Djurgårdens IF - Linköpings HockeyClub. 28/2.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Linköpings HockeyClub. 28/2.
Jag dog några gånger ikväll.
Nu är Jag ingen vidare analytiker, men helvetet vad macken ser slö ut.. i övrigt två straffmål i rad? Vad händer? Så jävla skön "vinst"
Djurgårdens IF - Linköpings HockeyClub. 28/2.
Herregud orkar inte med sånt här - hjärtstillestånd ca 30ggr.
Wesslau har jag sagt att jag älskar dig?!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Wesslau har jag sagt att jag älskar dig?!
Sent from my iPhone using Tapatalk
2014-04-07, vad hände?
Ja fyfan, man fick känna att man levde ikväll iaf. Synd bara att vi inte lyckades ta 3 poäng. Det hade varit guldvärt!
Wesslau du är tamefan guldvärd. Tack för en grym säsong!
Wesslau du är tamefan guldvärd. Tack för en grym säsong!
Mika Zibanejad klart bäst i kväll. Jag är imponerad av hur han bryter mönstret i den här matchen.
- -daniel-
Mika var riktigt dålig i 1:a perioden, men det var hela DIF. En av de mest krampaktiga perioderna på länge. Påminde om spelet på hemmaplan för 10-15 omgångar sedan. Men sen hände något i andra... det kändes som han faktiskt var en av få som vågade ta för sig i det här sjukt utsatta läget.pulverapa skrev:Mika Zibanejad klart bäst i kväll. Jag är imponerad av hur han bryter mönstret i den här matchen.
Däremot finns det en drös rutinerade spelare som inte kommer upp till nivå som man tycker mentalt borde klara pressen bättre. Ingen nämnd, ingen glömd. Otto var dock nästan lika jävla bra som i lördags. Herregud vilken formtopp han är i. Synd att han inte tog tillvara på 2-mot-1 läget där när Bäckman slajdade ut och bröt...enda plumpen i protokollet.
Hlavac verkar vara skadad, Iggulden största sannolikhet borta resten av säsongen. Tung omgång för konkurrenterna. Tim, Wesslan bäst idag, om än de flesta andra var rätt ängsliga.
Jävligt nöjd med 2 poäng till slut.
Jävligt nöjd med 2 poäng till slut.
Känslan när taket lyfter efter 1-1, när hela Hovet sjöng "Heja,Heja Djurgården". Fyfan, jag är så jävla glad att jag gick på matchen
Losing all hope was freedom.
Jaha där ser man. Själv tyckte jag att Otto gjorde en av hans absolut sämsta matcher för året..
Laget lika så i två perioder. Märkligt hur man kan visa sådan ovilja att gå på mål. Sen ramlade poletten ner i tredje och man får skjuts av att en puck faktiskt trillar in efter det att MT och JÖ står framför kassen.
När ska dom lära sig? När spelet klickar, gör det enkla. Fullfölj alla tacklingar, fullfölj anfallen, passa inte extrapasset, skjut, gå på mål. Är detta så enormt svårt?
Laget lika så i två perioder. Märkligt hur man kan visa sådan ovilja att gå på mål. Sen ramlade poletten ner i tredje och man får skjuts av att en puck faktiskt trillar in efter det att MT och JÖ står framför kassen.
När ska dom lära sig? När spelet klickar, gör det enkla. Fullfölj alla tacklingar, fullfölj anfallen, passa inte extrapasset, skjut, gå på mål. Är detta så enormt svårt?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
Det märktes väl rätt tydligt att det är mentala spöken som sätter käppar ihjulet ikväll, inte sant Coach sensei?
Som Montén sa "Nu hade vi helt plötsligt något att förlora igen". Precis så. Det var min känsla innan match, och det visade sig stämma så fruktansvärt väl.
Som Montén sa "Nu hade vi helt plötsligt något att förlora igen". Precis så. Det var min känsla innan match, och det visade sig stämma så fruktansvärt väl.
Huua, svettigt!
Gillar att Brodin har kommit igång. Synd att det är för få som kan haka på och ta hand om puck och spel när han har satt motspelare ur spel ett tag.
Kramp och åter kramp men hjärta det har detta laget absolut visat de senaste matcherna.
Skiter i om vi spelar som påse nötter, kommer långt på kämpa takter och Wesslau.
Tack laget, fortsätt så här och bra drag på sittplats stundtals idag.
Gillar att Brodin har kommit igång. Synd att det är för få som kan haka på och ta hand om puck och spel när han har satt motspelare ur spel ett tag.
Kramp och åter kramp men hjärta det har detta laget absolut visat de senaste matcherna.
Skiter i om vi spelar som påse nötter, kommer långt på kämpa takter och Wesslau.
Tack laget, fortsätt så här och bra drag på sittplats stundtals idag.
Självklart är inte detta en normal match. Faktum är att matchen var rätt dålig, tror få hockey-lovers skulle kunna stå ut att se den om man inte är DIF eller LHC-supporter och dras med av den ångestladdade spänningen.-daniel- skrev:Det märktes väl rätt tydligt att det är mentala spöken som sätter käppar ihjulet ikväll, inte sant Coach sensei?
Tja, så här ser det ut när två lag går in för att inte göra några defensiva misstag och framför allt inte dra på sig några utvisningar. Oh well.
Den spelare som som vanligt kan vara rejäl och bra trots omständigheterna är Printz. Han får därför fullt godkänt tillsammans med Wesslau.
Resten är jag inte imponerad av ikväll, trots allvaret i matchen. Man borde kunna "käka puck" som wikegård säger i mer än 1/2 period inför ett kokande johannes hov.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Jim Morrison
Brodin ser så jävla mycket bättre ut under Zabel. Även Cehlin. Och Norman. Alla juniorer ser ta mig fan bättre ut under Zabel.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
Matchen var inte rätt dålig, den var verkligen jättedålig. Speciellt första halvan (första perioden kan ha varit ES sämsta period på säsongen) men förstår inte riktigt hur man kan ha förväntat sig skönspel. Det är enkelt att sitta och säga att man skall släppa på tyglarna "och bara köra" men det är liksom inte så jävla lätt skulle jag tro när man har 250kg grus på axlarna i form av mental press.sensei skrev:Självklart är inte detta en normal match. Faktum är att matchen var rätt dålig, tror få hockey-lovers skulle kunna stå ut att se den om man inte är DIF eller LHC-supporter och dras med av den ångestladdade spänningen.-daniel- skrev:Det märktes väl rätt tydligt att det är mentala spöken som sätter käppar ihjulet ikväll, inte sant Coach sensei?
Tja, så här ser det ut när två lag går in för att inte göra några defensiva misstag och framför allt inte dra på sig några utvisningar. Oh well.
Den spelare som som vanligt kan vara rejäl och bra trots omständigheterna är Printz. Han får därför fullt godkänt tillsammans med Wesslau.
Resten är jag inte imponerad av ikväll, trots allvaret i matchen. Man borde kunna "käka puck" som wikegård säger i mer än 1/2 period inför ett kokande johannes hov.
Elitidrott är till rätt stor del psykologi.
Som många tidigare sagt här inne. Kristofer Ottosson är en underbar djurgårdare och en djurgårdsikon men han har inte de där ledaregenskaperna man skulle kunna tro att han har. Han är väldigt bra i medgång och anonym i motgång. Helt osynlig i två perioder för att vara lysande i tredje perioden, speciellt efter målet.sensei skrev:Jaha där ser man. Själv tyckte jag att Otto gjorde en av hans absolut sämsta matcher för året..