Djurgårdens IF - Mora IK, 1/2 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Mora IK, 2/1 2013

Inlägg av Kentta »

SirDIFalot skrev:
#87 skrev: De öppnade viasatsport.se för ett tag sedan. Där finns highlights från de mesta matcher och de flesta sporter.
Är det bara för mig bilden är sjukt laggig?
För mig funkar det fint.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Kentta skrev:
SirDIFalot skrev:
#87 skrev: De öppnade viasatsport.se för ett tag sedan. Där finns highlights från de mesta matcher och de flesta sporter.
För mig funkar det fint.
Samma här. Laggfritt.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
Samma här, går typ i 1 fps... trots 250mbit/s.

:?
Användarvisningsbild
JohanPez

Djurgårdens IF - Mora IK, 2/1 2013

Inlägg av JohanPez »

Äh, se reprisen istället. Går nu, 13:e minuten och står fortfarande 0-0 :)
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

#87 skrev:Wener levererar igen.. Domarens fel alltihop!

Herregud vilken människa.
Inte bara domarens fel. Det var även för att de inte hade fullt lag.
*facepalm*
Manijock

Inlägg av Manijock »

En sak är säker. Kedjan med Ölvestad - Honken - Kalus, mumma. De måste få fortsätta ihop. Står fortfarande fast vid att Hari inte bidrar någonstans. Ljungh är betydligt mer intressant därute. Fortsätt även med Sörensen - Johner - Guter. Det klickar, lite tid till ihop och det kan bli en grovt producerande kedja.

Wennberg - Ottosson - Åberg
Sörensen - Johner - Guter
Eriksson - Ljungh - Hank
Ölvestad - Honken - Kalus

Det börjar sätta sig....
Magnutz

Re: Djurgårdens IF - Mora IK, 1/2 2013

Inlägg av Magnutz »

Jag var aldrig orolig.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Manijock skrev:En sak är säker. Kedjan med Ölvestad - Honken - Kalus, mumma. De måste få fortsätta ihop. Står fortfarande fast vid att Hari inte bidrar någonstans. Ljungh är betydligt mer intressant därute. Fortsätt även med Sörensen - Johner - Guter. Det klickar, lite tid till ihop och det kan bli en grovt producerande kedja.

Wennberg - Ottosson - Åberg
Sörensen - Johner - Guter
Eriksson - Ljungh - Hank
Ölvestad - Honken - Kalus

Det börjar sätta sig....
Ja, dom kedjorna är verkligen mumma allihopa.
Har velat ha Jimmie med en annan stenhård spelare en längre tid då jag tror vi får ut ännu mer av det, och med Jimmies högst begränsade teknik och uteblivna poäng tror jag vi får ut mer av att ha honom i en hårt jobbande femma som maler ner motståndarna så kommer poängen på det viset istället.
Spela fult
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mycket nöjd med 3 p.

Vi inleder matchen otroligt bra. Sedan tar Mora över matchen. Konstigt nog leder vi inför sista perioden. Den städar vi av på ett bra sätt.

Måste säga att jag imponeras utav detta unga Mora. Spelar aggressivt över hela banan och har en fyndig anfallshockey. De räcker nog inte till i år, men blir att räkna med nästa år.
Helt klart ett av de roligaste lagen att se och en bra lärdom för våra spelare. Vi ser riktigt obekväma ut när vi blir satta under sådan press som igår. Vi kastar puckar i panik även vid tillfällen vi kunde ha lugnat ned oss och spelat fri medspelare.

Något för Zabel och grabbarna att analysera.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Matchen går i repris på viasat hockey klockan 13.50 för den som vill se..
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Hatar Patrik Wener, gnällspik.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag är besviken på Zabel. Han coachar laget märkligt och tar väldigt god tid på sig att ta till sig signalerna från spelarna. Frustrerande för oss på åskådarplats.

Fantombytet som inledde matchen belönades med.. 1 byte till under 1:a. Visst, nu kan det bero på att Kalus har någon form av skavank. Men tyvärr gör Zabel flera irrationella beslut.

