Tony Zabel

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
seppuko
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: Tony Zabel

Inlägg av seppuko »

Túrin Turambar skrev:
Leksand skrev:Hur hade förra årets tabell sett ut om man bara räknat matcherna efter att Zabel tog över? Någon som räknat på det?
Kvalserieplats (jag tror att det var andraplats).
Delad andraplats med SSK om jag inte minns helt fel. De hade en liknande boost som oss. Ett par pinnar efter Leksand var både vi och SSK i alla fall. Omgång 22 och framåt.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Leksand

Inlägg av Leksand »

seppuko skrev:
Túrin Turambar skrev:
Leksand skrev:Hur hade förra årets tabell sett ut om man bara räknat matcherna efter att Zabel tog över? Någon som räknat på det?
Delad andraplats med SSK om jag inte minns helt fel. De hade en liknande boost som oss. Ett par pinnar efter Leksand var både vi och SSK i alla fall. Omgång 22 och framåt.
Det är inte ett så tokigt facit, ändå. Vi var som bekant rätt bra förra året, liksom i slutändan Örebro, som ni hade bakom er.

Då undrar man mer hur det ser ut från sportchefshåll. Hur pass aktivt jobbar Challe där, med krav och uppföljning, och hur trovärdig är han i det? Men där kan ni nog ha viss glädje av er sportkommitté, eller vad ni kallar det. Wikigård har onekligen rätt gedigen vana av ledarskap.

Fast egentligen ser det inte ens särskilt illa ut för er. Sexa i tabellen, trots ett helt gäng förluster i rad. En bit kvar till panik. Var låg Örebro vid det här tiden förra säsongen? Sannolikt inte bättre än vad ni gör nu. De sladdade efter bra länge innan de fick fart på prylarna och det räckte ju hela vägen till SHL, så småningom.
Túrin Turambar
Säsongskort: Ja

Inlägg av Túrin Turambar »

Leksand skrev:
seppuko skrev:
Túrin Turambar skrev:
Det är inte ett så tokigt facit, ändå. Vi var som bekant rätt bra förra året, liksom i slutändan Örebro, som ni hade bakom er.

Då undrar man mer hur det ser ut från sportchefshåll. Hur pass aktivt jobbar Challe där, med krav och uppföljning, och hur trovärdig är han i det? Men där kan ni nog ha viss glädje av er sportkommitté, eller vad ni kallar det. Wikigård har onekligen rätt gedigen vana av ledarskap.

Fast egentligen ser det inte ens särskilt illa ut för er. Sexa i tabellen, trots ett helt gäng förluster i rad. En bit kvar till panik. Var låg Örebro vid det här tiden förra säsongen? Sannolikt inte bättre än vad ni gör nu. De sladdade efter bra länge innan de fick fart på prylarna och det räckte ju hela vägen till SHL, så småningom.
Jag hoppas att du har rätt, men spelet hackar rätt rejält just nu. Vi släpper in en del billiga mål, men det som oroar mig mest är att vår uppspelsfas totalt har gått i stå. Vi fastnar ofta i egen zon och får ingen fart genom mittzon, dumpar i fel lägen och får därmed inget tryck. Dessutom är vi trubbiga när chanserna väl kommer.

Så kan det ju såklart ha sett ut för Örebro delar av förra säsongen också, men frågan är hur man tar sig ur det tillståndet.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Leksand: Du har följt detta forum ett tag nu, har du inte märkt att det är panik vid en förlust här? :wink:
Det är förståeligt dock, vi är nervvrak allihopa efter de senaste säsongerna.
Vi har prestationsångest, vi måste vinna iallafall 9 av 10 matcher för att inte skita på oss typ. Men ändå så står vi där varje hemmamatch och i princip gråter av ilska, besvikelse och nervositet.

Detta är inte Zabels fel, jag tror helt ärligt att spelarna känner likadant som oss. Det är det som sitter i väggarna på Hovet, prestationsångest. Vad vi behöver just nu är en mental tränare och en stabil förstamålvakt.

Två mentala tränare vore det bästa, en för säsongare och en för spelarna. Eller vi kanske behöver en psykolog...
Användarvisningsbild
Malto

Tony Zabel

Inlägg av Malto »

Haha, kanske läge att ta upp mitt spår från förra året att det behövs en mysgubbe.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Malto skrev:Haha, kanske läge att ta upp mitt spår från förra året att det behövs en mysgubbe.
Nej! Någon som skriker på spelarna! Det är alltid det som behövs! Spelarna är bortskämda snorungar som behöver få skäll!

(Skämt åsido så skulle jag hellre ta en en mysgubbe än någon som står och gapar i båset bara, men helst vill jag ha kvar Zabel.)
Expert.
Användarvisningsbild
Malto

Tony Zabel

Inlägg av Malto »

SirDIFalot skrev:
Malto skrev:Haha, kanske läge att ta upp mitt spår från förra året att det behövs en mysgubbe.
Nej! Någon som skriker på spelarna! Det är alltid det som behövs! Spelarna är bortskämda snorungar som behöver få skäll!

