Djurgårdens IF - Frölunda HC, 12/1 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Capcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 12/1 2012.

Inlägg av Capcash »

Men visst är det härligt... Vi åker på 2 armbågar i skallen och får hjärnskakningar, tackling bakifrån/sidan dessutom. Vad står det i rubrikerna? Jo att Mackan svingat mot en domare och kommer stängas av!

Ska man skratta eller gråta? AB är ju lika tragiska som de är röda... Varför i helvete nämns knappt tacklingarna? Som sagt, hade Ölve delat ut dem hade han hängt på AB nu med namn, hemadress och pris på sitt huvud!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Mäklaren skrev:Jag tycker att det är helt rätt av Mackan att öppet gå in och markera. Han växte i mina ögon där.

Inga ruttna jävla göteborgare ska få ge sig på våra viktigaste spelare. Tycker det är synd att Printz inte fick in en bättre träff när han försökte slå sönder ansiktet på Tolsa.
Men vi måste även ha i åtanke på hur domarna fungerar i Sverige. Här finns ingen logik eller reson, ta numret på killen. Nästa byte så ger du tillbaka med samma mynt, thats it!

Att kasta handskarna löser inget då slagsmål är det värsta du kan göra enligt våra rättskipare. Dessutom så är det klart som korvspad att ingen vågar gå mot Mackan i det läget, jag skulle inte gjort det. Han droppar handskarna innan han fått ens en invit av varken Tömmernes eller äckel-Tolsa. På så sätt är det väldigt lätt att bara backa och låta Mackan få sitt straff. Man får knappast en kyckling-stämpel bara för det i Sverige(se Ledin och Jämtin).
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Djurgårdens IF - Frölunda HC, 12/1 2012.

Inlägg av Jepe »

Kenta Johansson "hoppas Tjärnqvist är skadad?" går rykten att han sagt så! Nån som vet?
2014-04-07, vad hände?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det är inte intressanta att ta upp detta när det händer spelare i DIF för då är det som Boorken säger smart agerat istället.

För övrigt är jag helt hundra på att Tolsa kommer undan och Mackan kan säkert få 5-6 matcher för sin grej.

Kort och gott media vet vad som säljer i bonnhålorna och förhåller sig därefter.

Skall vi gissa att Bremberg pillar in 2-3 poäng härnäst tro?
Kalle

Inlägg av Kalle »

Såg ni hockeykväll där Kenta Johansson säger "hoppas att Tjärnqvist nu är skadad då de dömde bort målet".

Vilken jävla tomte!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Sitter här och skakar av ilska. Vill att någon ansvarig markerar NU. Går ut och klargör att man inte tänker vila en enda sekund tills Tolsa är avstängd på mer än tio matcher.

Jag är så jävla arg.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mäklaren skrev:Jag tycker att det är helt rätt av Mackan att öppet gå in och markera. Han växte i mina ögon där.
.
Om du som kapten endast lyckas vifta en domare i ansiktet som "hämd" så blir det svårt att växa i mina ögon.

Ser hellre att Nilson "gjort en Otto" och svalt stoltheten (vilket man ändå gjort hela denna säsongen) & kanske då behållit 3 blytunga poäng och dessutom haft Nilson kvar till nästa match.
Nilson är ju för faan inte 17år längre, han måste som kapten i det läget kunna se till lagets bästa
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

-daniel- skrev:....han hinner nog kylas av efter den lååånga avstängning han kommer få när tombolan i disciplinnämnden kommer igång imorgon.

Jag är så besviket uppgiven på den här PISS-säsongen att jag inte finner ord just nu.
Klart han kommer.

Uppskattar fortfarande att spelare visar känslor och står upp för sina lagkamrater.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Jepe skrev:Kenta Johansson "hoppas Tjärnqvist är skadad?" går rykten att han sagt så! Nån som vet?
Japp, visades i hockeykväll på svt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
.
Om du som kapten endast lyckas vifta en domare i ansiktet som "hämd" så blir det svårt att växa i mina ögon.

Ser hellre att Nilson "gjort en Otto" och svalt stoltheten (vilket man ändå gjort hela denna säsongen) & kanske då behållit 3 blytunga poäng och dessutom haft Nilson kvar till nästa match.
Nilson är ju för faan inte 17år längre, han måste som kapten i det läget kunna se till lagets bästa
Håller faktiskt med dig, att börja vifta känns väl kanske befogat i bland men man måste också (speciellt som veteran & kapten) inse vart man gör bäst nytta.

Herregud - det är ett jävla under om den här säsongen slutar med annat än kvalserien...
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Tur i oturen att det är 5 dagar kvar tills nästa match. Åberg och Zibanejad bör hinna vara tillbaka. Förhoppningsvis fyller dom upp Nilsons och Ölvestads luckor och spelar med Otto i förstakedjan.

Tjärnqvist och Ölvestad är väl borta 1-2 veckor minst..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Lee Harvey Oswald skrev:
.

Men sen handlar det om stoltheten också. Ska vi bara låta oss bli våldtagna med fula armbågar i mot huvudet på våra bästa spelare, samtidigt som övriga spelare bara står och tittar på? Det är bra för lagmoralen när spelarna står upp för varandra, och en signal till både domare och motståndare att laget står enat.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Remy Lebeau skrev: Tur i oturen att det är 5 dagar kvar tills nästa match. Åberg och Zibanejad bör hinna vara tillbaka. Förhoppningsvis fyller dom upp Nilsons och Ölvestads luckor och spelar med Otto i förstakedjan.

Tjärnqvist och Ölvestad är väl borta 1-2 veckor minst..
Såg det nu, vilken befrielse...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Exakt. Inte Mackans fel att Kuben är sjuk i sitt jävla huvud. Fan vad arg jag är - jag vill se någon död.
Säg den glädje som varar
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Lee Harvey Oswald skrev:
.

Men för helvete Lee. Frölundaspelarna åker i lönndom och armbågstacklar i huvudet och gömmer sig sen bakom linjedomaren. Det Mackan försöker göra är att på ett ärligt sätt markera att det inte är OK att skada våra spelare. Hur i helvete kan du klandra Marcus Nilson för detta? "Var smart"? Skämtar du med mig?

Möjligt att Mackan kunde ha fått bättre "utdelning" mot Tolsa om han hade svarat med samma nedriga armbågstricks, men det är inget jag ställer mig bakom för fem öre.

Tolsa borde ha linkat ut ur arenan efter en ärlig fajt, hade vi levt i ett friskt samhälle där rättvisa för skippas med ärliga, öppna och rättvisa medel så hade det hänt. Det vi ser nu är en fars.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar