Helst då tränar-Strömberg.Kall-El skrev:knappt man vågar stålla frågan, men jag undrarom det sett annorlunda ut om vi signat Strömberg istället för Bremberg?
Djurgårdens IF - IF Troja-Ljungby 25/10 2012
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Djurgårdens IF - IF Troja-Ljungby 25/10 2012
Varför inte båda?
Är det bara jag som saknar Micke Johanssons matchintervjuer, speciellt efter förluster liknande den vi såg ikväll? =)
- -daniel-
Det bästa hade ju i varje fall varit att få köra "Ja det é efterfest hos Conny" efter varje slutsignal när vi vinner.Kall-El skrev:knappt man vågar stålla frågan, men jag undrarom det sett annorlunda ut om vi signat Strömberg istället för Bremberg?
-
Dags att vi börjar fatta nu. Nypa oss i armen och smell the shit. Vi lirar i HA nu och den är inte så dålig som vi trodde. Vi kommer få kämpa för att vinna matcher.
Tycker vi spelar alldeles för svårt idag. Om inte spelet fungerar måste vi spela enkelt, lägga på mål och få returer. Idag försöker vid spela något svårt styrspel med långa anfall som vi inte klarar. Näh, hoppas verkligen det händer nåt nu.
Illavarslande att det var så illa med i stort sett skadefritt lag.
Svårt för mig att säga detta som djurgårdare sen födseln men Troja vann rättvist idag.
Tycker vi spelar alldeles för svårt idag. Om inte spelet fungerar måste vi spela enkelt, lägga på mål och få returer. Idag försöker vid spela något svårt styrspel med långa anfall som vi inte klarar. Näh, hoppas verkligen det händer nåt nu.
Svårt för mig att säga detta som djurgårdare sen födseln men Troja vann rättvist idag.
- -daniel-
Ja, och Almtuna vann precis lika rättvist i tisdag. Och Bofors, samt Oskarshamn likaså när vi vart förnedrade på Hovet.Supportern skrev:Dags att vi börjar fatta nu. Nypa oss i armen och smell the shit. Vi lirar i HA nu och den är inte så dålig som vi trodde. Vi kommer få kämpa för att vinna matcher.
Vi är ett riktigt jävla skräpgäng har det visat sig.
-
Linkan e slut. Borde lägga skridskorna på hyllan redan nu och inte ens spela klart säsongen.
Synd vi inte signade Conny i stället, tror det varit bättre. Vad jag förstod stod det mellan dem.
Det funkar inte med Challe. Det måste väl folk här inne börja fatta också?
Har inte fått några motkommentarer på mina krav på avgång iaf.
Synd vi inte signade Conny i stället, tror det varit bättre. Vad jag förstod stod det mellan dem.
- minalman
Jag tycker vi är alldeles för bra för att behöva spela den sorts hockey som krävs i HA.-daniel- skrev:Ja, och Almtuna vann precis lika rättvist i tisdag. Och Bofors, samt Oskarshamn likaså när vi vart förnedrade på Hovet.Supportern skrev:Dags att vi börjar fatta nu. Nypa oss i armen och smell the shit. Vi lirar i HA nu och den är inte så dålig som vi trodde. Vi kommer få kämpa för att vinna matcher.
Vi är ett riktigt jävla skräpgäng har det visat sig.
-ironi-
-cynism-
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=9884
Verkar ju inte göra ngn skillnad med vårt lag att vi har tre tränare och Troja har en
Kanske skulle lagt de pengarna istället på EN enda tränare som kan skapa en spelide för DIF och som kan få ut max av spelarna och få dem taggade till varje match oavsett om vi spelar på Hovet eller ute i skogen mitt i veckan...
Verkar ju inte göra ngn skillnad med vårt lag att vi har tre tränare och Troja har en

Kanske skulle lagt de pengarna istället på EN enda tränare som kan skapa en spelide för DIF och som kan få ut max av spelarna och få dem taggade till varje match oavsett om vi spelar på Hovet eller ute i skogen mitt i veckan...
