Frölunda HC - Djurgårdens IF, 8/10 2011
Tumba har säkert vridit både två och tre varv i graven. Så här ska det inte se ut för Djurgårdens IF, Stockholms stolthet!
Jag vet inte om försvarsspelet eller enmansattackerna är mest enerverande.
Vad är det för mening att Kempe/Cehlin/Åberg/Brodin trampar igenom och får fram en retur om ingen är där och nyper till?
Varför går vi inte på mål och får chans till:
1. Mål
2. Tekning i offensiv zon
3. PP
Bedrövligt.
Jag vet inte om försvarsspelet eller enmansattackerna är mest enerverande.
Vad är det för mening att Kempe/Cehlin/Åberg/Brodin trampar igenom och får fram en retur om ingen är där och nyper till?
Varför går vi inte på mål och får chans till:
1. Mål
2. Tekning i offensiv zon
3. PP
Bedrövligt.
Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 8/10 2011
#78 ska nog inte köra på Wesslau om Wesslau ska kunna rädda/ta pucken. Kollar klippet några gånger och blir bara helt jäkla bedrövad. Att jag inte bryter ihop fullständigt vid 2-0-målet är en Freudiansk gåta. Och att Norrlandsgold orkar klaga på Wesslau måste anses vara Troll-agerande. Om Boumedienne inte ordnat 0-1 och om tre av våra spelar inte lagt sig på Wesslau vid 0-2 så hade det blivit förlängning.
Morr
Morr
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Nä jag tänkte inte på det !Magnutz skrev:Menar du att Hardy skulle plockat ut Wesslau?! Har du sett årets upplaga av DIF Hockey spela PP?janne08 skrev:Bortsett från att det åter var en dålig match från de flesta spelarna, tycker jag att den största katastrofen var Hardys oförmåga att coacha.
Vad fan tänkte han på vid PP:et med 4 min kvar av matchen.
Min gamla morsa sa ” bra då blir det spel 6 mot 4” Men vad hände !!!
Var han rädd att vi skulle förlora med 3-0, i så fall Jippi vi torskade bara med 2-0
![]()
![]()
Så då får det blir det.
Jippi vi torskade bara med 2-0 och tack till Printzen som drog bort 3-0 pucken från mållinjen
- Lee Harvey Oswald
Han vet vad han gör Hardy, kan visa sig vara ett viktigt +mål det där när säsongen skall summeras runt kval & slutspelssträcketjanne08 skrev:Nä jag tänkte inte på det !Magnutz skrev:Menar du att Hardy skulle plockat ut Wesslau?! Har du sett årets upplaga av DIF Hockey spela PP?janne08 skrev:Bortsett från att det åter var en dålig match från de flesta spelarna, tycker jag att den största katastrofen var Hardys oförmåga att coacha.
Var han rädd att vi skulle förlora med 3-0, i så fall Jippi vi torskade bara med 2-0
![]()
![]()
I så fall så blir det Jippi vi torskade bara med 2-0
(eller inte...)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jo, det funkar inte att spela PP med tom bur bakåt. Inte för denna säsongs DIF Hockey, inte nu i alla fall.janne08 skrev:Nä jag tänkte inte på det !Magnutz skrev:Menar du att Hardy skulle plockat ut Wesslau?! Har du sett årets upplaga av DIF Hockey spela PP?janne08 skrev:Bortsett från att det åter var en dålig match från de flesta spelarna, tycker jag att den största katastrofen var Hardys oförmåga att coacha.
![]()
![]()
I så fall så blir det Jippi vi torskade bara med 2-0
EDIT: Haha. LHO. men det är i alla fall inte värt att plocka Wesslau. Man kan ju tänka att eftersom vi ändå kommer få stryk kan vi väl lika gärna plocka keepern. Skit i det istället tycker jag.
-
37-17 i teckningar, snacka om att vi saknar Zigomanis!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det är så enerverande att gång på gång se våra veteraner som underpresterar. Bedrövligt.
Vad gör Jimmie idag? Mackan? M.Tjärnqvist? Otto?
Vart glad innan matchen då man såg att faktiskt Hardy hade kastat om lite i formationerna men vad hjälpte det en dag som denna. Nä, nu börjar det kännas riktigt tungt faktiskt. Känns förjävligt tråkigt att vi är så uddlösa.
När dessutom defensiven ibland krånglar till det (och kanske framförallt misslyckas med uppspelen) så går det rakt åt helvete. Klubertanz var riktigt kass i dagens match.
Vakna nu för helvete Djurgården och slit. Bättre kan ni.
Vad gör Jimmie idag? Mackan? M.Tjärnqvist? Otto?
Vart glad innan matchen då man såg att faktiskt Hardy hade kastat om lite i formationerna men vad hjälpte det en dag som denna. Nä, nu börjar det kännas riktigt tungt faktiskt. Känns förjävligt tråkigt att vi är så uddlösa.
När dessutom defensiven ibland krånglar till det (och kanske framförallt misslyckas med uppspelen) så går det rakt åt helvete. Klubertanz var riktigt kass i dagens match.
Vakna nu för helvete Djurgården och slit. Bättre kan ni.
Om det ändå var så lätt. Laget brottas med lite annat skit. Motivation? Glädje? Jävlar anamma?HockeyHovet skrev:37-17 i teckningar, snacka om att vi saknar Zigomanis!
