SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015
Re: SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015
Norman håller på Djurgårn. Han tog bra med tid på sig istället för att försöka sätta den. 

Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Vad i helvete är det som händer? Skellefteå AIK är som Norge i skidor, går inte att stoppa..
Kämpa DIF!
Kämpa DIF!
- Jim Morrison
Att lyckas pricka bottenformens bottenform när allt drar ihop sig alltså... Det är inte kul.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag väljer att se på den här matchen som när en mellanviktare sparrar mot en tungviktare. Det kan bli bra när vi möter motstånd i vår egen klass.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kan vi städa till siffrorna bara så.minalman skrev:Jag väljer att se på den här matchen som när en mellanviktare sparrar mot en tungviktare. Det kan bli bra när vi möter motstånd i vår egen klass.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
-
- Säsongskort: Ja
Bäst betyg till Er i klacken idag. F-n vad ni hörs bra!!!
- Lee Harvey Oswald
Haha, känner den sötsliskiga lukten från Södermalm här.DIFwishes skrev:Vi skiter i SHL och lämnar den ligan till skoterraggarna och twin peaks-folket, så tar storstadslagen hand om HA istället. Då skall vi se vilken liga som blir ledande.Jim Morrison skrev:Om vi åker ur kommer serien stå helt utan Stockholmslag. Dessutom kommer den i princip vara stängd. Nu får bönderna som dom vill och Jörgen Lindgren åmar sig.
Sann Bajen-mentalitet.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Cirith Ungol
Så jävla frustrerande att se på.
Hmm...DIFwishes skrev:Bäst betyg till Er i klacken idag. F-n vad ni hörs bra!!!
Jag mår fysiskt dåligt av att se hur vi på egen hand förstör eget powerplay under 4 minuter i sträck.
Ett pass max och sedan skott borde vara en kontinuerlig styrning eftersom vi inte kan hantera något annat.
Ett pass max och sedan skott borde vara en kontinuerlig styrning eftersom vi inte kan hantera något annat.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Just nu ser det mer ut som att vi försöker komma med i "Veckans snyggaste" än att göra mål.
2+2 och vi får knappt skott på mål. Herregud.
2+2 och vi får knappt skott på mål. Herregud.
Kul att folk tycker vi spelar bra, vi kan fan så mkt bättre än det här!
Jag förstår inte att man inte gör det mer enklare.Praetori skrev:Jag mår fysiskt dåligt av att se hur vi på egen hand förstör eget powerplay under 4 minuter i sträck.
Dessutom den varianten då Sörensen passar ner till Jocke och går mot mål eller tvärtom - lite uttjatad nu va? Den kör vi 4 gånger varje PP och det händer ingenting.
Senast redigerad av ciirree den 2015-01-24 18:03:56, redigerad totalt 1 gånger.
Observera att det är FYRA Skellefteå spelare med hem i zon i ungefär samma ögonblick som vi får in två forwards i zon och det ser likadant ut åt andra hållet fast tvärtom med två juniorbackar och en släpande forward mot tre fyra motståndare. Det är ingen större mystik eller hemlighet bakom matchutvecklingen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Mot detta motstånd, i denna matchen är vi ett par nummer för små, tyvärr