Ja jag satt precis och tänkte på att bredden tog hem det och att "bredden" är jävligt tung men du tog orden ur munnen (eller fingrarna) på mig.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Målet där man slår på Armalis två gånger, väldigt tydligt i denna vinkel. Synd att de inte ringde på den.

Praetori

Inlägg av Praetori »

ciirree skrev:Målet där man slår på Armalis två gånger, väldigt tydligt i denna vinkel. Synd att de inte ringde på den.

Som vårat PP ser ut är det fan lika bra.
Vi lyckas ju bättre i BP och 5v5 än 5v4.

Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Förresten, någon annan som såg vansinnesdådet av Brunolfs spelare som räddade Thoresens första försök på öppet mål? Efter att Thore vaskat in returen så fick han totalt spel och kastade klubban allt han hade in i sargen - någon centimeter från egen spelare.

Kan man bli avstängd för sånt?
Skriv svar