Det måste vända inom några matcher. Stryk kan vi få - det ingår - men laget måste stå upp i tre perioder. Bänka energi-parasiter inom laget. Bänka dem som inte står upp för laget. Sänk lönerna för de som tycker det är OK att inte göra sitt bästa.
Sen kanske det är skitsvårt att få bukt på en trupp som haltar. Jag jobbar själv med människor och har upplevt hur jävligt det kan vara när kemin inte stämmer inom gruppen. Hur en i övrigt klockren grupp, sett på individnivå, kan misslyckas kapitalt är otroligt ledsamt. Och ibland svårt att ordna.
Nu hoppas jag att det sker något. Jag hoppas Marcus Nilson tar Cet på tröjan på allvar och börjar visa kaptenskvalitéer. Jag hoppas att Fimpen och Daniel Tjärnqvist är tillbaks snart. Jag hoppas att Wesslau fortsätter att spela grymt! I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams... I hope.
Nu väntar Cluben hemma på torsdag.
Kung Hardy!
Klockren kommentar av honom. Förlust mot Frölunda var ingen speciell stor förvåning även fast jag trodde på vinst. Trötta ben såg det ut att vara i dag, dags att vakna Djurgår'n, och det är snarast!
Klockren kommentar av honom. Förlust mot Frölunda var ingen speciell stor förvåning även fast jag trodde på vinst. Trötta ben såg det ut att vara i dag, dags att vakna Djurgår'n, och det är snarast!
-
- Säsongskort: Ja
Självfallet är det som utomstående omöjligt att veta hur det verkligen förhåller sig, men att döma av vad laget visar upp just nu tyder väldigt mycket på att kemin inte är den bästa. Jag är övertygad om att energin i gruppen skulle bli betydligt bättre om #4 och #78 plockades bort.Magnutz skrev:Sen kanske det är skitsvårt att få bukt på en trupp som haltar. Jag jobbar själv med människor och har upplevt hur jävligt det kan vara när kemin inte stämmer inom gruppen. Hur en i övrigt klockren grupp, sett på individnivå, kan misslyckas kapitalt är otroligt ledsamt. Och ibland svårt att ordna.
Avgå DJ Yes!
Kommer ihåg när hardy sågade DIF för tio år sedan. "det ser ut som m. Johansson har gummistövlar på sig"Mash skrev:Kung Hardy!
Född till sportchef.
Horribelt...
Vad som framförallt saknas i detta lag är kreativitet i anfallszonen. Spelare som kan hålla i pucken, vända, vrida, dropp-passa, skottfinta, bryta in på mål och slå avgörande passningar. Mackan är ett skämt just nu, Otto likaså, Tjärna jr är lika usel som vanligt. Den enda spelaren som jag ser det som besitter åtminstone några av dessa egenskaper är Tim Eriksson. Men han spelar ju som bekant alltid minst i laget, trots att han praktiskt taget skulle platsa i NHL. Han skapar oerhört mycket chanser åt sina medspelare, men detta verkar Den blinda trojkan i båset blunda helt för. Nä, in istället med sirapsnissarna Carlsson, Nilson, Tjärnqvist och Ottosson. Dessutom ska vi ge mycket speltid till hyperfarliga Almtorp och mannen som aldrig ramlar och aldrig missar öppet mål, # 29.
Cehlin gillar jag iofs för hans speed, men maken till tama avslut är det sällan man skådar.
Förresten, 2-0-målet. Hur dumma i huvudet kan man vara egentligen som hockeyspelare?
Cehlin gillar jag iofs för hans speed, men maken till tama avslut är det sällan man skådar.
Förresten, 2-0-målet. Hur dumma i huvudet kan man vara egentligen som hockeyspelare?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Det är dags att börja plocka bort spelare som bara glider runt och sprider dålig energi i laget nu för det här håller för fan inte. Att glida runt i DIF-tröjan är ALDRIG ok och känner man för att glida runt på isen så kan man göra det någon annanstans. Det man kan kräva är att spelarna åtminstone kör tills dem är helt slut och skulle man då förlora i alla fall så kan man acceptera det för då har man försökt men nu kan ju inte ens spelarna vara svettiga i pauserna då det glids till förbannelse och petas med klubborna. Dem som tänker fortsätta glida och peta ihjäl pucken med klubban kan börja söka ny klubb.
FAN!
FAN!
HA HA HAMäklaren skrev:Vad som framförallt saknas i detta lag är kreativitet i anfallszonen. Spelare som kan hålla i pucken, vända, vrida, dropp-passa, skottfinta, bryta in på mål och slå avgörande passningar. Mackan är ett skämt just nu, Otto likaså, Tjärna jr är lika usel som vanligt. Den enda spelaren som jag ser det som besitter åtminstone några av dessa egenskaper är Tim Eriksson. Men han spelar ju som bekant alltid minst i laget, trots att han praktiskt taget skulle platsa i NHL. Han skapar oerhört mycket chanser åt sina medspelare, men detta verkar Den blinda trojkan i båset blunda helt för. Nä, in istället med sirapsnissarna Carlsson, Nilson, Tjärnqvist och Ottosson. Dessutom ska vi ge mycket speltid till hyperfarliga Almtorp och mannen som aldrig ramlar och aldrig missar öppet mål, # 29.