SHL Omgång 5: Rögle BK - Djurgårdens IF 1/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 5: Rögle BK - Djurgårdens IF 1/10

Inlägg av captcash »

Btw.. vart faaan är vårt PP från tidigare på säsongen? R.I.P? :cry:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Rix

Inlägg av Rix »

Tellan gör en bra match, Norell dra inte icing med 1 sek kvar tack, det är bara jobbigt för hjärtat
Användarvisningsbild
Cirith Ungol

Inlägg av Cirith Ungol »

Skönt med vinst, men tredje perioden trasades sönder av två jävla puckon i zebradräkt. Kan spelare anmälas av olika skäl bör även domare ställas till svars för sin inkompetens.
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

minalman skrev:Vi spelar ett bättre försvar i BP än i 5 mot 5.
Instämmer, kände sig nästan trygg då vi fick sista utv
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Säsongskort: Ja

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Ah det var det han lackade på alltså.
Ja skall man köra med 5-sekundersregeln så krävs det ju att man är konsekvent också.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Skönt att det löste sig trots det horribla domslutet när vi gör 3-1. Pehr Claesson dömer utvisningen när han kollar på reprisbilderna på jumbotronen. Det får dom inte göra, inte minst när domslutet i sig är fullständigt horribelt.
Man blir inte ens förbannad längre när såna här domslut kommer. Det är minst en gång per match så man börjar bli van. Tråkigt bara att SHL som verkar avguda NHL inte tar efter tydligheten som domarna där borta har.
Senast redigerad av Salas den 2015-10-01 20:24:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
mutation

Inlägg av mutation »

Edin skrev:Helt rätt att dom manar på domarhelvetet att släppa pucken. Tydligen har man redan släppt gimmicken med att man ska ha fem sekunder på att ställa upp.
Helt rätt.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Tellan vs domarna 2-1

Bland det sämsta jag sett från domarhåll. Den här tredje perioden är bara ett långt spel för gallerierna. Domarna har gått från att vara rättsskipare till underhållningsledare. Ett jävla skämt och hela förbannade SHL kan kort och gott dra åt helvete. Förbannade jippoliga!

Rögle är katastrofkassa och den här matchen ska vi vinna med tre/fyra mål. Det positiva är förutom Tellqvists bländande spel: Anderson, Högström, Hultström, Vejdemo och Englund. Thoresen växte under matchen, vilket är första gången hittils.

Holm gör en skitbra första period, men är sen sämst på isen. Hur jävla svårt ska det vara att få ut en puck? Löjligt. Sörensen/Sallinen gör en kall match.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Fruktansvärt sköna och rättvisa poäng.

Domarn är katastrof.
Spela fult
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Aldrig har jag varit så nöjd över att mobilen laddade ur i början av tredje... Alla invektiv jag hade hävt ur mig. Viktig seger utan att imponera och trots den sämsta domarinsatsen jag någonsin sett.

Skickat från min C6903 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Äntligen!
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tycker det är vår sämsta match av våra fem hittills. Tellan har väldigt stor del i tre poäng mot Rögle. Så ska det inte vara.

Sörensen tar sig till mycket lägen och är där det händer, så svårt att säga att han är kall, men han ser inte lika eldad ut som ifjol. Tjurigare. Men klart han ska lägga straff, dels möjlighet för honom att "komma igång", och sen är han ju vår bästa straffskytt. Lägger alla spelare i laget 100 straffar var så garanterar jag att Sörensen har gjort flest mål av alla, därför ska han lägga.

Fascinerade att se hur ofta Hultström hittar forwards med sina långa passningar som ger frilägen eller 2 mot 1, väldigt bra blick.

Robin Press fortsätter överraska, visar fina offensiva egenskaper och gör det faktiskt rätt bra i egen zon. Betydligt bättre än han marknadsförts. Tycker man matchar honom rätt också med 10-13 min per match inklusive PP.

För övrigt har vi max en högerforward som är bättre än Cehlin, och han är alltid skadad.
Expert.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Cehlin är helt fullständigt meningslös. Enda skillnaden mellan den Cehlin som snubblade runt på rinken 2011 och den Cehlin som nu snubblar runt just nu är att den snubblande vanten anno 2015 är iförd glest skägg.

Alvarez och Vejdemo bra igen. Anderson och Press är väl inte heller så jävla pjåkiga.

Norell, Eriksson, Ahlén och Lundberg kan stanna hemma.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Kul att den nya "5 sekundersregeln" vid tekning höll i 5 omgångar. Det kommer bli ett jävla liv om något lag gör mål på en sån tek, med all rätt.

Två fel gör domaren vid teken.
Först kallar han på Röglespelaren, sedan får han ca 7 sekunder på sig. Visste att den här regeln aldrig skulle hålla. Alla domare kommer ha sina "egna" direktiv.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Rögles danskjävel i målet och domaren räddade Mögle från en större förlust nu tar vi nästa skånelag på lördag
Skriv svar