Elitserien 12/13

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: Elitserien 12/13

Inlägg av Axel_K »

Caveman skrev:
Axel_K skrev:
Caveman skrev:Men folk gnällde för att Montén stod och log i båset.... (Det är alltid något)
Någon som försöker sprida positiv energi... det är förjävligt. Haha.
Han var (är?) sån att han log när han var pressad/nervös, då vart det en hel del folk som blev tokiga, står han och ler den jäveln när DIF spelar uselt.

Har för mig att han t.o.m med fick svara på VARFÖR i en intervju över telefon med JK..

(Hardy stod med sitt jävla block, Micke J stod bara och hade det mysigt/mös m.m)
För min del så får tränaren stå i clownkostym sålänge han gör sitt jobb, ordentligt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Caveman skrev:
Axel_K skrev:
Caveman skrev:Men folk gnällde för att Montén stod och log i båset.... (Det är alltid något)
Han var (är?) sån att han log när han var pressad/nervös, då vart det en hel del folk som blev tokiga, står han och ler den jäveln när DIF spelar uselt.

Har för mig att han t.o.m med fick svara på VARFÖR i en intervju över telefon med JK..

(Hardy stod med sitt jävla block, Micke J stod bara och hade det mysigt/mös m.m)
Så otroligt tröttsamt när folk gnäller på sånt.

Sånt där har ju bara med personligheter att göra. Om man är en sån som Jimmie Ölvestad-jublar vid mål eller om man är återhållsam som Linkan alltid varit. Samma sak gäller om man agerar som Tortorella i båset eller som Roger Melin.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Caveman skrev:
Axel_K skrev:

Så otroligt tröttsamt när folk gnäller på sånt.

Sånt där har ju bara med personligheter att göra. Om man är en sån som Jimmie Ölvestad-jublar vid mål eller om man är återhållsam som Linkan alltid varit. Samma sak gäller om man agerar som Tortorella i båset eller som Roger Melin.
Så du menar att man ska respektera alla personligheter? ;)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Elitserien 12/13

Inlägg av minalman »

Jim Morrison skrev: Så du menar att man ska respektera alla personligheter? ;)
Om du verkligen tjatar kan jag tänka mig att man gör ett undantag för dig ;)
(Sorry, du la upp den på straffpunkten alldeles själv.) ;)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

-daniel- skrev: 1) HV71
2) SAIK
3) FBK
4) Luleå
5) Frölunda
6) LHC
7) Brynäs
8.) Modo
9) Rögle
10) Växjö
11) Solna
12) Timrå
Just nu ser ju det här rätt OK ut... :wink:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

http://bloggar.expressen.se/ek/2012/11/ ... n-i-lulea/

Den här sågningen är nästan i klass med Mäklaren, är kanske den här Lars-Göran Niemi egentligen Mäklaren-in-disguise?:

”Matchen går bra och Luleå vinner med 1-0, efter ett självmål av Dick Tärnström. Efter matchen råder en euroforisk stämning i omklädningsrummet. Alla är överlyckliga och publiken på 3500 åskådare vandrar hem i höstmörkret. Mika får 15 minuters istid i matchen, täcker skott, slår 7 icing och skjuter ett skott på mål, en mycket bra debut sammanfattar Jonas Rönnkvist på presskonferensen.”
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Alltså titta på Timrås trupp i år... Det är fan DIF 2005-2007 klass på den.

Rögles trupp som ligger sist är miiiil bättre. Timrå skulle ju drömma om spelare som Kukkonen, Aaltonen, Iggulden, Barta osv.

Montén ska fan ha bragdguldet om han klarar det här.
Expert.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:Alltså titta på Timrås trupp i år... Det är fan DIF 2005-2007 klass på den.

Rögles trupp som ligger sist är miiiil bättre. Timrå skulle ju drömma om spelare som Kukkonen, Aaltonen, Iggulden, Barta osv.

Du glömde RBKs bästa spelare, Gerber.
Håller ändå inte riktigt med dig. Iggulden blev ju rejält hypad förra året när allt han sköt gick in och alla passningar han slog resulterade i mål. Stora delar under den tiden var han osynlig i spelet. Från december och framåt bidrog han väl i princip med ingenting och han är ju ingen spelare att luta sig mot när det blåser. Barta gillar jag men tycker att han också är överskattad. Var väl någon här som skrev att han skulle bli ES bästa center när malmö plockade honom. Han jobbar ju alltid hårt men har ingen riktig spets. En sämre variant av Otto.

Jag gillar ju Nordgren och Erixon i Timrå. Nordgren tycker jag nog är klassen bättre än både Aaltonen, Iggulden och Barta faktiskt.

