SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014
Re: SHL: Linköping HC - Djurgårdens IF 15/9 2014
Tog fan en minut att kommentatorn märkte att Tellan var ute.
Surt att inte få in ett i slutet men på det hela rättvist.
Surt att inte få in ett i slutet men på det hela rättvist.
Dom varvar igång nån match nu och börja med Växjö, cluben är väl inte det roligaste
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Tycker vi inte är så mkt sämre än LHC idag! Minst en poäng förtjänade vi!
Bra forcering på slutet - tyvärr började vi för avvaktande. Till nästa match ska ska det tutas och köras från minut ett
jaja... vi var egentligen värda 1p kan jag tycka men utan Tellan hade det nog slutat 4-1 istället så kan inte gnälla så vansinnigt mkt. Tycker vi är lite tama, lite slappa pass och oskärpa i avsluten men det är, som sagt, inte så katastrof-kass som man kunde tro med vårt "HA-lag"... detta kommer lösa sig.. kanske inte SM-guld men inte fan åker vi ner iaf och nästa säsong lirar vi utan att betala ajk's socialbidrag!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Trist med förlust då jag tycker att vi förtjänar poäng ikväll. Men jag måste verkligen säga att många lag i HA hade betydligt bättre drag på sina matcher än vad LHC har. Jävlar vad tyst det var.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Skön jinx. Ta bort!!captcash skrev:jaja... vi var egentligen värda 1p kan jag tycka men utan Tellan hade det nog slutat 4-1 istället så kan inte gnälla så vansinnigt mkt. Tycker vi är lite tama, lite slappa pass och oskärpa i avsluten men det är, som sagt, inte så katastrof-kass som man kunde tro med vårt "HA-lag"... detta kommer lösa sig.. kanske inte SM-guld men inte fan åker vi ner iaf och nästa säsong lirar vi utan att betala ajk's socialbidrag!
DIF!
- Lee Harvey Oswald
Aja, trodde aldrig att vi skulle mäkta med en slutforcering, oerhört nära.
Finns att jobba på om man säger så.
Så trist att det räcker med en ganska dålig kväll för att lhc ska sno alla 3p.
Vår nya vardag på bortais
Finns att jobba på om man säger så.
Så trist att det räcker med en ganska dålig kväll för att lhc ska sno alla 3p.
Vår nya vardag på bortais
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
"Vi sätter in Ahlén nu i slutet när vi tagit ut målvakten"
Guter och Deilert hör ju verkligen inte hemma på den här nivån. Just Alexander är verkligen katastrof! Men slutet ger ändå en visst framtidshopp. Spelar vi med rätt spelare i rätt läge nu framöver bara så kan vi plocka en drös poäng.
Ja. Men det är fan att det inte skall kunna plockas fram förrän sista 10.DIFtomppa skrev:Vi gjorde endå ett gott försök
Nästan alla får underkänt. Tellan kommer undan med en vapensköld av fem möjliga och Högström likaså, alla andra får minus.
Största besvikelsen ikväll, Englund. Visade nerver och var inte riktigt på tå. Fick mig att komma ihåg att han är en junis. Tror säkerligen han kommer växa ut till en backgigant med tiden men ikväll så var han inte fantastisk.
Deilert är jävligt farlig och hela den PP uppställningen misslyckades totalt med allt de företog sig. Till och med Saviano såg ut att ha sirap under skridskorna och det säger fan en hel del.
Dålig synk och mycket stirr på pucken. Backcheckingen blev betydligt bättre i tredje men då misslyckades backarna att kapitalisera på hårt hemjobb av forwards och center och LHC kunde enkelt smita in på kanterna.
Om LCH hade varit på tårna hade detta slutat i utskåpning.
Tur att man vet att vi åtminstone kan hålla en lägstanivå där vi inte blir helt jävla försvarslösa, det inger hopp om framtiden.
Senast redigerad av Praetori den 2014-09-15 20:27:56, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ahlén framför mål?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skickas från min iPhone via Tapatalk
- Jim Morrison
Högström är fortfarande vår bäst bevarade hemlighet. Knappt nämnd idag igen. Fantastisk match efter match i mina ögon.
Fernholm fortfarande seg som in i. Sirap.
Fernholm fortfarande seg som in i. Sirap.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Lee Harvey Oswald
Guters lösa lobbskott 2 meter över målet i 3-2 läget på slutet andas verkligen klassManijock skrev:Guter och Deilert hör ju verkligen inte hemma på den här nivån. Just Alexander är verkligen katastrof! Men slutet ger ändå en visst framtidshopp. Spelar vi med rätt spelare i rätt läge nu framöver bara så kan vi plocka en drös poäng.

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Har intalat mig själv att vi kommer förlora majoriteten av matcherna ganska enkelt, men det tar ändå emot när vi bjuder på otaliga lägen pga ren nonchalans i egen zon.
Jag undrar om Säcken vågar sära på Samuelsson och Jocke E då Jocke helt enkelt drar ner hela kedjan med sin dåliga skridskoåkning. Skulle gärna se Sörensen där.
Jag undrar om Säcken vågar sära på Samuelsson och Jocke E då Jocke helt enkelt drar ner hela kedjan med sin dåliga skridskoåkning. Skulle gärna se Sörensen där.