Västerås SK - Djurgårdens IF 28/12 2012
Re: Västerås SK - Djurgårdens IF 28/12 2012
Härligt att Johner fick lägga en straff, och han förvaltade den väl. Lite förvånad över valet av ottosson men kändes ändå bra, mycket rutin, iskall.
Chet, NHL klass. Första målet tyvärr skymd av vår egen back (vem stod där?) så det var ju inget att göra åt, vilket är lite synd att han inte har bättre hjälp av backarna när han spelar så bra. Kunde lika gärna hållt nollan.
Stor cred till klacken, kändes som hovet ibland.
Hur ser tabelläget ut nu framöver?
Chet, NHL klass. Första målet tyvärr skymd av vår egen back (vem stod där?) så det var ju inget att göra åt, vilket är lite synd att han inte har bättre hjälp av backarna när han spelar så bra. Kunde lika gärna hållt nollan.
Stor cred till klacken, kändes som hovet ibland.
Hur ser tabelläget ut nu framöver?
Läskigt att kolla på tabellen att vi bara är 10 poäng bakom serieettan, dock en match mer spelad.. Nej ska inte plåga mig med att börja tro..
Riktigt jobbiga matcher i morgon. Antingen rycker topplagen eller så tar lagen precis bakom oss ikapp på oss... Inte kul...
Får hoppas på seger för Leksand och Bofors, det är tredjeplatsen vi ska åt. (om det inte är något av bottenlagen dom möter)Div1Norra skrev:Riktigt jobbiga matcher i morgon. Antingen rycker topplagen eller så tar lagen precis bakom oss ikapp på oss... Inte kul...
Senast redigerad av Glory1 den 2012-12-28 21:51:05, redigerad totalt 1 gånger.
Chet upp på tredje plats i målvaktsligan.
Ja, självklart Chet också. Fantastiskt otroligt bra och nu måste det vara slutspelat för Reideborn.
Vidhåller dock att jag inte gillar Zabels coachninen i 4 mot 3. Linkan måste verkligen spela där. Det är historiskt sett målgaranti när han är inne där. Tror att Zabel vill visa att han bestämmer och därmed bänkar vår störste stjärna.
Vidhåller dock att jag inte gillar Zabels coachninen i 4 mot 3. Linkan måste verkligen spela där. Det är historiskt sett målgaranti när han är inne där. Tror att Zabel vill visa att han bestämmer och därmed bänkar vår störste stjärna.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tim och Chet kvällens stora stjärnor.
Spelet hade en del till att önska.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Helt otroligt att vi fick med oss poäng! Men ack så skönt!
Ser fram emot ett kokande fullt hovet den 4:e!!!
Tim, Åberg och Chet var bra idag. Jimpa kämpade även han på
riktigt bra. Övriga borde tacka dessa spelare för poängen idag.
Ser fram emot ett kokande fullt hovet den 4:e!!!

Tim, Åberg och Chet var bra idag. Jimpa kämpade även han på
riktigt bra. Övriga borde tacka dessa spelare för poängen idag.
Vi måste kunna lugna ner spelet eller bryta deras anfallsspel, kändes stundtals som att dom spelade powerplay i 3e period, och hade förmodligen fått in både ett och två mål om det inte var tack vare chet.
-
Grattis DIF!! Två viktiga bort-pinnar mot starka VIK. Det börjar ta sig så smått. Jag har missat ganska mycket av DIF på sistone och blev positivt överraskad på flera sätt. Bra hjärta och intensitet iallafall i tredje. Det är ett gott tecken att det hettar till vid avblåsningar och närkamper. Bra balans - stå upp och nyp tillbaka utan att dra på sig utvisningar. När den här serien avgörs kommer det vara inställningen som avgör.
Sjukt rena straffar av DIF. Grymma målvakter på båda sidor.
Minus för PP. Sloppy PP i period 3-4, men det hela löste ju sig i straffläggningen.
BTW: Vilken härlig spelare DIF har i Pontus Åberg! Brukar han vara så intensiv och arbetsvillig? En av få jag sett som kan mäta sig med Jimmy Ö när det gäller lagmoral och intensitet. Blir fart på grejerna när de spelar ihop.
// JV (HV-lök som tittar in här ibland)
Sjukt rena straffar av DIF. Grymma målvakter på båda sidor.
Minus för PP. Sloppy PP i period 3-4, men det hela löste ju sig i straffläggningen.
BTW: Vilken härlig spelare DIF har i Pontus Åberg! Brukar han vara så intensiv och arbetsvillig? En av få jag sett som kan mäta sig med Jimmy Ö när det gäller lagmoral och intensitet. Blir fart på grejerna när de spelar ihop.
// JV (HV-lök som tittar in här ibland)
Senast redigerad av Norrastååå den 2012-12-28 21:55:32, redigerad totalt 1 gånger.
- BaronVonDif
Sant, glöm inte att VIK hade en hyfsad spelare avstängd också, hade vi vunnit om han var med?BOMBOM BOUCHARD skrev:Tim och Chet kvällens stora stjärnor.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jadu, troligen.BaronVonDif skrev:Sant, glöm inte att VIK hade en hyfsad spelare avstängd också, hade vi vunnit om han var med?BOMBOM BOUCHARD skrev:Tim och Chet kvällens stora stjärnor.
Vik är bra. Vi kan lite bättre. Men årets upplaga har mycket kvar att bevisa innan jag höjer förväntningarna till höjder som flertalet här verkar ha.
Så jävla bra har vi inte varit på bortaplan i år. Det är inget konstigt eller överraskande att Vik skulle vara det bättre laget ikväll.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Förläng Tims kontrakt genast. Alla byten han är inne spenderas i anfallszonen. Åberg har höjt sig något fruktansvärt, kul att se! Tycker även att Lidström gör det bra och Holm likaså.
Men för fan!!! Håll ihop kedjorna.
Men för fan!!! Håll ihop kedjorna.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Västerås SK - Djurgårdens IF 28/12 2012
Personligen hoppas jag på förlust för topplagen. De måste förlora fler poäng än vad DIF kan ta av dem på egen hand. DIF kommer ju även tappa fler poäng framöver. Varje "oväntat" förlust topplagen får är en bonus.Glory1 skrev:Får hoppas på seger för Leksand och Bofors, det är tredjeplatsen vi ska åt. (om det inte är något av bottenlagen dom möter)Div1Norra skrev:Riktigt jobbiga matcher i morgon. Antingen rycker topplagen eller så tar lagen precis bakom oss ikapp på oss... Inte kul...
Om DIF gör det som krävs för att ha en chans på topp 3, är inte lagen bakom oss i skrivande stund ett "hot".
Chet och Otto gör det riktigt bra idag. Pontus gör det också bra men tycker han borde sätta någon av chanserna han har.
Synd att vi ska vara så utspelade stora delar av matchen, men skönt med 2 pinnar.
ALLA SKA SKRIKA SIG HESA NÄSTA MATCH annars har man inte gjort sitt jobb under Järnkaminernas dag.
Synd att vi ska vara så utspelade stora delar av matchen, men skönt med 2 pinnar.
ALLA SKA SKRIKA SIG HESA NÄSTA MATCH annars har man inte gjort sitt jobb under Järnkaminernas dag.