BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av diftobbe89 »

Kan inte förstå hur fan Erik Gustafsson kan få så mycket skit.
En av få spelare som kan vara kall med pucken och leta en utmärkt förstapass, han har även ett bra skott och är relativt stark i närkampspelet och har bra timing i tacklingarna.
Han kan verka nonchalant emellanåt, MEN jag kan inte förstå hur fan man kan haka upp sig på honom i detta laget när vi har Kim Lennhammer, Philip Holm och David Lidström. Fyfan vilka urusla backar.

Men Gustafsson får väl mest isitid av alla våra backar och iallafall jag förstår varför.
Spela fult
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Mäklaren skrev:
Stocky skrev:Ja det här måste vart ett av Gustavssons sämsta matcher, men inte bara hans fel. Synd att Hörnqvist nästan är ensam att se desperat ut 2 av målen är helt hans och inget gav väl en assist.
Bengan jobbar bra, men du kan knappast påstå att Ottossons och Granaths mål är ''helt hans''.
Andra målet drar han ju ner och sönder 2 spelare ( utv?) framför mål och stör målvakten. På andra som han är inne så står han rakt i ansiktet på Joel Gistedt. Utan han hade det inte vart mål i nått av dom fallen.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

diftobbe89 skrev:Kan inte förstå hur fan Erik Gustafsson kan få så mycket skit.
En av få spelare som kan vara kall med pucken och leta en utmärkt förstapass, han har även ett bra skott och är relativt stark i närkampspelet och har bra timing i tacklingarna.
Han kan verka nonchalant emellanåt, MEN jag kan inte förstå hur fan man kan haka upp sig på honom i detta laget när vi har Kim Lennhammer, Philip Holm och David Lidström. Fyfan vilka urusla backar.

Men Gustafsson får väl mest isitid av alla våra backar och iallafall jag förstår varför.
Bara för att man är den bästa backen kan man ju få skit? Varenda jävla back suger ju. Varenda jävel dräller med pucken.
När FAN kommer Murray tillbaka?!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker hans problem är hans extrema ups & downs; de andra du nämner är liksom dåliga hela tiden (nästintill). Erik blandar och ger åt helvete för mycket, sådana spelare tenderar att reta upp folk. Mig i synnerhet.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Mäklaren skrev:
-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Otto, helvete vad bra han är. Se och lär hela bunten.

Överlägset vår bästa spelare senaste tiden. Oavsett om övriga viker ned sig visar han klass.

Han har verkligen givit mig valuta för mina investerade pengar. Kändes helt rätt då, ännu bättre nu.

Tack Otto. Du fötjänade varje krona.
Den enda som hållit någonsomhelst klass. Konstigt att han verkligen är hästlängder bättre än både Landeskog och Hörnqvist...
Är väl egentligen inte så konstigt. Otto skulle även han kunna spela på en betydligt högre nivå än Allsvenskan och Elitserien.
Menar du NHL tror jag inte han är skapt för den sortens spel. Nord-Syd och smal rink. Han är världsklass i Sverige.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

minalman skrev:
Mäklaren skrev:
-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Otto, helvete vad bra han är. Se och lär hela bunten.

Överlägset vår bästa spelare senaste tiden. Oavsett om övriga viker ned sig visar han klass.

Han har verkligen givit mig valuta för mina investerade pengar. Kändes helt rätt då, ännu bättre nu.

Tack Otto. Du fötjänade varje krona.
Den enda som hållit någonsomhelst klass. Konstigt att han verkligen är hästlängder bättre än både Landeskog och Hörnqvist...
Är väl egentligen inte så konstigt. Otto skulle även han kunna spela på en betydligt högre nivå än Allsvenskan och Elitserien.
Menar du NHL tror jag inte han är skapt för den sortens spel. Nord-Syd och smal rink. Han är världsklass i Sverige.
Otto platsar överallt, i alla väder.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: Sv: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Jag skulle vilja säga att Erik spelade riktigt bra första halvan för att sedan uppträda så mongoloid...t som bara han kan göra resten av matchen. Därför ni har olika åsikter kanske?

Granath var usel idag. Adam olycklig/dålig. Bengan kung framför mål.

Psykfall hela bunten. Lider med Challe som bett om full fart från start, vad mer kan han göra? Avgå alla.
Det är svårt att veta vad Challe gör fel. Men någonting är det ju. Man ligger inte 10:a med den här truppen annars..

Börjar nästa tro att det är för sent snart. Snart är vi för djupt nere i skiten för att ett tränarbyte ska ge effekt.
Tycker det är alldeles uppenbart ett mentalt problem till 90%. Gör de förändringar som behöver göras!

Vi spelar bara bra när vi inte har något att förlora. Känns som vi går ut och försvarar 0-0 i varje match. En bedrövlig inställning eller helt enkelt en sjujävla mental spärr som måste lösas upp.
Rix

Inlägg av Rix »

Ja fast är DIF så jävla inkompententa att de spelar Landeskog som center får de fan skylla sig själva, han är inte center, han är en av NHLs bästa unga vänsterforwards. Han behöver få spela det och inte center.

Tragiskt också att se hur bönderna crosscheckar både Landeskog och Hörnqvist 2-3 gånger utan att domaren visar ut dem. Men tänker verkligen inte sitta här och skylla på domaren, ja visst vi kanske skulle haft 1-2 till PP men som det ser ut just nu spelar det ingen roll. Spelet är alldeles för dåligt och hela truppen är frustrerade.

På 10 senaste matcherna har vi 3 vinster och sju förluster. 2 av dessa vinster är mot Asplöven och Karlskrona som båda verkligen var usla. Idag möter vi ett topplag och man ser ganska snabbt skillnaden i grundspel och spelet framför mål samt PP.

Kul att Otto fortsätter vara bra iaf.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Sv: Re: Sv: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av SirDIFalot »

SkönaDjurgårn skrev:
SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Jag skulle vilja säga att Erik spelade riktigt bra första halvan för att sedan uppträda så mongoloid...t som bara han kan göra resten av matchen. Därför ni har olika åsikter kanske?

Psykfall hela bunten. Lider med Challe som bett om full fart från start, vad mer kan han göra? Avgå alla.
Det är svårt att veta vad Challe gör fel. Men någonting är det ju. Man ligger inte 10:a med den här truppen annars..

Börjar nästa tro att det är för sent snart. Snart är vi för djupt nere i skiten för att ett tränarbyte ska ge effekt.
Tycker det är alldeles uppenbart ett mentalt problem till 90%. Gör de förändringar som behöver göras!

Vi spelar bara bra när vi inte har något att förlora. Känns som vi går ut och försvarar 0-0 i varje match. En bedrövlig inställning eller helt enkelt en sjujävla mental spärr som måste lösas upp.
Även om säkert inte allt är Challes fel så behöver vi verkligen en nystart nu. Dags att byta. Helst för en vecka sedan.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

SkönaDjurgårn skrev: Känns som vi går ut och försvarar 0-0 i varje match. En bedrövlig inställning eller helt enkelt en sjujävla mental spärr som måste lösas upp.
Tycker jag var en bra analys.
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: Sv: Re: Sv: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 14/11 2012

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:
SirDIFalot skrev:

Ja, visst är det delvis ett mentalt problem. Det är väldigt uppenbart.

Förstår inte att man redan under förra säsongen försökte ta hjälp av en mental coach. Finns liksom inget att förlora, sjukligt billigt i jämförelse med andra utgifter...

Sen är det fortfarande så att jag tvivlar på att Challe som coach har lagets fulla förtroende.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Hur lågt kan vi sjunka? Finns det en botten? Menar inte att matchen idag är det sämsta jag sett men allt Djurgården hockey gör nuförtiden pekar neråt. Det är verkligen jobbigt att vara trogen Djurgårdssupporter nu.....

Övrigt: Hörnqvist och Otto får extra + från mig. Vi behöver få tillbaka Murray.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

-daniel- skrev:

Jag tycker hans problem är hans extrema ups & downs; de andra du nämner är liksom dåliga hela tiden (nästintill). Erik blandar och ger åt helvete för mycket, sådana spelare tenderar att reta upp folk. Mig i synnerhet.
Jag blir också förbannad när han dräller med pucken, men jag tror inte han dräller för att han tycker det är kul, han har inga passningsalternativ och håller hellre i pucken en att kasta iväg den som alla andra.
Han har väl dessutom århundradets sämsta backpartner och det underlättar ju inte.

Skulle vilja se Gustafsson med en riktigt duktig back (tyvärr har vi ju inga sådana).

Han har potential som fan och är viktig för oss redan nu.
Spela fult
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

diftobbe89 skrev:
-daniel- skrev:

Jag blir också förbannad när han dräller med pucken, men jag tror inte han dräller för att han tycker det är kul, han har inga passningsalternativ och håller hellre i pucken en att kasta iväg den som alla andra.
Han har väl dessutom århundradets sämsta backpartner och det underlättar ju inte.

Skulle vilja se Gustafsson med en riktigt duktig back (tyvärr har vi ju inga sådana).

Han har potential som fan och är viktig för oss redan nu.
För mig handlar det inte om just drället med puck, utan sättet man gör det på. Försöker sig på svåra konstnummer när man SKALL SPELA ENKELT är bara så frapperande frustrerat att titta på. Gillar inte backar som chansar; då tycker jag man inte riktigt förstått sin roll som försvarare fullt ut. Naturligtvis är det en svår balansgång det där men jag har aldrig varit direkt svag för offensiva backar...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Kanske OT, men Zlatan gör FYRA mål på England och räddar den här pisskvällen. Fyran! Vilket mål. Värst av alla värsta mål han gjort!
Skriv svar