Men När det var 15 sekunder kvar i 1:a och Mora mest var ute efter att jävls / röra om i grytan i 0-2 underläge, så byter han ut Kalus och Jimmie. Jag tycker det är riktigt illa att han utsätter våra mindre spelare för detta när han har lämpligare resurser till förfogande som kan hantera sådana situationer.

Jag har ju alltid trott mest på formationen Ölvestad - X - Kalus, man får nog vara rätt blind alternativ helt såld på pethockey om man inte ser potentialen i det. Kul att det äntligen blev verklighet.

Guter en är precis så där meningslös spelare som jag befarade. Hans nonchalanta inställning i offensiv zon i spel utan puck är bedrövlig att se, och höll på att kosta oss åtminstone en balja bakåt, då motståndarbackar kommer upp med fart i anfallen då de får spela upp pucken helt utan uppvaktning / tacklingar etc.

Till sist har jag nog aldrig sett en spelare bli matchens lirare och samtidigt göra så få byten som Kalus.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag är också för att starta matchen med både Kalus och Ölvestad för att sätta tonen direkt. Men sedan vill jag ha det i varsin kedja och sprida ut kraften lite. Två såna där powerforwards höjer en offensiv kedja ordentligt och ger sina två medspelare så mycket utrymme. Så därför vill jag sära på dom istället för att sätta all kraft på ett kort i samma kedja, men som sagt, startar gärna matchen med båda på isen.

Håller inte med dig alls om Guter dock. Tycker han ser ut precis som den målskytt han har varit under flera år. Vet vart han ska befinna sig för att nosa upp rätt lägen och har en utmärkt skridskoåkning och ett fint skott. Kan blir riktigt värdefull bredvid en playmaker. Även om du vill förbjuda alla spelare som inte tacklas från att spela hockey så måste du väl kunna se något värde i att ha en spelare med hans målsnitt i laget? Det är ju ett bättre målsnitt än någon i vårt lag haft den här säsongen, i samma serie, i ett bättre lag. Och det räcker ju bara med att ta en titt på tabellen för att se att vi inte gör lika många mål som övriga topplag.
Expert.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Ser även att Pickars enorma dubbelräddning i tredje kommit med bland highlightsen här på hemsidan. Visst att det första avslutet är dåligt, men hade helt gett upp hoppet när han får en chans till.

Förövrigt anser jag att Kalus är ett geni. När man som spelare är tekniskt begränsad, vilket jag tycker han är till viss del(dock tillräckligt bra för det här laget). Så spelar man så som han gör och på så sätt har en väldigt bra chans att få förlängt efter säsongen. Flörta med fansen på det sättet han gör är ett jävla genidrag. Man blir precis varm inombords när man ser hans glädje efter varje mål. Vet inte om det har att göra med att människan är väldigt lättfotad, men tamefan det funkar ju.

Hyll hyll
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Angående Kalus Matchens Lirare så handlar det väl mycket också om hur uppskattad han var på läktarna igår. Oftast så är det ju samma tre spelare som oavsett resultat får matchens lirare i dagens DIF. Wennberg, Åberg, Ottosson. Har vi en sämre match är det Chet.

Gårdagens match var rolig att se. Bra tryck i första perioden, (första bytet gudomligt) både läktar- och spelmässigt och sen går vi ner oss lite i en dvala inför andra vilket jag inte förstår. Moras gnäll fick väl the best of us, som man säger så fint på Engelska.

Vi vinner dock slutligen matchen och det är ju stora skillnaden på DIF under andra halvan av HA jämfört med första. Vi hade torskat en sån här match under första delen av serien: inte för att vi nödvändigtvis är sämre än Mora (vilket jag heller inte tycker att vi är) men för att vi skiter ner oss så fort vi blir satta under press.

Ganska roligt att se utvecklingen.

Är för övrigt positivt inställd till att DIF kommer spela KS nu. Inte ens en omöjlighet på topp 3!
25/4-2025
Skriv svar