Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Kall-El »

Här måste jag hålla med, vem skall sköta uppspelen av Printz och Claesson?

Vem tar defensiva ansvaret av Kyle och BomBom?

Printz och Kyle borde funka bra ihop och det vore snudd på tjänstefel att inte spela dem tillsammans.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jag kan förstå tanken att man tror Boumedienne kommer kunna nå en högre potential om han får spela med Klubertanz, men samtidigt tycker jag att han är så pass erfaren och meriterad att han skall klara av att leda ett backpar med en bra mycket mindre meriterad back bredvid sig. Nu har Bombom ju dessutom lite press på sig att verkligen leverera den kommande säsongen, vilket jag tror kommer underlätta. Tror vi får se en något mer jämn Josef faktiskt.
Användarvisningsbild
maag--80

Inlägg av maag--80 »

Min personliga chansning är att första backpar kommer se ut såhär:
Boumedienne - Tjärnqvist
Andra:
Printz - Klubertanz
och tredje:
Claesson - Holmqvist.

Mest baserat på hur det tidigare sett ut, men iallafall.
Å andra sidan överraskade ju Monten/Hardy med att sätta ihop Printz med Kronwall...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Har mycket svårt att se Holmqvist matchas med Claesson. Holmqvist behöver en toppback vid sin sida för att prestera på toppnivå och det får han i Tjärnqvist. Ett klockrent par borde de bli tillsammans för övrigt. ( Tänk på hur det såg ut när han lirade med Ragge. )

Bombom måste klara av att leda ett tredjepar med Claesson.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:Har mycket svårt att se Holmqvist matchas med Claesson. Holmqvist behöver en toppback vid sin sida för att prestera på toppnivå och det får han i Tjärnqvist. Ett klockrent par borde de bli tillsammans för övrigt. ( Tänk på hur det såg ut när han lirade med Ragge. )

Är helt inne på din linje.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
Kall-El skrev:Har mycket svårt att se Holmqvist matchas med Claesson. Holmqvist behöver en toppback vid sin sida för att prestera på toppnivå och det får han i Tjärnqvist. Ett klockrent par borde de bli tillsammans för övrigt. ( Tänk på hur det såg ut när han lirade med Ragge. )

Känns som episkt slöseri av Bomboms talang att spela honom i ett 3-par med Claesson. Jag håller fast vid Kyle/Bom i 2:a par och PP1/2, vi får se var det landar vartefter :)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:

Känns som episkt slöseri av Bomboms talang att spela honom i ett 3-par med Claesson. Jag håller fast vid Kyle/Bom i 2:a par och PP1/2, vi får se var det landar vartefter :)
Jag tycker inte det handlar om en degradering, handlar ju bara om sammansättning av laget. Största problemet är att en sammansättning av Printz & Claesson i mitt tycke känns helt felbalanserad.

Kanske är tur att inte vi alla här inne är tränare dock...känns meningslöst att spekulera. :wink:
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Claesson är ändå ganska spelskicklig och kan på sikt bli en bra ''uppspelsskötare''. Tror att han, i Printz trygga famn, kan utveckla sitt spel med puck. Men som tidigare nämnt, är jag inte helt 100 på att Claesson gör en lika stark säsong som föregående.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Claesson stog för en del indianare förra säsongen. Ska vi spela med långa pass så är det en stor chansning att spela med honom som "spelskicklig back". Som back så får man hålla tillräckligt i pucken för att få chansen att utveckla sitt passningspel.

På tal om Printz så tycker jag att han var väldigt bra förra säsongen. Han bjöd inte alls på samma mängd misstag som han gjorde för några år sedan. Vår nya Ronnie! ;)
Användarvisningsbild
swallat

Inlägg av swallat »

Highwind skrev:Claesson stog för en del indianare förra säsongen. Ska vi spela med långa pass så är det en stor chansning att spela med honom som "spelskicklig back". Som back så får man hålla tillräckligt i pucken för att få chansen att utveckla sitt passningspel.

På tal om Printz så tycker jag att han var väldigt bra förra säsongen. Han bjöd inte alls på samma mängd misstag som han gjorde för några år sedan. Vår nya Ronnie! ;)
inte för att dra en kliche men man lär sig av sina misstag och Rutin och erfarenhet spelar roll, något han nu har fått, blivit ett år äldre mognat,,, vad fan som helst kan hända med honom
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Rix

Inlägg av Rix »

Haha inget illa menat, men kändes som Jimmie inte diggade den där sommarenkäten alls :D. Kanske lite fel att skriva om det här men ändå. Han kunde ju ha svarat lite roligare. Dock är han ändå kung Jimmie!
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Rix skrev:Haha inget illa menat, men kändes som Jimmie inte diggade den där sommarenkäten alls :D. Kanske lite fel att skriva om det här men ändå. Han kunde ju ha svarat lite roligare. Dock är han ändå kung Jimmie!
Kände likadant! Jimmie är vår älskling, men ack ack vilken tråkig artikel. Ointressanta och intetsägande svar.

Men jag älskar ändå Jimmie mer än mina egna barn!
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

B.I.B.A skrev:
Rix skrev:Haha inget illa menat, men kändes som Jimmie inte diggade den där sommarenkäten alls :D. Kanske lite fel att skriva om det här men ändå. Han kunde ju ha svarat lite roligare. Dock är han ändå kung Jimmie!
Kände likadant! Jimmie är vår älskling, men ack ack vilken tråkig artikel. Ointressanta och intetsägande svar.

Men jag älskar ändå Jimmie mer än mina egna barn!
Haha håller med, tror det var något av det tråkigaste jag läst, vilket å andra sidan gör den rätt rolig. :? :D Men jag älskar dig ändå Jimmie!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jimmie är alltid sådär butter i intervjuer. Men Jimmie är alltid Jimmie Jimmie... :)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ölvestad brukar alltid ta sig tid att ge vettiga svar, så den där enkäten vart nog ifylld medan ungarna klängde runt hans vader och ilsket stötte ur sig "Jag vill gå och bada NU INTE SEN NU NU NU NU NU NU NU NU NU!".

Det mest roliga var att Hockeykanalen.se (som är så jävla dålig så jag inte förstår att jag ens orkar kolla in den) gjorde en artikel av den där enkäten...ungefär som att det hade handlat om en djupgående intervju. Inte bara i skogarna det är torka, tydligen.
Skriv svar