Jag vet inte om han är" out of budget". Med tanke på hur nära Wikegård alltid har haft DIF-skölden mot hjärtat är ju frågan om "an offer he can't refuse" nödvändigtvis är ekonomisk? Hans kunnande skulle inte komma till sin rätt i båset, men från en eagle-vision tror jag sten-hårt på honom. Tyvärr kommer det med stor sannolikhet inte bli så fick.Staten skrev:Finns många fördelar med Challe som sportchef. Han får möjlighet att bygga sitt egna lag, som han ska träna, efter sina önskemål. En annan klar fördel är ju kostnadsbesparingarna, Wikegård t.e.x. hade ju varit helt "out of budget".
Nu ger vi Challe en chans och visar honom vårt fulla stöd.
Avgå Jan Järlefelt (Uppdaterad: Challe tar över)
-
Re: Avgå Jan Järlefelt (Uppdaterad: Challe tar över)
- northbluestriped
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
såg livesändningen av 08 hockey där David Fjäll sa att han snackat med garpen och bla nämnde att det inte är en omöjlighet att Säcken kliver upp från J20 pga omstrukturering i föreningen, kan man kanske läsa, Challe sportchef där
FFF-HTB
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL
AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
Fast han sa väl om ett par år, när Challe var klar?northbluestriped skrev:såg livesändningen av 08 hockey där David Fjäll sa att han snackat med garpen och bla nämnde att det inte är en omöjlighet att Säcken kliver upp från J20 pga omstrukturering i föreningen, kan man kanske läsa, Challe sportchef där
Detta kan funka!
Grejen är ju den att Challe inte kommer att träna laget speciellt mycket. All isträning sköts och ansvaras av Bäcklin. Det Challe ska göra är att coacha laget under matcher samt att plocka ut de spelare som ska spela. Så det finns alltså gott om tid för honom att vara sportchef!
Grejen är ju den att Challe inte kommer att träna laget speciellt mycket. All isträning sköts och ansvaras av Bäcklin. Det Challe ska göra är att coacha laget under matcher samt att plocka ut de spelare som ska spela. Så det finns alltså gott om tid för honom att vara sportchef!
Är inte det här rätt bra ändå? Jag förstår om vissa vill ha in ditten och datten som sportchef - det kan bli skitbra. MEN Djurgården har inte råd att ha hur många löneposter som helst i Hockeyallsvenskan.
Jag tycker att det är helt rätt att kombinera Challes tränarpost med sportchefsposten. Det blir en lönepost mindre - oavsett storlek på den. Djurgården måste inte bara skära ned på spelarlönerna utan även för alla som jobbar utanför isen.
Just nu har Djurgården en huvudtränare, tre assisterande tränare, en sportchef, en vd, en ordförande, en klubbdirektör, fyra som håller på med säljande och så många vidare.
Behövs det inte lite färre personer för att effektivisera ekonomin mer? Även om dessa personer gjort viktiga saker?
Jag tycker att det är helt rätt att kombinera Challes tränarpost med sportchefsposten. Det blir en lönepost mindre - oavsett storlek på den. Djurgården måste inte bara skära ned på spelarlönerna utan även för alla som jobbar utanför isen.
Just nu har Djurgården en huvudtränare, tre assisterande tränare, en sportchef, en vd, en ordförande, en klubbdirektör, fyra som håller på med säljande och så många vidare.
Behövs det inte lite färre personer för att effektivisera ekonomin mer? Även om dessa personer gjort viktiga saker?
Smart drag, både ekonomiskt och sportsligt att låta Challe köra båda rollerna. Hoppas att de bygger upp ett ideell ny sportkomitté som han har att bolla med. Gissar att det finns flera ex-djurgårdare som ställer upp. Vi behöver ett brett nätverk.
Skönt att Järlan är borta. Scouta två värdelösa förlorare som Almtorp och Carlsson. Samt en tredjemålis som aldrig kom i närheten av att vakta målet då vi behövde produktion framåt. Kanske Larsson har rätt i att Järlan fick kritik för saker som inte låg på hans bord. Men om det stämmer så vill jag att fler skallar ska rulla. Först och främst Larssons.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
-
Tror att Mats syftar till spelarna faktiskt. Dom har ju ändå underpresterat något ENORMT. Annars håller jag självklart med dig, fan vilka jävla pissvärvningar. Helt otroligt egentligen att han fock genom dem.Berra skrev:Skönt att Järlan är borta. Scouta två värdelösa förlorare som Almtorp och Carlsson. Samt en tredjemålis som aldrig kom i närheten av att vakta målet då vi behövde produktion framåt. Kanske Larsson har rätt i att Järlan fick kritik för saker som inte låg på hans bord. Men om det stämmer så vill jag att fler skallar ska rulla. Först och främst Larssons.
