SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Mattias_87 »

minalman skrev:En annan "viktig" fråga är om vi är tillbaka i Nationalsångsträsket nu?
Jag är kluven. Tycker inte det ska sjungas något annat än SFGD, men när vi tog bort Nationalsången åkte vi ur.
Varför skulle vi vara det? SHL har ju tagit bort det förutom i slutspelet.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av minalman »

Mattias_87 skrev:
minalman skrev:En annan "viktig" fråga är om vi är tillbaka i Nationalsångsträsket nu?
Jag är kluven. Tycker inte det ska sjungas något annat än SFGD, men när vi tog bort Nationalsången åkte vi ur.
Varför skulle vi vara det? SHL har ju tagit bort det förutom i slutspelet.
Där ser man! My bad.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
GT-Micke

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av GT-Micke »

Grimster skrev:
Davva skrev:Hoppas verkligen att det inte blir massa Nilsson-hat. Låt han va.
Ja, han gjorde bort sig i lönehärvan - precis som alla gjorde i den soppan inkl våra representanter. Jag tvivlar dock inte på att han fortfarande har DIF-hjärta. Han smet undan sin uppgift som lagkapten när vi åkte ur, men jag tror inte orsaken var illvilja utan snarare oförmåga att hantera kaptensrollen utanför omklädningsrummet. Därför har jag svårt att "hata", eller ens tycka illa om Mackan.

I övrigt har han levererat en hel del glädje för mig, vilket jag väljer att minnas.

Men självklart ska vi håna HiV när de torskar på hovet - tror det räcker som traumatisk upplevelse för Mackan att åka runt i HV-tröja på hovet när klockan slår...
+2 klockrent. :)
+3

Skickat från min C6603 via Tapatalk
Debacle

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av Debacle »

GT-Micke skrev:
Grimster skrev:
Davva skrev:Hoppas verkligen att det inte blir massa Nilsson-hat. Låt han va.
Ja, han gjorde bort sig i lönehärvan - precis som alla gjorde i den soppan inkl våra representanter. Jag tvivlar dock inte på att han fortfarande har DIF-hjärta. Han smet undan sin uppgift som lagkapten när vi åkte ur, men jag tror inte orsaken var illvilja utan snarare oförmåga att hantera kaptensrollen utanför omklädningsrummet. Därför har jag svårt att "hata", eller ens tycka illa om Mackan.

I övrigt har han levererat en hel del glädje för mig, vilket jag väljer att minnas.

Men självklart ska vi håna HiV när de torskar på hovet - tror det räcker som traumatisk upplevelse för Mackan att åka runt i HV-tröja på hovet när klockan slår...
+2 klockrent. :)
+3

Skickat från min C6603 via Tapatalk
-1. Skit ska skit ha.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

JohanPez skrev:
Zephyrox skrev:Inte överförtjust i Mackan men om han ska häcklas så håll det på en vuxen nivå. Trött på höra könsord och annat larv, tror ni spelaren hör det när ni står mitt i en klack? Det låter bara tråkigt för oss runtomkring.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det var i de lägena som blue brigade var som gjutna.
Leverans av rumsrena gliringar med underbar träffsäkerhet.

Sent from my iPad using Tapatalk
+1

Blue Brigade var för sköna. Snacka om att från läktaren plocka upp saker på isen, analysera och omsätta till aktivitet på läktaren. Klockren känsla och bra nivå.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Andy skrev:
JohanPez skrev:
Zephyrox skrev:Inte överförtjust i Mackan men om han ska häcklas så håll det på en vuxen nivå. Trött på höra könsord och annat larv, tror ni spelaren hör det när ni står mitt i en klack? Det låter bara tråkigt för oss runtomkring.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det var i de lägena som blue brigade var som gjutna.
Leverans av rumsrena gliringar med underbar träffsäkerhet.

Sent from my iPad using Tapatalk
+1

Blue Brigade var för sköna. Snacka om att från läktaren plocka upp saker på isen, analysera och omsätta till aktivitet på läktaren. Klockren känsla och bra nivå.
Inte för att såga det initiativet för mycket men lugn nu med överdrifterna.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Nån som läst Wennerholms senaste "revolutionerande" idé om SHL-slutspel?

