SHL Omgång 4: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 26/9
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL Omgång 4: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 26/9
Fyfan vad illa. Nu är min helg förstörd.
Avskaffa tre mot tre.
Skulle vara skönt om Alvarez kunde få näta, jag tycker han jobbar på bra och skapar mycket. Tror det är viktigt för hans självförtroende om det börjar ge lite resultat i målkolumnen också.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Vilket jävla skitresultat. Med rätt skärpa så borde matchen varit i hamn efter första. Men det var väl ödet att KHK skulle ta sin första SHL-skalp mot oss. Laget alla bryter trender mot.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tellqvist däremot..
Första målet är han SOM VANLIGT alldeles för långt ur kassen och har för lång väg tillbaka när returen kommer.
Andra målet har han fri sikt och skottet kommer från lång håll även om det är välplacerat.
Tredje målet behöver han bara täcka första stolpen. Inte en chans att Andersson lyckas lägga över den där på backhand och få den i andra hörnet. Agerar som en juniormålvakt där.
Första målet är han SOM VANLIGT alldeles för långt ur kassen och har för lång väg tillbaka när returen kommer.
Andra målet har han fri sikt och skottet kommer från lång håll även om det är välplacerat.
Tredje målet behöver han bara täcka första stolpen. Inte en chans att Andersson lyckas lägga över den där på backhand och få den i andra hörnet. Agerar som en juniormålvakt där.
Expert.
Varför har DIF spelare som Norell, Hage, Lundberg & Ahlén i sin laguppställning?
Denna match skulle vart avgjord efter 1:a perioden.
Denna match skulle vart avgjord efter 1:a perioden.
Kollar man Karlskronas trupp så är den inte så jävla dålig heller. Typ som vi förra säsongen. Räknar man bort Basse och Samme(som var skadade hela tiden) så är det nog fan bättre tom.
Senast redigerad av mb81 den 2015-09-26 17:26:03, redigerad totalt 1 gånger.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Robin Norell har aldrig gjort något vettigt i DIF-dressen, en överhypad skitback, påminner om David Lidström.
Tragiskt att vi verkar ha som regel att spela honom för att vara snälla mot Chicago.
Tragiskt att vi verkar ha som regel att spela honom för att vara snälla mot Chicago.
Spela fult
-
Fällström dvs.Donkels skrev:Ett kungarike för en målskytt - detta är inte OK. Tack för en förstörd lördagskväll DIF
- Jim Morrison
diftobbe89 skrev:Robin Norell har aldrig gjort något vettigt i DIF-dressen, en överhypad skitback, påminner om David Lidström.

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skönt att det finns några som är positiva. Det lugnar mig lite.
Själv ser jag väldigt mycket som oroar mig. Håller pucken i princip hela matchen men skapar ändå inte särskilt många vassa chanser, trots uselt motstånd. Lägg där till drällande och stillastående försvar samt en tveksam målvaktsinsats.
Själv ser jag väldigt mycket som oroar mig. Håller pucken i princip hela matchen men skapar ändå inte särskilt många vassa chanser, trots uselt motstånd. Lägg där till drällande och stillastående försvar samt en tveksam målvaktsinsats.
Avgå Jocke.
Tellan är det som gör mig mest nervös. Hoppas Mantas får mycket förtroende i framtiden!B.I.B.A skrev:Skönt att det finns några som är positiva. Det lugnar mig lite.
Tellan var ju bra mot Skellefteå, men sett till deras senaste prestationer så känns ju Mantas klart hetare, får jag välja hade jag ställt honom i mål på torsdag.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
B.I.B.A skrev:Skönt att det finns några som är positiva. Det lugnar mig lite.
Delar den uppfattningen. Vi har mycket puck men skapar egentligen inte så många målchanser i period två och tre. Mantas borde få chansen fram över. Fler forwards måste steppa upp rejält.
Känner mig sällan mer trygg med Mantas. Men i nuläget håller jag definitivt med.mb81 skrev:Tellan är det som gör mig mest nervös. Hoppas Mantas får mycket förtroende i framtiden!B.I.B.A skrev:Skönt att det finns några som är positiva. Det lugnar mig lite.
Avgå Jocke.
Köper inte heller vissas favorit-bortförklaring med att vi har skador. De flesta lag har fler borta än vi. HV har 9(!) ordinarie borta men vinner ändå.
Om ni räknar med att Fallström helt magiskt ska lösa alla våra problem så avundas jag er naivitet.
Om ni räknar med att Fallström helt magiskt ska lösa alla våra problem så avundas jag er naivitet.