(Skämt åsido så skulle jag hellre ta en en mysgubbe än någon som står och gapar i båset bara, men helst vill jag ha kvar Zabel.)
Tänkte faktiskt som komplement. Känns som både Z och Nyman är så djävla seriösa, nån som balanserar det lite och får laget att våga misslyckas. Då tror jag det blir mindre misstag.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

^ det.

Många unga idag är rädda för att misslyckas, då behövs det tränare som Zabel som är lugna och inte skriker men ändå är väldigt seriös. Dock så är pressen från oss supportrar så stort att många är rädda för att misslyckas. Därför behövs det någon som Högmo fast i ett psykologsyfte.
Användarvisningsbild
Malto

Tony Zabel

Inlägg av Malto »

Typ så.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:

Jag har nog hellre en mysgubbe jag med isf. Gärmna en som får spelarna att våga spela.

Men varför vill du fortfarande ha kvar Zabel? Jag ville också det rätt länge men han har så gott som bara gjort bra resultat när det inte funnits nån press.
Han gjorde bra resultat förra året så länge vi jagade från hopplöst läge för sumpa det när det väl gällde i slutet och sen i playoff kunde vi inte heller prestera.
Han gör bra resultat i en rätt menlös turnering men sen när vi har spelat med kniven mot strupen i 3-4 matcher här på slutet återigen sämst.

Zabel känns verkligen som hanär sämst när det gäller. Nåt jag intalat inte stämde när folk redan pratade om det på försäsongen men de verkar haft bra koll.
Användarvisningsbild
Malto

Tony Zabel

Inlägg av Malto »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:

Jag har nog hellre en mysgubbe jag med isf. Gärmna en som får spelarna att våga spela.

Men varför vill du fortfarande ha kvar Zabel? Jag ville också det rätt länge men han har så gott som bara gjort bra resultat när det inte funnits nån press.
Han gjorde bra resultat förra året så länge vi jagade från hopplöst läge för sumpa det när det väl gällde i slutet och sen i playoff kunde vi inte heller prestera.
Han gör bra resultat i en rätt menlös turnering men sen när vi har spelat med kniven mot strupen i 3-4 matcher här på slutet återigen sämst.

Zabel känns verkligen som hanär sämst när det gäller. Nåt jag intalat inte stämde när folk redan pratade om det på försäsongen men de verkar haft bra koll.
Tycker han verkar kunnig, seriös och tar uppgiften på allvar. Det är viktigt, och därför ska han vara kvar. Risken är att när det blir för seriöst är det är viktigare att göra rätt än att göra något bra, och därför behövs också någon som balanserar upp systemet. Mysgubben bör dock vara den som bestämmer, dvs alla kan och ska hålla sig till systemet i stort, men det är viktigare att bidra än att göra "rätt" i precis alla lägen.
mb81

Inlägg av mb81 »

Malto skrev:
mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:

Tycker han verkar kunnig, seriös och tar uppgiften på allvar. Det är viktigt, och därför ska han vara kvar. Risken är att när det blir för seriöst är det är viktigare att göra rätt än att göra något bra, och därför behövs också någon som balanserar upp systemet. Mysgubben bör dock vara den som bestämmer, dvs alla kan och ska hålla sig till systemet i stort, men det är viktigare att bidra än att göra "rätt" i precis alla lägen.
Jag tvivlar inte på att han är seriös. Har haft stort förtroende för honom. Men laget har alltid presterat som sämst när det gällt som mest med honom och det är ett stort problem!
Användarvisningsbild
Malto

Tony Zabel

Inlägg av Malto »

mb81 skrev:
Malto skrev:
mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:

Jag tvivlar inte på att han är seriös. Har haft stort förtroende för honom. Men laget har alltid presterat som sämst när det gällt som mest med honom och det är ett stort problem!
Kanske är så enkelt att han själv har svårt att hantera pressen och det sprider sig till spelarna, men det är han väl inte ensam om.

Tungt. Hoppas på vind i seglen idag.
Göte

Inlägg av Göte »

Om Zabel är kvar som coach när vi möter Asplöven så hoppas jag han vågar ändra runt rejält i femmorna. Sen att han låter Adam fortsätta stå i målet! Nu hoppas vi på en månad med bara vinster
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Göte skrev:Om Zabel är kvar som coach när vi möter Asplöven så hoppas jag han vågar ändra runt rejält i femmorna. Sen att han låter Adam fortsätta stå i målet! Nu hoppas vi på en månad med bara vinster
Håller med om Adam (eller Mattson), spelar ingen roll vem men vi bör nog släppa detta med 2-matcher-i-taget.. känns inte som ett vinnande koncept och svårt för en målis som hamnar in the zone att sen sitta o glo i >1vecka innan han får lira igen... värdelös idé, släpp skiten och kör en första keeper + backup, finns en anledning att ALLA lag i hela jävla VÄRLDEN kör så... och nej, det är inte Zabel & co som kommit på en grym 2-i-taget-taktik, det suger, släpp skiten och låt en stackars målis få lite seriös matchning inför KS!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar