Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mjölner

Re: Djurgårdens IF - HV71, 27/10 2011

Inlägg av Mjölner »

Challen skrev:Nu har även jag mailat till jan.jarlefelt@difhockey.se .

Uppmanar fler att göra detsamma så kanske vi får se någon form utav ändring även om jag starkt tvivlar på det.

Tyvärr så blir det nog kvalserien i år.
Har också mailat
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Helt allvarligt talat så har vi nog ingen forward som skulle platsa i något av de andra 11 lagens förstakedja. Inklusive Timrå som faktiskt trots sin uselhet har ett par riktigt vassa forwards.

Hela skiten är felprioriterat med bara massa jävla breddspelare i varje kedja som inte uträttar ett förbannat skit. Våra s.k "Poängspelare" som bara blir sämre och sämre för varje match, juniorer som "har det i sig" men aldrig någonsin får ut något överhuvudtaget. "Offensiva backar" som aldrig gör mål etc, etc. Och som herre på täppan en senil gubbjävel som är den tjurigaste och minst motiverade människan i föreningen. Fanskapet bestämmer allt. Han har hotat Micke och Montén att dom måste tycka som han i "Linkan"-fallet. Stackars Järlan som lyder sina ledarhund och tar bara in dåliga spelare när bra lämnar. Och som nu lite oturligt har uttalat sig som en totalt efterbliven människa iom Linkan-utlägget.

Det "roligaste" av allt nu då? Det är att absolut INGENTING kommer att hända. Mika Z kommer hem och gör 30 matcher, allt är frid och fröjd. Bom-Bom får bara äta 4 bullar istället för 5 under pyjamaspartyt hemma hos Micke J samt att inte välja plusmeny på Mcdonalds på resan upp till Ö-vik så är han förlåten.
Daniel Tjärnqvist går till psykolog för att inte ta självmord efter sitt hjärnsläpp att gå till världens genom tiderna mest slapphänta förening.
Alla fjunisar går ut och super på stureplan och skiter i träningen dagen efter och spelar FIFA-turnering istället. Hardy vet ändå inte vilka som ingår i laget så det glöms helt bort och ingen bestraffning utförs.

Måste lidit av någon allvarlig tillfällig psykisk störning när jag inför säsongen på fullt allvar trodde på SM-Guld. Vill för det be samtliga här inne om ursäkt. Som straff för att ens tänka tanken ska jag se Djurgården-HV 71 i repris konstant ända tills nästa förlust på lördag mot Modo. DET är vad jag kallar tortyr.
Användarvisningsbild
Millwall
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Millwall »

Wow!!! Mailat sportchefen...

Det är vare sig han eller Hardy som är på isen. Det är spelarna som sviker. Inte alla, men vissa. De vet vilka dom är, dom själva vet vilka dom är. Dessa spelare kommer få veta vad vi tycker om deras insats.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Millwall skrev:Wow!!! Mailat sportchefen...

Det är vare sig han eller Hardy som är på isen. Det är spelarna som sviker. Inte alla, men vissa. De vet vilka dom är, dom själva vet vilka dom är. Dessa spelare kommer få veta vad vi tycker om deras insats.
Det är till 100% tränarens uppgift att se till att spelarna presterar på isen. Är det någon som inte gör sitt jobb så skall denne skällas ut/bli tillsagd och sedan bänkas och ersättas av någon hungrigare.

Så länge spelare som Bombom och Mathias Tjärnqvist inte får några konsekvenser av sin uselhet på isen så lär de fortsätta spela som de gör.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Sline

Inlägg av Sline »

Millwall skrev:Wow!!! Mailat sportchefen...

Och vad har man ens en tränare till då, om det nu är spelarnas fel? Jag väntar mig ett mycket intressant svar.
http://www.difhockey.se/truppen ...en skam för Djurgårdens IF för all framtid!
Användarvisningsbild
super djurgårn

Inlägg av super djurgårn »

Bort med Hardy
Bänka bombom och klubertanz
sätt D Tjärnqvist som kapten, Mackan förtjänar inte att vara kapten
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Förresten, vilka jävla pungarslen var det som buade så fort Bombom rörde pucken (direkt efter "the fatal mistake")? Gjorde ju direkt inte situationen bättre.