There is no I in TEAM!!!!
Detta kommer ske år 2032 då vi äntligen kom tillbaka till Elitserien! Den här matchen kommer på en god andra plats på listan över den värsta jävla match jag har upplevt på plats.. Nummer ett på den listan är detta: http://www.youtube.com/watch?v=qmPoMjuWz8k Har samma känslor som jag hade då som nu.. ett stort jävla tomrum.. fast nu känns det mer som ett R.I.P. om vi ska fortsätta spela så här.Mash skrev:Hitta felet, reparera felet och återta tronen som Stockholms Stolthet.
-
Idag var f-n inget positivt. INGENTING! Inte Doug, inte Landeskog, inte Chet ingenting.
Chet släppte in svepande returer. Backarna rensade inte. Challe såg ointresserad ut.
Som någon skrev: Det ultimata beviset på spelets uselhet var när Landeskog och Johner krockade med varandra i anfallszon under sista PP:t. De tappade pucken och bara glodde på varandra jätteförvånat.
Chet släppte in svepande returer. Backarna rensade inte. Challe såg ointresserad ut.
Som någon skrev: Det ultimata beviset på spelets uselhet var när Landeskog och Johner krockade med varandra i anfallszon under sista PP:t. De tappade pucken och bara glodde på varandra jätteförvånat.
Skämtar du med mig eller?Rocky3000 skrev:Detta kommer ske år 2032 då vi äntligen kom tillbaka till Elitserien! Den här matchen kommer på en god andra plats på listan över den värsta jävla match jag har upplevt på plats.. Nummer ett på den listan är detta: http://www.youtube.com/watch?v=qmPoMjuWz8k Har samma känslor som jag hade då som nu.. ett stort jävla tomrum.. fast nu känns det mer som ett R.I.P. om vi ska fortsätta spela så här.Mash skrev:Hitta felet, reparera felet och återta tronen som Stockholms Stolthet.
Visst där kände man ett tomrum efter guldtappet, men sen övergick det i stolthet över en riktigt jävla bra säsong. Denna match var en lång visning av varför vi spelar I AS och hur dåliga vi faktiskt kan vara.
-
Ja Challe måste bort! Men lycka till att få styrelsen att fatta det. Challe har faktiskt fått sin tröja upphängd i taket, alltså får han vara helt kass som tränare. Det är så det funkar. Det är liksom okej.Supportern skrev:Linkan e slut. Borde lägga skridskorna på hyllan redan nu och inte ens spela klart säsongen.
- Datsyuk_13
Coach Berglunds reaction on the tonight's defeat against Troja/Ljungby:
I feel we played against a good team, but we gave the game away. We haven't played anything like we can, I think that's the big disappointment. We haven't really performed today. We lack a bit of confidence, for whatever reason, but it's a tough competition and they [Troja] are a good side in all fairness. They beat a top team like Oskarshamn two days ago and played really well. A draw would have delighted us I think.
Defensively we were just not at the level you have to be in a game like that, which is where we were punished today. For the rest, we have shown quality and spirit but we have to show more personality and authority on the goals we conceded.
We've now lost three games at home and of course the fans are frustrated. We are too. We don't like losing hockey games. We have to pick ourselves up.
I feel we played against a good team, but we gave the game away. We haven't played anything like we can, I think that's the big disappointment. We haven't really performed today. We lack a bit of confidence, for whatever reason, but it's a tough competition and they [Troja] are a good side in all fairness. They beat a top team like Oskarshamn two days ago and played really well. A draw would have delighted us I think.
Defensively we were just not at the level you have to be in a game like that, which is where we were punished today. For the rest, we have shown quality and spirit but we have to show more personality and authority on the goals we conceded.
We've now lost three games at home and of course the fans are frustrated. We are too. We don't like losing hockey games. We have to pick ourselves up.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Jag börjar mer och mer förbereda mig för många år i HA, det är en hemsk tanke men dessvärre hyfsat realistisk...