Vett fan om Challe passar som sportchef!? Han kan ju inte vara tränare också?
DJ YES(om det nu ens var han som spelade senast) borde också avgå, det är inget skämt. Har nog aldrig känt mig så kränkt när de försöker tysta ner folks åsikter med musik. Vad händer nästa år? Kommer det spelas musik då om vi sjunger någon hatramsa? Kommer de hyra in ett "superfan"?
Nu köper jag säsongskort tills nästa säsong även om jag egentligen vill ha bort Mats också.
DJ YES(om det nu ens var han som spelade senast) borde också avgå, det är inget skämt. Har nog aldrig känt mig så kränkt när de försöker tysta ner folks åsikter med musik. Vad händer nästa år? Kommer det spelas musik då om vi sjunger någon hatramsa? Kommer de hyra in ett "superfan"?
Nu köper jag säsongskort tills nästa säsong även om jag egentligen vill ha bort Mats också.
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
Se där ja!! Spontant tycker jag det känns som en helt okej lösning åtminstone på lite kortare sikt. Det går nog inte att blunda för den ekonomiska aspekten. En annan fördel är ju att det blir en väldigt klar och tydlig koppling till sportdelen så att säga. Sportchef och tränare som inte drar åt samma håll blir ju tufft i längden och det borde ju vara ett ickeproblem nu när Challe sitter på båda stolarna.
Sen då det att han inte har tid att sköta båda jobben kan väl ligga något i men samtidigt så är antagligen önskelistan mer eller mindre klar vi det här laget och man har säkerligen koll på en hel del alternativ. Så åter igen, i det kortare perspektivet (kommande säsong) är det nog rätt lugnt gissar jag. "Jaha" tycks ha bra koll på läget kring Bäcklin och det gör ju att det sannolikt blir en del sportchefstid över för Challe.
Sedan är ju själva arbetsbeskrivningen intressant - vad den nu innebär i rollen som sportchef. Misstänker att det kanske inte varit så tydligt alla gånger och denna sportkommitté som ska vara med på ett hörn och därutöver ska det dessutom upp till styrelsen en vända.
Får Challe sköta sitt jobb, eller sina snarare, i lugn och ro och får koncentrera sig på det fullt ut så tror jag det kommer gå utmärkt.
Hur som helst så kommer rekryteringen bli oerhört viktig inför säsongen så nog kommer han få bekänna färg men förhoppningsvis så vet han vad han vill ha in i laget.
Sen då det att han inte har tid att sköta båda jobben kan väl ligga något i men samtidigt så är antagligen önskelistan mer eller mindre klar vi det här laget och man har säkerligen koll på en hel del alternativ. Så åter igen, i det kortare perspektivet (kommande säsong) är det nog rätt lugnt gissar jag. "Jaha" tycks ha bra koll på läget kring Bäcklin och det gör ju att det sannolikt blir en del sportchefstid över för Challe.
Sedan är ju själva arbetsbeskrivningen intressant - vad den nu innebär i rollen som sportchef. Misstänker att det kanske inte varit så tydligt alla gånger och denna sportkommitté som ska vara med på ett hörn och därutöver ska det dessutom upp till styrelsen en vända.
Får Challe sköta sitt jobb, eller sina snarare, i lugn och ro och får koncentrera sig på det fullt ut så tror jag det kommer gå utmärkt.
Hur som helst så kommer rekryteringen bli oerhört viktig inför säsongen så nog kommer han få bekänna färg men förhoppningsvis så vet han vad han vill ha in i laget.
Känner DJ Yes personligen och han sa att han blev tvingad till att göra de :/
-
Av vem? Det är väl en naturlig följdfråga.DIFDIF skrev:Känner DJ Yes personligen och han sa att han blev tvingad till att göra de :/
Järlan kastade in en sista order.coolacrille skrev:Av vem? Det är väl en naturlig följdfråga.DIFDIF skrev:Känner DJ Yes personligen och han sa att han blev tvingad till att göra de :/
EDIT: Nu vet jag ju inte om det var han. Men det kunde varit det!
- -daniel-
Av "DJ No" så klart.coolacrille skrev:Av vem? Det är väl en naturlig följdfråga.DIFDIF skrev:Känner DJ Yes personligen och han sa att han blev tvingad till att göra de :/
- Daniel942
http://www.musicmind.se/index.php/foeretagetkontakt-daniel- skrev:Av "DJ No" så klart.coolacrille skrev:Av vem? Det är väl en naturlig följdfråga.DIFDIF skrev:Känner DJ Yes personligen och han sa att han blev tvingad till att göra de :/
http://se.linkedin.com/pub/jan-dj-yes-a ... 35/715/8b9

DIF!