Nackskott.
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Kentta skrev:Förresten, vilka jävla pungarslen var det som buade så fort Bombom rörde pucken (direkt efter "the fatal mistake")? Gjorde ju direkt inte situationen bättre.

Nackskott.
Inte för att det var jag, men han gjorde ju faktiskt en assist ÅT RÄTT HÅLL efteråt!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Det värsta av allt är att man skriker sig inte hes längre, detta har satt sig nu! Man vet inte alls vad man får av DIF längre och det känns som att det alltid slutar åt helvete oavsett hur bra det börjar.! Så jo, man vet ju precis vad man får av DIF menar jag..
Det är bäst att Jan där bak gör något nu, detta håller på att ställa och smutsa ner oss riktigt ordenligt! Vill ju bara spy på skiten.

Sen blir man ju inte mer taggad av att se tränare som bara går där i båset och kliar sig i huvudet och visar NOLL jävla engagemang. Har verken sätt Hardy jubla vid mål eller kasta något i backen när det går åt helvete. Hur iskall är gubbfan på en skala!

Sen att vi i sig har ett sjukt talanglöst tråkigt och dåligt lag gör ju att man inte vet vart man ska börja. Alltså bara kolla på vår forwardsuppställning en gång :shock: inte skit sexig.

Tror detta kan sluta riktigt illa.. Tyvärr!
Spela fult
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Hade lite på känn att det skull se ut på detta sätt offensivt då det saknas centrar plus forwards soim kan göra det lilla extra.

Vad jag inte hade räknat med var att backsidan skulle fallera ihop som en jävla korthus.

Backsidan kändes ju bra och pucksäker, men har ju visat sig vara det motsatta fullständigt.

Nu handlar det som jag ser det om övelevnad och kan man inte kicka tre tränare anser jag att man åste slanta upp det som krävs för att få in defensiv back så man kan peta bombom för det går inte att agera som han gör.

Vidare har ju Kyle tappat allt i princip.

En defensiv back känns absolut nödvändigt, det skall bara in.

Tyvärr behövs det också en center av klass.

Signingarna av Almtorp och Carlson samt förlängningen av MTs kontrakt är stora gåtor för min del.

Det värsta är dock att spelet sett likadant ut sedan förra hösten, inget har hänt och Hardy & Co får bara fortsätta. Har man inte lyckats sätta spelet och misslyckats totalt med två lagbyggen på raken bör varken tränare eller sportchef bli kvar...

... Det kanske inte är så bra att göra sig av med tränare för det är dyrt, men hu satans dyrt skulle det inte vara om vi åkte ur Elitserien?

Antingen måste det in ett par nya spelare eller så måste tränarna bytas ut, görs inget kan detta gå riktigt illa.

Helt seriöst har vi genomfört någon match bra annat än LHC hemma?
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Ojdå! Det var inte min mening att trampa alla upprörda hooligans på tårna som verkligen gjort slag i saken och e-postat sin mening till DIF Hockeys Sportchef...

Jag ber ödmjukast om ursäkt!

:lol:
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Millwall skrev:Ojdå! Det var inte min mening att trampa alla upprörda hooligans på tårna som verkligen gjort slag i saken och e-postat sin mening till DIF Hockeys Sportchef...

Men gå hem till Bom-Bom och lägg en kinasmällare i hans brevlåda då om du tror att det blir bättre av det.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Millwall skrev:Ojdå! Det var inte min mening att trampa alla upprörda hooligans på tårna som verkligen gjort slag i saken och e-postat sin mening till DIF Hockeys Sportchef...

Du vet väl att Millwall är Englands Aik va?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jag har faktiskt kommit på problemet så här på torsdagskvällen när skäms-Whiskeyn börjar göra verkan. Det hela är faktiskt riktigt elementärt.

Vi är *drumroll* helt enkelt för värdelösa! På alla jävla plan.

VI SES PÅ STUREPLAN! VI SES PÅ STUREPLAN! För vi är Djurgårdens IF, ja vi é Djurgårdens IF....
Mjölner

Inlägg av Mjölner »

Måste man va huligan för att man inte vill betala 4000-8000 per säsong för att ledningen bara pissar på oss fans? fråga igen IQ?
Skriv svar