"Nej, slopa slutspelet och gör en rak ­slutspelsserie i stället.

Åtta lag som möts hemma, borta och ­totalt 14 matcher.

Och där ettan och tvåan möts i en enda gigantisk final inför 50 000 på Friends ­Arena."

Er...vilka hockeylag i Sverige tror han drar 50k på Friends? Inte Skellefteå som han glorifierar i alla fall, som inte ens lyckades sälja slut i finalspelet innan de kom till final.

Sen att skapa en till grundserie för att bestämma finallagen känns inte helt genomtänkt det heller.
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Nu får nog Herr Wennerholm komma ner på jorden lite grann. Han jämför bajens publiksiffra i hemmapremiären i Superettan med Färjestads publiksiffror i finalspelet i SHL. Han verkar ju ha en verklighetsuppfattning på 0 eller så har han suttit och "tutat" medans han skrev det där.
Senast redigerad av Djurgårn den 2014-04-19 15:32:56, redigerad totalt 1 gånger.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Vikas skrev:Nån som läst Wennerholms senaste "revolutionerande" idé om SHL-slutspel?

"Nej, slopa slutspelet och gör en rak ­slutspelsserie i stället.

Åtta lag som möts hemma, borta och ­totalt 14 matcher.

Och där ettan och tvåan möts i en enda gigantisk final inför 50 000 på Friends ­Arena."

Er...vilka hockeylag i Sverige tror han drar 50k på Friends? Inte Skellefteå som han glorifierar i alla fall, som inte ens lyckades sälja slut i finalspelet innan de kom till final.

Sen att skapa en till grundserie för att bestämma finallagen känns inte helt genomtänkt det heller.
Trams från en trött gammal man.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Han lever ju på att han punktmarkerade Foppa i flera år. Fullständigt okunnig.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Att påstå att Bajen inte trollar med sina publiksiffror...HAHAHAHA! Då kan man inte hängt med allt för mycket.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Jag tycker inte att Wennerholms förslag är så dumt alls. Möjligen kanske det är bättre att ha cupformat fram till finalen. Men den bör absolut vara i en enda match. Sju matcher är det bara de inblandade lagen som tycker är kul. Men tänk vilket intresse denna enda final skulle få.
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

mforce skrev:Jag tycker inte att Wennerholms förslag är så dumt alls. Möjligen kanske det är bättre att ha cupformat fram till finalen. Men den bör absolut vara i en enda match. Sju matcher är det bara de inblandade lagen som tycker är kul. Men tänk vilket intresse denna enda final skulle få.

Jag är inte så säker på att intresset skulle bli så jättemycket större. Personligen skulle jag inte bry mig så länge DIF inte spelar i finalen och jag tror att många supportrar tänker så. Så länge sitt eget lag inte är med så bryr man sig helt enkelt inte.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

50.000 på Friends? Vilka lag i Sverige tror han lockar så mycket publik? Skellefteå och Brynäs med sina 5.000 var?
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Djurgårn skrev:
mforce skrev:Jag tycker inte att Wennerholms förslag är så dumt alls. Möjligen kanske det är bättre att ha cupformat fram till finalen. Men den bör absolut vara i en enda match. Sju matcher är det bara de inblandade lagen som tycker är kul. Men tänk vilket intresse denna enda final skulle få.

Jag är inte så säker på att intresset skulle bli så jättemycket större. Personligen skulle jag inte bry mig så länge DIF inte spelar i finalen och jag tror att många supportrar tänker så. Så länge sitt eget lag inte är med så bryr man sig helt enkelt inte.
Det tror jag absolut. Jag skulle definitivt titta, oavsett lag, men det är inte ett tillräckligt argument naturligtvis. Här finns möjligheter att bygga en tradition liknande bandyfinalen, som definitivt berör fler än de närmaste. Man kan göra det till en stor händelse, helt enkelt.
Sm-finalen i dagens format däremot, bryr sig endast lagens fans och hockeynördarna sig om.
Hmm, sitter faktiskt och kollar nu...

Friends kanske inte är bästa arenan för det. Låt högst rankade lag få hemmaplan. Eller globen, förhoppningsvis borde det innebära detsamma för all framtid ;)
Låst