Från senaste matcherna
RBK 1a lina: 34. Zaar, Daniel - 26. Johansson, Jakob - 73. Iggulden, Mike
TIK 1a lina: 14. Nordgren, Niklas - 16. Larsson, Alexander- 71. Hedström, Jonathan
Jag tycker nog att Timrås är bättre än Rögles. Gillar Zaar, men han har en bit kvar. Johansson lär göra sina 25-30 och är nog snäppet bättre än Larsson. Timrås kedja är ju aningen tyngre och jobbigare att möta än Rögles.

RBK 2a lina: 18. Everberg, Dennis - 21. Brithén, Ted - 50. Aaltonen, Juhamatti
TIK 2a lina: 82. Söderström, Christian - 91. Hagos, Yared - 8. Hallin, Per
Everberg och Brithén är väl fortfarande talanger. Everberg vet jag inte riktigt vad han ska bidra med, tyngd kanske? Brithén har ju visat sig duktig i AS, men har mycket att bevisa i ES. Lär dröja något år till innan han blommar ut ordentligt. Aaltonen är grym men har underpresterat. Kanske behöver bättre spelare runt sig? TIK har ytterliggare en tung och jobbig kedja att möta med mycket rutin. Kommer inte släppa in många mål bakåt och kommer kriga varje match hela säsongen.

RBK 3e lina: 29. Barta, Alexander - 71. Tjärnqvist, Mathias - 16. Liljewall, Christopher
TIK 3e lina: 12. Friberg, Max - 23. Boyce-Rotevall, Jeremy - 11. Önerud, Simon
Snacka om skillnad. RBKs är väl en ren defensiv lina. Svårt att se dessa producera alltför mycket framåt. TIKs symboliseras av fart och talang. Önerud hade jag gärna sett i DIF, tror att han kommer vara en av ES bästa spelare inom ett par år. Friberg har mycket i sig som han fortfarande inte får ut. Boyce är också duktig.

RBK 4e lina: 15. Lilja, Jakob - 23. Sylvander, Daniel - 8. Lindqvist-Hansen, Alexander
TIK 4e lina: 27. Rohdin, Joachim - 17. Andersson, Johan - 24. Molinder, Andreas
RBK sätter ihop en helt ok junior med två ok förstaårsseniorer. Ingen av dom har imponerat jättemycket på juniornivå. TIK sätter ihop en rutinerad tvåvägscenter (dock skadedrabbad senaste säsongerna) med en spelare som inte var helt lyckad i Brynäs förra året men i finalserien visade vad han kan och Mollinder som också är duktig bakåt.

Back 1 RBK: 6. Cederholm, Anton - 33. Sondell, Daniel
Back 1 TIK 33. Robinson, Mathew - 3. Dahlroth, Jesper
Är väl hugget som stucket vad man gillar här. Cederholm är en stor talang. Sondell var grym i KS förra året och har väl inlett poängmässigt bra. Robinson tycker jag var bra i Timrå förra året och Dalroth blir bättre och bättre.

Back 2 RBK: 3. Kukkonen, Lasse - 47. Bonsaksen, Alexander
Back 2 TIK: 58. Carlsson, Jonathan - 50. Erixon, Sebastian
Hyfsat jämt här. Håller Kukkonen över Erixon men Carlsson över Bonsaksen.

Back 3 RBK: 14. Jensen, Jesper - 42. Preissing, Tom
Back 3 TIK: 41. Hedman, Oscar - 13. Bäckström, Nils
Två stabila backar i Timrå mot två ostabila backar i RBK. Rögles något bättre i offensiven.

Totalt sett så tycker jag att Timrå har ett mer homogent lag. Rögle har en del, på pappret, spetsiga spelare. Däremot består stora delar av deras lag av samma spelare som hade problem med att nå kvalserien förra året. Att alla dessa skulle kliva upp ett snäpp för att kunna prestera bättre ishockey än i bottenskiktet är naivt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lugn dag på jobbet Android? :)
Expert.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:Lugn dag på jobbet Android? :)
Vem ger sig frivilligt ut i det här vädret? Antar 90% arbetar hemifrån alternativt simulerar kräksjukan idag.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
lkpgsödra

Inlägg av lkpgsödra »

android skrev:
SirDIFalot skrev:Alltså titta på Timrås trupp i år... Det är fan DIF 2005-2007 klass på den.

Du glömde RBKs bästa spelare, Gerber.
Håller ändå inte riktigt med dig. Iggulden blev ju rejält hypad förra året när allt han sköt gick in och alla passningar han slog resulterade i mål. Stora delar under den tiden var han osynlig i spelet. Från december och framåt bidrog han väl i princip med ingenting och han är ju ingen spelare att luta sig mot när det blåser. Barta gillar jag men tycker att han också är överskattad. Var väl någon här som skrev att han skulle bli ES bästa center när malmö plockade honom. Han jobbar ju alltid hårt men har ingen riktig spets. En sämre variant av Otto.

