SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
spocksbeard
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av spocksbeard »

Orkar inte skriva massa negativa saker. Blir bara en negativ trend med massa gnäll och det är det sista vi behöver. Alla vet att vi inte har det bästa laget och skulle behöva en toppcenter o back in. Så detta är vad vi har . Bättre o knyta näven o stötta det . Nya tag mot Mordor på torsdag :)
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Vi ses på torsdag kära djurgårdsfamilj! Nu är det dags att vi alla tar oss i kragen! Jag är jäkligt negativ själv direkt efter match, mår så jäkla dåligt. DIFs framgång & misslyckande påverkar mig enormt mycket. Men precis som med min familj så vill jag vara där när det går som sämst, vem som helst kan vara en vän i välgång men en äkta vän är där mer när det går dåligt. Vårt hemmaspel går väldigt mycket hand-i-hand med stämningen på läktaren, och inget annat lag kan få sån stämning som vi på hemmaplan. Knyt nu alla jäkla nävar och så omgrupperar vi på torsdag. Vi har ett av de på pappret sämsta lagen i serien, MEN med publiken i ryggen så kliver vi om de flesta om inte alla lag på hemmaplan.

Ingen ska få komma till Hovet och tro att de ska köra över oss, ingen ska komma till Hovet och tro att de kan håna oss på läktaren. Nu jävlar är det krig, vi måste höja oss både på plan som på läktaren. Vi kan klaga på laget hur mycket vi vill men i slutändan så är det detta lag vi har. Vi har att välja på att vika ner oss eller ösa på!

Vi kan klaga på antal skott och vilka fina diagram som helst, men varje gång pucken släpps spelar det ingen roll. Vi är själva beviset för just det!

Dags att göra ett val nu, stå upp för DIF eller stanna hemma!

Hoppas vi ses på torsdag kl 18:00!
2014-04-07, vad hände?
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Jepe skrev:Vi ses på torsdag kära djurgårdsfamilj! Nu är det dags att vi alla tar oss i kragen! Jag är jäkligt negativ själv direkt efter match, mår så jäkla dåligt. DIFs framgång & misslyckande påverkar mig enormt mycket. Men precis som med min familj så vill jag vara där när det går som sämst, vem som helst kan vara en vän i välgång men en äkta vän är där mer när det går dåligt. Vårt hemmaspel går väldigt mycket hand-i-hand med stämningen på läktaren, och inget annat lag kan få sån stämning som vi på hemmaplan. Knyt nu alla jäkla nävar och så omgrupperar vi på torsdag. Vi har ett av de på pappret sämsta lagen i serien, MEN med publiken i ryggen så kliver vi om de flesta om inte alla lag på hemmaplan.

Ingen ska få komma till Hovet och tro att de ska köra över oss, ingen ska komma till Hovet och tro att de kan håna oss på läktaren. Nu jävlar är det krig, vi måste höja oss både på plan som på läktaren. Vi kan klaga på laget hur mycket vi vill men i slutändan så är det detta lag vi har. Vi har att välja på att vika ner oss eller ösa på!

Vi kan klaga på antal skott och vilka fina diagram som helst, men varje gång pucken släpps spelar det ingen roll. Vi är själva beviset för just det!

Bra skrivet Jepe.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jepe skrev:Vi ses på torsdag kära djurgårdsfamilj! Nu är det dags att vi alla tar oss i kragen! Jag är jäkligt negativ själv direkt efter match, mår så jäkla dåligt. DIFs framgång & misslyckande påverkar mig enormt mycket. Men precis som med min familj så vill jag vara där när det går som sämst, vem som helst kan vara en vän i välgång men en äkta vän är där mer när det går dåligt. Vårt hemmaspel går väldigt mycket hand-i-hand med stämningen på läktaren, och inget annat lag kan få sån stämning som vi på hemmaplan. Knyt nu alla jäkla nävar och så omgrupperar vi på torsdag. Vi har ett av de på pappret sämsta lagen i serien, MEN med publiken i ryggen så kliver vi om de flesta om inte alla lag på hemmaplan.

Bra skrivet. Det skar i mig att höra Gävlarna låta mer än vad vi orkade med. Det är sånt som inte ska få ske och en signal till fågelholkar med klackbiljett.

