Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av sensei »

Undrar om det har vart inne någon representant och tjuvläst de excellenta argument som har framförts här på forumet? :) :shock:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Jag hoppas verkligen att DIF kan agera förnuftigt här och säger nej tack om man helt enkelt inte har råd. Att man inte känner någon press på sig att ta in dessa spelare bara för att de är tillgängliga.
Helt enig.

Frågan om hur det blir i en Kvalserie är ju dessutom högst befogad. Konstigt scenario...undrar om de ens tänkt tanken? Eller räknar man med att då har ju så fall hela NHL-säsongen ställts in, och då är det fritt fram med NHL spelare även i ES?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

SweJason skrev:Men hur blir det då i kvalserien för Elitserielagen? ( Om NHL säsongen inte kommit igång )
Om dem har förbjudits använda NHL spelare medans Allsvenskan får. Blir ju ett jävla liv...
Shh. Då ska vi njuta av vägen tillbaka hem.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Jag hoppas verkligen att DIF kan agera förnuftigt här och säger nej tack om man helt enkelt inte har råd. Att man inte känner någon press på sig att ta in dessa spelare bara för att de är tillgängliga.
Helt enig.

Frågan om hur det blir i en Kvalserie är ju dessutom högst befogad. Konstigt scenario...undrar om de ens tänkt tanken? Eller räknar man med att då har ju så fall hela NHL-säsongen ställts in, och då är det fritt fram med NHL spelare även i ES?
Detta utesluter ju tyvärr förstärkningar till kvalserien. Om det inte blir helsäsongslockout förstås.
Expert.
Honken

Inlägg av Honken »

OM det blir en lång lockout så ska det bli intressant att se hur de elitserielag som har gått dåligt börjar resonera. Det blir inte roligt att hamna i en kvalserie med NHL toppade allsvenska klubbar.
Ett litet knivhugg blir det också på laget från solna. De räknar med att plocka marginalåskådare som bara går på hockey nån gång ibland samt företag som bjuder kunderna på ett event i Sthlm.
Inte lika säkert att man väljer Elitserien när man kan gå och se på NHL spelare istället.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Kvalserien har väl i alla år räknas som Allsvenskans serie? Det har väl alltid varit så? Elitserien har slutspelet, Allsvenskan har kvalserien, kvalet till Allsvenskan räknas till divisionerna under och så vidare. Eller har jag fått det helt fel?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Heaty skrev:Kvalserien har väl i alla år räknas som Allsvenskans serie? Det har väl alltid varit så? Elitserien har slutspelet, Allsvenskan har kvalserien, kvalet till Allsvenskan räknas till divisionerna under och så vidare. Eller har jag fått det helt fel?
Vart vill du komma...? Okej, om kvalserien är allsvenskans serie. Vad menar du med det?
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av pulverapa »

Får vi in NHL-proffs har vi större chans att nå kvalserien. Väl där kan allt hända. Lärt värt det.
isolerad

Inlägg av isolerad »

SirDIFalot skrev:
Heaty skrev:Kvalserien har väl i alla år räknas som Allsvenskans serie? Det har väl alltid varit så? Elitserien har slutspelet, Allsvenskan har kvalserien, kvalet till Allsvenskan räknas till divisionerna under och så vidare. Eller har jag fått det helt fel?
Vart vill du komma...? Okej, om kvalserien är allsvenskans serie. Vad menar du med det?
Tror han menar vem som bestämmer vilka regler som gäller i kvalserien.
i
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:
Att det är dem allsvenska reglerna som gäller, således bör vi få ha våra NHL spelare oavsett om ES lagen inte får det. Sen om det stämmer eller inte vetefan!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Bild

Tingsryds tröja (gröna uppe till höger) kan vara den fulaste jag tröjan jag någonsin sett. Fulare än många av de tyska tröjorna som finns.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det spelar ju ingen roll? Har det gått så långt som att våra NHL-spelare stannar till säsongen är över så får ju ES-spelarna ta in spelare också? De får ju ta in dom ifall de bestämmer sig för att stanna hela säsongen.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: Sv: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev:Får vi in NHL-proffs har vi större chans att nå kvalserien. Väl där kan allt hända. Lärt värt det.
Har vi problem att nå Kvalserien utan NHL-spelare så känns det extremt osannolikt att vi kommer ta steget upp i år, så det argumentet tycker jag känns "sådär".
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Här gäller det att ta det försiktigt. Högst tre spelare. Blir strejken kort kan det göra mer skada än nytta. Argumenten för att inte ta in för många är självklara för de flesta.

Men blir det en strejk över hela säsongen hamnar vi i ett annat läge. Då gäller det att tuta och köra och lägga alla ägg i samma korg och chansa. Större möjlighet att gå upp än så får vi aldrig.

Vi nöjer oss med 2-3 spelare i inledningen. Allt annat vore ren idioti.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Här gäller det att ta det försiktigt. Högst tre spelare. Blir strejken kort kan det göra mer skada än nytta.
Precis så är det. Vore fint om folk kunde se lite nyanserat på hela det här.
Skriv svar