Inte direkt så att ligan är i balans som det är... Kan liga gärna dra med KHL-lagen.Hajduk skrev:Vill ni ha in ryska lag i CHL? Jag tror att turneringen blir instabil om KHL blandar sig i, men vem vet.
CHL-tråden
Re: CHL-tråden
Re: Sv: CHL-tråden
Jag tycker att ryska lagen ska få vara med för att vinnaren ska få kalla sig Europamästare.Hajduk skrev:Vill ni ha in ryska lag i CHL? Jag tror att turneringen blir instabil om KHL blandar sig i, men vem vet.
Annars får dem gärna byta namn på turneringen.
Senast redigerad av ciirree den 2014-08-28 10:06:20, redigerad totalt 1 gånger.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Skulle faktiskt inte ha något emot att skippa KHL lagen. Mer ekonomiskt dopade får man leta efter. Sen tillhör inte Ryssland Europa heller.
Avskaffa tre mot tre.
Sen när ligger tex Moskva och St Petersburg i asien? Typ 80% av alla ryssar bor i europa.Mattias_87 skrev:Skulle faktiskt inte ha något emot att skippa KHL lagen. Mer ekonomiskt dopade får man leta efter. Sen tillhör inte Ryssland Europa heller.
Haha,Mattias_87 skrev:Skulle faktiskt inte ha något emot att skippa KHL lagen. Mer ekonomiskt dopade får man leta efter. Sen tillhör inte Ryssland Europa heller.
En liten del innehåller Europa. Gränsen går vid Uralbergen. Så jo.
Dynamo Moskva går in. Sen nya Jokerit. Det finns väl lag utanför Ryssland som ingår i KHL som man kunde tagit med istället för Nottingham eller Sønderjyske.
Nej, jag köper inte att man är Europamästare förräns alla de bästa är med.
EDIT. De jag ser skulle kunna vara med från Ryssland är St Petersburg, Dynamo Moskva, CSKA Moskva, Severstal, Salavat Yulaev, AK Bars Kazan och Lokomotiv. Dessutom Dinamo Riga och diverse lag från Europa.
Real och Barca och en drös andra lag borde enligt dig då inte få delta i CL?Mattias_87 skrev:Skulle faktiskt inte ha något emot att skippa KHL lagen. Mer ekonomiskt dopade får man leta efter. Sen tillhör inte Ryssland Europa heller.
27 av 32 lag i KHL är Europeiska.
Om UEFAs fair play hade funkat så hade dessa lag inte fått vara med, dem och fler andra lag bör stängas av.JohanPez skrev:Real och Barca och en drös andra lag borde enligt dig då inte få delta i CL?Mattias_87 skrev:Skulle faktiskt inte ha något emot att skippa KHL lagen. Mer ekonomiskt dopade får man leta efter. Sen tillhör inte Ryssland Europa heller.
Sen är jag kluven i KHL frågan, visst om det är typ lagen närmast typ moskva lagen men annars nej, ser CHL som Europa liga och ryssland är inte europa
Visste att du skulle ha koll. Tackpulverapa skrev:27 av 32 lag i KHL är Europeiska.

Luleå är inte Europa.
Om en del av Ryssland är Europa så är också lagen som ligger i denna del alltså, surprise, Europeiska. Det är inget påhitt. Det är fakta.sthlm1891 skrev:Om UEFAs fair play hade funkat så hade dessa lag inte fått vara med, dem och fler andra lag bör stängas av.JohanPez skrev:Real och Barca och en drös andra lag borde enligt dig då inte få delta i CL?Mattias_87 skrev:Skulle faktiskt inte ha något emot att skippa KHL lagen. Mer ekonomiskt dopade får man leta efter. Sen tillhör inte Ryssland Europa heller.
Sen är jag kluven i KHL frågan, visst om det är typ lagen närmast typ moskva lagen men annars nej, ser CHL som Europa liga och ryssland är inte europa
Som att säga: "Nej, Oslo är inte Europa."
Om pulverapa's siffror stämmer, vilket dem säkerligen gör, så innebär detta att dessa 27 lag också bör få kvala sig in.
Dock, om KHL säger själva att de inte vill ha med lag från deras liga, då är det en annan sak.
27 av 32 lag tillhör Europa
Avangard Omsk
Barys Astana
Metallurg Novokuznetsk
Amur Chabarovsk
Admiral Vladivostok
Dessa fem ligger geografiskt inte i Europa.
Barys Astana ligger ungefär 300 mil från Stockholm. Det finns massor av ryska lag som ligger 200-250 mil från Stockholm men som geografiskt tillhör Europa.
Ett Schweiziskt lag har ju inte nämnvärt svårare att ta sig till Luleå än till t.ex. Tjeljabinsk (på gränsen till Asien).
Avangard Omsk
Barys Astana
Metallurg Novokuznetsk
Amur Chabarovsk
Admiral Vladivostok
Barys Astana ligger ungefär 300 mil från Stockholm. Det finns massor av ryska lag som ligger 200-250 mil från Stockholm men som geografiskt tillhör Europa.
Ett Schweiziskt lag har ju inte nämnvärt svårare att ta sig till Luleå än till t.ex. Tjeljabinsk (på gränsen till Asien).
Okej bra med infopulverapa skrev:27 av 32 lag tillhör Europa
Avangard Omsk
Barys Astana
Metallurg Novokuznetsk
Amur Chabarovsk
Admiral Vladivostok

Varför kallas dem Europeiska lag om dem inte ligger i Europa geografiskt? Det blir ju lite dumt.
Jag tycker iaf att lagen som ligger där geografiskt ska få vara med.
Jag ser gärna att KHL är med i CHL. Dock så vill jag inte att makten ska ligga hos KHL utan i CHL och det är väl där, bland annat, som skon klämmer för tillfället. En eventuell kompromiss skulle väl funka men KHL ska inte ha majoritet.
Jag är inte arg, och inte besviken.
De fem asiatiska lagen ligger i Asien och resterande 27 lag ligger i Europa. Som tidigare sagts så går gränsen vid Uralbergen, nästan 300 mil öster om Stockholm. Att flyga dit är inte nämnvärt jobbigare än att flyga till Skandinavien/Finland för många av lagen i CHL.ciirree skrev:Okej bra med infopulverapa skrev:27 av 32 lag tillhör Europa
Avangard Omsk
Barys Astana
Metallurg Novokuznetsk
Amur Chabarovsk
Admiral Vladivostok
Varför kallas dem Europeiska lag om dem inte ligger i Europa geografiskt? Det blir ju lite dumt.
Jag tycker iaf att lagen som ligger där geografiskt ska få vara med.