Jag gillar ju Nordgren och Erixon i Timrå. Nordgren tycker jag nog är klassen bättre än både Aaltonen, Iggulden och Barta faktiskt.

Från senaste matcherna
RBK 1a lina: 34. Zaar, Daniel - 26. Johansson, Jakob - 73. Iggulden, Mike
TIK 1a lina: 14. Nordgren, Niklas - 16. Larsson, Alexander- 71. Hedström, Jonathan
Jag tycker nog att Timrås är bättre än Rögles. Gillar Zaar, men han har en bit kvar. Johansson lär göra sina 25-30 och är nog snäppet bättre än Larsson. Timrås kedja är ju aningen tyngre och jobbigare att möta än Rögles.

RBK 2a lina: 18. Everberg, Dennis - 21. Brithén, Ted - 50. Aaltonen, Juhamatti
TIK 2a lina: 82. Söderström, Christian - 91. Hagos, Yared - 8. Hallin, Per
Everberg och Brithén är väl fortfarande talanger. Everberg vet jag inte riktigt vad han ska bidra med, tyngd kanske? Brithén har ju visat sig duktig i AS, men har mycket att bevisa i ES. Lär dröja något år till innan han blommar ut ordentligt. Aaltonen är grym men har underpresterat. Kanske behöver bättre spelare runt sig? TIK har ytterliggare en tung och jobbig kedja att möta med mycket rutin. Kommer inte släppa in många mål bakåt och kommer kriga varje match hela säsongen.

RBK 3e lina: 29. Barta, Alexander - 71. Tjärnqvist, Mathias - 16. Liljewall, Christopher
TIK 3e lina: 12. Friberg, Max - 23. Boyce-Rotevall, Jeremy - 11. Önerud, Simon
Snacka om skillnad. RBKs är väl en ren defensiv lina. Svårt att se dessa producera alltför mycket framåt. TIKs symboliseras av fart och talang. Önerud hade jag gärna sett i DIF, tror att han kommer vara en av ES bästa spelare inom ett par år. Friberg har mycket i sig som han fortfarande inte får ut. Boyce är också duktig.

RBK 4e lina: 15. Lilja, Jakob - 23. Sylvander, Daniel - 8. Lindqvist-Hansen, Alexander
TIK 4e lina: 27. Rohdin, Joachim - 17. Andersson, Johan - 24. Molinder, Andreas
RBK sätter ihop en helt ok junior med två ok förstaårsseniorer. Ingen av dom har imponerat jättemycket på juniornivå. TIK sätter ihop en rutinerad tvåvägscenter (dock skadedrabbad senaste säsongerna) med en spelare som inte var helt lyckad i Brynäs förra året men i finalserien visade vad han kan och Mollinder som också är duktig bakåt.

Back 1 RBK: 6. Cederholm, Anton - 33. Sondell, Daniel
Back 1 TIK 33. Robinson, Mathew - 3. Dahlroth, Jesper
Är väl hugget som stucket vad man gillar här. Cederholm är en stor talang. Sondell var grym i KS förra året och har väl inlett poängmässigt bra. Robinson tycker jag var bra i Timrå förra året och Dalroth blir bättre och bättre.

Back 2 RBK: 3. Kukkonen, Lasse - 47. Bonsaksen, Alexander
Back 2 TIK: 58. Carlsson, Jonathan - 50. Erixon, Sebastian
Hyfsat jämt här. Håller Kukkonen över Erixon men Carlsson över Bonsaksen.

Back 3 RBK: 14. Jensen, Jesper - 42. Preissing, Tom
Back 3 TIK: 41. Hedman, Oscar - 13. Bäckström, Nils
Två stabila backar i Timrå mot två ostabila backar i RBK. Rögles något bättre i offensiven.

Totalt sett så tycker jag att Timrå har ett mer homogent lag. Rögle har en del, på pappret, spetsiga spelare. Däremot består stora delar av deras lag av samma spelare som hade problem med att nå kvalserien förra året. Att alla dessa skulle kliva upp ett snäpp för att kunna prestera bättre ishockey än i bottenskiktet är naivt.
Får ju inte glömma att det gömda guldet finns i RBK också:
Bild
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... g-for-lag/
Här är spelarnas löner i elitserien – lag för lag
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Hm. Om man tittar på den där listan så verkar det vara ganska jämnt med hur många höglöne spelare lagen har.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Jepe

Elitserien 12/13

Inlägg av Jepe »

Vem kan vara säker när det gäller "the heart of hockey" - modo

http://m.youtube.com/#/watch?v=Wc2SAsvf ... frWo&gl=SE
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar