Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012
Re: Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012
3-2 är väl inget resultat vi ska vara nöjda med. Missade första perioden men hörde att vi spelade bra. Tycker vi spelade bra även i andra, men i tredje var det lite för lojt. Onödigt att släppa in två mål.
Pickard borde gjort bättre ifrån sig på andra målet. Johners utvisning i tredje verkade totalt onödig?
3-2 och tre poäng. Det tar vi med oss.
Härliga Djurgårn.
Pickard borde gjort bättre ifrån sig på andra målet. Johners utvisning i tredje verkade totalt onödig?
3-2 och tre poäng. Det tar vi med oss.
Härliga Djurgårn.
Avgå Jocke.
..Och jag håller med om att Gustafsson gör fina offensiva bedömningar, kliver upp fint och är faktiskt lite småfarlig. Han vet hur man gör mål, fullt klart.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Jim Morrison
Riktigt bra match tills vi börjar slappna av sista minuterna. Bra genomförd premiär. Men det där som hände i slutet får inte hända igen. Så slarvigt.
Och säger igen, bästa spelare på isen ikväll är Erik Gustafsson. Eller bästa back i alla fall.
Och säger igen, bästa spelare på isen ikväll är Erik Gustafsson. Eller bästa back i alla fall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tycker du? kanske. Jag tyckte att elias gjorde en av sina bättre matcher på backsidan.Jim Morrison skrev:Riktigt bra match tills vi börjar slappna av sista minuterna. Bra genomförd premiär. Men det där som hände i slutet får inte hända igen. Så slarvigt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Challe kritiserar både Johners utvisning och Pickards andra mål i intervjun efter matchen. Härligt med en tränare som är ärlig och kritisk!
Han säger också att han är helt nöjd med 3-2. Det håller jag kanske inte helt med om.
Han säger också att han är helt nöjd med 3-2. Det håller jag kanske inte helt med om.
Avgå Jocke.
- Jim Morrison
Elias var också bra.sensei skrev:Tycker du? kanske. Jag tyckte att elias gjorde en av sina bättre matcher på backsidan.Jim Morrison skrev:Riktigt bra match tills vi börjar slappna av sista minuterna. Bra genomförd premiär. Men det där som hände i slutet får inte hända igen. Så slarvigt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tack för ditt referat sensei 

Phew. Pickard räddade sig själv hyfsat bra där i slutet..
3 viktiga poäng, en bra grund att bygga på!
3 viktiga poäng, en bra grund att bygga på!
Jag har svårt att komma på när vi gjorde så snygga mål senast. Först Linkans kalaskasse där han drar brallorna av en stackars almtunaback och Gustafssons diagonalpass till Johner är hockeygodis. Sen var ju Honkens styrning helt okej den med! 
Skönt med vinst i seriens förmodligen svåraste hemmamatch. Även om motståndet inte var det bästa så var det premiärnerver, mycket folk på läktaren och första matchen i en ny serie. Jag tycker på det stora hela att vi gör en bra match. Almtuna har nästan ingenting framåt annat än i PP (dålig domarinsats ikväll förresten, vem dömde?) och det känns som att vi borde punkterat redan i andra perren.
+Linkan, vilken man, vilka handleder. Så fruktansvärt skönt att se Linkan där han hör hemma. Hur skönt som helst att se hans ryggtavla när han står och myser i kontoret bakom mål när vi har powerplay
+Hank, är precis så grisig som han ska vara, ger 100 varje byte
+Granath, gör sin bästa insats hittills, stor och stabil.
+Gustafsson, fortsatt riktigt vass framåt
+Stämningen, var lite dött i andra halvan av period 2, annars grymt.
Inför nästa match efterlyser jag lite rakar spel i anfallszon, även om det är kul att se hur vi försöker spela frejdigt så tycker jag att man överarbetar vissa situationer lite. Skjut för tusan!

Skönt med vinst i seriens förmodligen svåraste hemmamatch. Även om motståndet inte var det bästa så var det premiärnerver, mycket folk på läktaren och första matchen i en ny serie. Jag tycker på det stora hela att vi gör en bra match. Almtuna har nästan ingenting framåt annat än i PP (dålig domarinsats ikväll förresten, vem dömde?) och det känns som att vi borde punkterat redan i andra perren.
+Linkan, vilken man, vilka handleder. Så fruktansvärt skönt att se Linkan där han hör hemma. Hur skönt som helst att se hans ryggtavla när han står och myser i kontoret bakom mål när vi har powerplay
+Hank, är precis så grisig som han ska vara, ger 100 varje byte
+Granath, gör sin bästa insats hittills, stor och stabil.
+Gustafsson, fortsatt riktigt vass framåt
+Stämningen, var lite dött i andra halvan av period 2, annars grymt.
Inför nästa match efterlyser jag lite rakar spel i anfallszon, även om det är kul att se hur vi försöker spela frejdigt så tycker jag att man överarbetar vissa situationer lite. Skjut för tusan!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Djurgårdens IF - Almtuna 13/9 2012
Min röst går till #10, Wennberg.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Wennberg! Wennberg! Wennberg!
Tycker vi spelar fantastiskt bra ända fram till sista 10 då vi bestämmer oss för att ta det lite lugnt. Almtuna är verkligen inte så dåliga att vi kan slå av helt på alla växlar. 3-2 höll på att bli 3-3 och vi måste spela ishockey i 60 min!
+ Pickard gör en hel del bra räddningar, svår match för en målvakt när han periodvis inte fick något skott på sig.
+ Bremberg, man märker direkt att han vaknar när serien drar igång! Håll upp detta och han vinner Poängligan överlägset.
+Backarna, måste säga att dem gör ett bra jobb. Spelar enkelt och hänger med bra i anfallet. Vi fastnar ibland i zon men oftast löser vi det enkelt och smart!
+ Wennberg, denna kille blir att hålla ögonen på i år!
+ Klacken/Sittplats - Stundtals fantastiska, ingen håller vår nivå när vi tar i!
+ 2 PP mål!
- Johners utvising i tredje hör inte hemma på en ishockey rink. Får man en smäll så får man ge tillbaka, men inte med en sån slashing..
- Pickards agerande på 3-2 målet. Den ska inte gå in, i alla fall inte vid första stolpen.
- Ishockey spelas i 60 min inte 50. Skärpning!
+ Pickard gör en hel del bra räddningar, svår match för en målvakt när han periodvis inte fick något skott på sig.
+ Bremberg, man märker direkt att han vaknar när serien drar igång! Håll upp detta och han vinner Poängligan överlägset.
+Backarna, måste säga att dem gör ett bra jobb. Spelar enkelt och hänger med bra i anfallet. Vi fastnar ibland i zon men oftast löser vi det enkelt och smart!
+ Wennberg, denna kille blir att hålla ögonen på i år!
+ Klacken/Sittplats - Stundtals fantastiska, ingen håller vår nivå när vi tar i!
+ 2 PP mål!
- Johners utvising i tredje hör inte hemma på en ishockey rink. Får man en smäll så får man ge tillbaka, men inte med en sån slashing..
- Pickards agerande på 3-2 målet. Den ska inte gå in, i alla fall inte vid första stolpen.
- Ishockey spelas i 60 min inte 50. Skärpning!
Chet Pickard - 3
Stabil och gör några fina räddningar. Minus för Almtunas andra mål.
Elias Granath - 3
Gör sin klart bästa match i DIF-tröjan. En spelare som växer med uppgiften.
Erik Gustafsson - 4
Mycket bra match av Erik. Mogna beslut och fin passning till 2-0.
Timmy Pettersson - 4
Leder laget med sitt rejäla spel. Mycket bra!
David Lidström - 3
Gör det bra. Står inte ut speciellt mycket idag, men stabil.
Kim Lennhammer - 2
En okej insats. Ser fortfarande något klen ut. Ligger i riskzonen för petning.
Philip Holm - 2
Gör en okej match, spelar hyfsat enkelt.
Fredrik Bremberg - 4
Fullständigt briljant vissa stunder. Yppersta världsklass på vår Linkans passningar och puckföring
Michael Holmqvist - 3
Stark och rejäl, fint mål. Honken kan bli farlig!
Pontus Åberg - 2
Dessvärre ganska klen offensivt. Gjorde något bra byte, men syns för lite i spelet.
Jimmie Ölvestad - 3
Kämpade och slet, som vanligt. Fick inga riktiga checkinglägen, men en klart bra match av Jimpa.
Dustin Johner - 3
Supervärvning. Kommer att leda vår andrakedja offensivt. Onödig utvisning, men jag gillar hans irritation.
Alexander Wennberg - 3
Skicklig, skicklig. Väger dock lite lät och kommer inte att vara bofast i en andrakedja. Ligger långt före Weigel dock.
Christian Eklund - 3
Fortsätter att slå fina passningar. Sliter som ett as. Grymt viktig med sin glädje och energi!