Vill du inte sjunga och vråla? Då köper du en biljett på långsidan istället. Så är det. Allt annat är fullkomligt värdelöst.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Hade något senilt helvete framför mig som så fort jag skrek till exempel "Eyyyyy offside", eller "Det där var väl för fan ingen utvisning", så vände han sig om och tillrättavisade mig. "Det var faktiskt offside", "det där var faktiskt en hakning" osv. Tamefan i klacken är man satans enögd, så enkelt är det. Förövrigt så sjöng han inte ens med i Sjung för gamla Djurgårn...

Men för guds skull, kan folk lära sig skillnaden på puck out och när pucken hamnar i båset. Snälla, hur många jävla år ska det ta?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Manijock skrev:Hade något senilt helvete framför mig som så fort jag skrek till exempel "Eyyyyy offside", eller "Det där var väl för fan ingen utvisning", så vände han sig om och tillrättavisade mig. "Det var faktiskt offside", "det där var faktiskt en hakning" osv. Tamefan i klacken är man satans enögd, så enkelt är det. Förövrigt så sjöng han inte ens med i Sjung för gamla Djurgårn...

Men för guds skull, kan folk lära sig skillnaden på puck out och när pucken hamnar i båset. Snälla, hur många jävla år ska det ta?
Är man objektiv i klacken är man nog en fågelholk dessutom. Dessa ska erbjudas andra lösningar. Uttryckligen vid biljettköp.

Biljett-ansvarig: "En klackbiljett. Sjunger du?"
Köpare: "Aldrig i helvete!"
Biljett-ansvarig: "Då är klacken tyvärr slutsåld. Vi har skymd sikt samt långsida kvar."
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Högström spelade sin livs match i min mening. Riktigt bra, såg honom inte begå ett enda misstag. Säker med pucken, tar in pucken i offensiv zon gång på gång. Ingen skugga över Tellan men minst två av målen var han inte skymd och borde nästan tagit i alla fall första målet, han fick dock en jäkla massa skott på sig så han gör ändå en ok insats.

Samme måste sluta kladda med pucken och tro att han är bättre än alla. Hans dribblingar är allt som oftast allt för riskabla. Alldeles för mycket slarv av honom på sistone och onödiga utvisningar som t.ex. kostade oss matchen mot HV. Han är en oerhörd tillgång och nu är det upp till honom att leverera.

Dags att låta Rundqvist spela ist. för Guter kanske?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

1962FenderStrat skrev:Högström spelade sin livs match i min mening. Riktigt bra, såg honom inte begå ett enda misstag. Säker med pucken, tar in pucken i offensiv zon gång på gång. Ingen skugga över Tellan men minst två av målen var han inte skymd och borde nästan tagit i alla fall första målet, han fick dock en jäkla massa skott på sig så han gör ändå en ok insats.

Samme måste sluta kladda med pucken och tro att han är bättre än alla. Hans dribblingar är allt som oftast allt för riskabla. Alldeles för mycket slarv av honom på sistone och onödiga utvisningar som t.ex. kostade oss matchen mot HV. Han är en oerhörd tillgång och nu är det upp till honom att leverera.

Dags att låta Rundqvist spela ist. för Guter kanske?
Sitt livs match? Han gjorde tio bättre matcher i kvalserien om vi säger så. Är väldigt besviken på Högström den här säsongen och är ändå inte ens beredd att säga att han gjorde sin bästa match för säsongen igår.
Expert.
Grimster

Inlägg av Grimster »

Att folk sitter och snackar kvalspel redan nu gjorde hela min dag.
Användarvisningsbild
4.9.5

Re: Sv: SHL: Djurgårdens IF - Brynäs IF 4/10 2014

Inlägg av 4.9.5 »

Grimster skrev:Att folk sitter och snackar kvalspel redan nu gjorde hela min dag.
Järlefeldt?

Att diskutera kval redan i november är befängt

Jo men vi såg hur det gick

från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Grimster skrev:Att folk sitter och snackar kvalspel redan nu gjorde hela min dag.
Alltså det är ju inte direkt så mycket att diskutera hur vida vi kommer eventuellt kvala eller ej, det hoppas jag du och det flesta andra ställer in sig på. Vi kommer ju inte komma 6:a direkt.
Expert.
Skriv svar