Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Zabel är den sista i tränartrion jag skulle flytta på.
Expert.
Av vilken anledning?SirDIFalot skrev:Zabel är den sista i tränartrion jag skulle flytta på.
Vi har ju bara gjort 3 mål mindre i pp än de som gjort mest.Manijock skrev:Vårat fantastiska PP....

- SirDIFalot
För jag gillar inte Säcken eller Nyman av anledningar jag nämnt flera gånger.ciirree skrev:Av vilken anledning?SirDIFalot skrev:Zabel är den sista i tränartrion jag skulle flytta på.
Är det en sanning att Zabel är ansvarig för vårt PP för övrigt? Har aldrig hört det förr. Även om han är det ligger väl det ett större problem i att vi har typ tre spelare i hela truppen som faktiskt bör spela i ett PP.
Vårt PP tillhör väl typ mittenskiktet med våra 17.11%.
Expert.
Ny stab? Ulf Dahlén och Almtunas Niklas Eriksson.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0376990.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0376990.ab
Jo jag vet.SirDIFalot skrev:För jag gillar inte Säcken eller Nyman av anledningar jag nämnt flera gånger.ciirree skrev:Av vilken anledning?SirDIFalot skrev:Zabel är den sista i tränartrion jag skulle flytta på.
Är det en sanning att Zabel är ansvarig för vårt PP för övrigt? Har aldrig hört det förr. Även om han är det ligger väl det ett större problem i att vi har typ tre spelare i hela truppen som faktiskt bör spela i ett PP.
Vårt PP tillhör väl typ mittenskiktet med våra 17.11%.
Men om vi säkrar SHL platsen. Är det bara just Zabel du tycker om eller anser du att han exempelvis bör leda laget i SHL istället för Säcken? För det känns faktiskt inte så.
Jag vet inte heller angående PPt. Har bara hört här inne att han är ansvarig där. Men nu börjar vi ju faktiskt komma upp i ganska bra siffror sett till materialet vi har.
Har ingen koll alls på Eriksson från Almtuna.
Men Dahlén då som sportchef? Känns det som ett bra alternativ?
- SirDIFalot
Baserat på allt jag vet om Nyman, Säcken och Zabel så gillar jag bara den sistnämnde helt enkelt.
Dahlén känns... tveksam. Vet att han "tänker rätt" och alltid spåtts bli en stor tränare. Men två misslyckanden i HV och Frölunda. Men han har kanske tagit sina hundår och lyckas i nästa klubb nu? Som sportchef? Vettefan. Han har ju aldrig jobbat som det.
Dahlén känns... tveksam. Vet att han "tänker rätt" och alltid spåtts bli en stor tränare. Men två misslyckanden i HV och Frölunda. Men han har kanske tagit sina hundår och lyckas i nästa klubb nu? Som sportchef? Vettefan. Han har ju aldrig jobbat som det.
Expert.
Jo men frågan är ju. Är Zabel rätt man och varför? Om du bara gillar Zabel mer som person så betyder ju inte det att han är rätt man att leda ett SHL lag.SirDIFalot skrev:Baserat på allt jag vet om Nyman, Säcken och Zabel så gillar jag bara den sistnämnde helt enkelt.
Det har ju varit otroligt rörigt runt Zabel så jag har ganska svårt att ens utvärdera honom.
Jag känner iaf så att om Säcken håller oss kvar så är han värd att behålla. Finns liksom ingen anledning att byta ut honom redan då och sen ska vi betala 2 år till på hans kontrakt. Jag lever gärna med "tråkig" hockey ett tag, med bättre spelare dock. Bara vi hittar en sorts stabilitet i klubben så är jag nöjd!
Okej.
Jag hade nästan ställt in mig på Jocke E som ena sportchefen iaf. Kanske inte alls blir så.
- SirDIFalot
Som person är det väl inte och jag säger inte att jag skulle utse Zabel till huvudtränare.ciirree skrev:Jo men frågan är ju. Är Zabel rätt man och varför? Om du bara gillar Zabel mer som person så betyder ju inte det att han är rätt man att leda ett SHL lag.SirDIFalot skrev:Baserat på allt jag vet om Nyman, Säcken och Zabel så gillar jag bara den sistnämnde helt enkelt.
Det har ju varit otroligt rörigt runt Zabel så jag har ganska svårt att ens utvärdera honom.
Jag känner iaf så att om Säcken håller oss kvar så är han värd att behålla. Finns liksom ingen anledning att byta ut honom redan då och sen ska vi betala 2 år till på hans kontrakt. Jag lever gärna med "tråkig" hockey ett tag, med bättre spelare dock. Bara vi hittar en sorts stabilitet i klubben så är jag nöjd!
Okej.
Jag hade nästan ställt in mig på Jocke E som ena sportchefen iaf. Kanske inte alls blir så.
Expert.
-
Vad är det du inte gillar med Nyman? Personligen tycker jag försvaret har varit vårat starkaste kort denna säsong. Nyman verkar även vara en tränare som inte backar för att ryta till och skiter i att försöka va polare med alla. Säcken tycker jag verkar vara raka motsatsen.SirDIFalot skrev:Som person är det väl inte och jag säger inte att jag skulle utse Zabel till huvudtränare.ciirree skrev:Jo men frågan är ju. Är Zabel rätt man och varför? Om du bara gillar Zabel mer som person så betyder ju inte det att han är rätt man att leda ett SHL lag.SirDIFalot skrev:Baserat på allt jag vet om Nyman, Säcken och Zabel så gillar jag bara den sistnämnde helt enkelt.
Okej.
Zabel är säkert bra som tränare.
Jag ställer frågetecken kring hans kvalité som matchcoach.
Jag ställer frågetecken kring hans kvalité som matchcoach.
-
Sägs att Robin Press från SSK troligen väljer DIF till nästa säsong. Någon som hört samma sak? Har väl varit rätt bra i ett uselt SSK. Spelande back, rightare. En uppgradering mot Deilert men är väl tveksamt om han fyller Gysbers skor.
Låter som en Jocke Junior.DIFtomppa skrev:Här har vi spetsen till nästa säsong:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8919

-
Angående Robin Press i SSK så spelar han mellan 22-23 minuter/match och gjort 30 p i ett av allsvenskans sämsta lag !! tycker det definitivt kan vara något för DIF dessutom rightare