Kristofer Ottosson - 3
Kommer inte riktigt till offensivt, men defensivt är Otto lika klok som vanligt. Blir oerhört viktig.
Henrik Eriksson - 3
Kämpar på som en järnkamin. Visar även stundtals upp bra spelförståelse.
Tim Eriksson - 2
Gör ingen av sina bättre matcher, men är absolut inte dålig och utvisningen i slutet är mycket tveksam.
Markus Ljungh - 2
Syns inte speciellt mycket, men han är klok. Kommer att bli nyttig när det blåser snålt.
Marcus Sörensen - 2
Fungerade bra tillsammans med Linkan i PP (vem gör inte det?), men syntes inte speciellt mycket i övrigt. Bra fart stundtals. Godkänd.
Stabil och gör några fina räddningar. Minus för Almtunas andra mål.
Elias Granath - 3
Gör sin klart bästa match i DIF-tröjan. En spelare som växer med uppgiften.
Erik Gustafsson - 4
Mycket bra match av Erik. Mogna beslut och fin passning till 2-0.
Timmy Pettersson - 4
Leder laget med sitt rejäla spel. Mycket bra!
David Lidström - 3
Gör det bra. Står inte ut speciellt mycket idag, men stabil.
Kim Lennhammer - 2
En okej insats. Ser fortfarande något klen ut. Ligger i riskzonen för petning.
Philip Holm - 2
Gör en okej match, spelar hyfsat enkelt.
Fredrik Bremberg - 4
Fullständigt briljant vissa stunder. Yppersta världsklass på vår Linkans passningar och puckföring
Michael Holmqvist - 3
Stark och rejäl, fint mål. Honken kan bli farlig!
Pontus Åberg - 2
Dessvärre ganska klen offensivt. Gjorde något bra byte, men syns för lite i spelet.
Jimmie Ölvestad - 3
Kämpade och slet, som vanligt. Fick inga riktiga checkinglägen, men en klart bra match av Jimpa.
Dustin Johner - 3
Supervärvning. Kommer att leda vår andrakedja offensivt. Onödig utvisning, men jag gillar hans irritation.
Alexander Wennberg - 3
Skicklig, skicklig. Väger dock lite lät och kommer inte att vara bofast i en andrakedja. Ligger långt före Weigel dock.
Christian Eklund - 3
Fortsätter att slå fina passningar. Sliter som ett as. Grymt viktig med sin glädje och energi!
Kristofer Ottosson - 3
Kommer inte riktigt till offensivt, men defensivt är Otto lika klok som vanligt. Blir oerhört viktig.
Henrik Eriksson - 3
Kämpar på som en järnkamin. Visar även stundtals upp bra spelförståelse.
Tim Eriksson - 2
Gör ingen av sina bättre matcher, men är absolut inte dålig och utvisningen i slutet är mycket tveksam.
Markus Ljungh - 2
Syns inte speciellt mycket, men han är klok. Kommer att bli nyttig när det blåser snålt.
Marcus Sörensen - 2
Fungerade bra tillsammans med Linkan i PP (vem gör inte det?), men syntes inte speciellt mycket i övrigt. Bra fart stundtals. Godkänd.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Imponerad över Wennberg, riktigt vass. Måste dock lägga på sig några kilon.
Linkan.
Granath gör utan tvekan sin bästa match i DIF-dressen.
Godkänd debut överlag, men rätt hafsigt och väldigt onödigt att släppa in framförallt Tunas andra mål.
Linkan.
Granath gör utan tvekan sin bästa match i DIF-dressen.
Godkänd debut överlag, men rätt hafsigt och väldigt onödigt att släppa in framförallt Tunas andra mål.
Att Linkan, Granath med flera leverar när serien drar igång, bekräftar det jag alltid hävdat: Hur spelare ser ut på försäsongen har ingen som helst betydelse för hur det kommer att gå i serien. Det är inte ens en fingervisning.
Känns för övrigt ganska skönt att vi äntligen spelar riktigt ishockey, med bra passningar och lugnt och harmoniskt spel. Inte en massa långa uppspel och huvudlösa dumpningar ala Cehlin och Brodin, utan nu skyddar vi pucken och arbetar oss metodiskt in i anfallszon.
Känns för övrigt ganska skönt att vi äntligen spelar riktigt ishockey, med bra passningar och lugnt och harmoniskt spel. Inte en massa långa uppspel och huvudlösa dumpningar ala Cehlin och Brodin, utan nu skyddar vi pucken och arbetar oss metodiskt in i anfallszon.
Senast redigerad av Mäklaren den 2012-09-13 21:11:15, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.