K2: Djurgårdens IF - Luleå HF, 10/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
jensa85

Re: K2: Djurgårdens IF - Luleå HF, 10/3 2011

Inlägg av jensa85 »

henka83 skrev:Finns väl bara ett ord? Överbetalda divor....
Avd: 1=2 ?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Förut ogillade man FBK och HV, för att de är så jävla bra. Men nu har jag lessnat totalt på Luleå, Timrå, Brynäs och SSK. De är duktiga på att inte skapa nånting, varken framåt eller bakåt...så tråkiga matcher så det finns inte.
Uddamålsvinsternas mästare. Jag hatar nog alla lag i serien när jag tänker efter.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

jensa85 skrev:
Haha.. :lol:
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Var redan tidigt i höstas inne på att vi värvat väldigt märkligt.

Att ersätta Engqvist och Josefsson med spelare som Ekman och Widing var redan då obegripligt i min bok.

Det går inte att bygga ett lag utan vettiga centrar.

Dessutom har vi ju en uppsjö av duktiga junisforwards som utan problem hade kunnat gå in och göra jobbet.

Det går helt enkelt inte att slarva med centrar och backar.

Vem hade ansvaret för Lassenvärvningen?

Vem tog beslutet att signa Widing istället för en center?

Så många fel gjordes inför säsongen att man nästan blir mörkrädd.
Hell Man
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hell Man »

Tråkigt dålig inställning i sista perioden av laget. Synd att inga utom bombom och fimpen visar rätt inställning på slutet.
Personligen tyckte jag det var bra drag på klacken och ett bra intro, att det skulle varit tyst håller jag inte med om, snarast att jag förväntat mig att spelarna hade hållit samma nivå som klackan. Eloge till blue brigade som håller fannan högt!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:Förut ogillade man FBK och HV, för att de är så jävla bra. Men nu har jag lessnat totalt på Luleå, Timrå, Brynäs och SSK. De är duktiga på att inte skapa nånting, varken framåt eller bakåt...så tråkiga matcher så det finns inte.
Uddamålsvinsternas mästare. Jag hatar nog alla lag i serien när jag tänker efter.
Luleå spelar precis efter sina förutsättningar och följer sin gameplan så äckligt jävla väl. Sjukt imponerande, men likväl förbannat tråkigt. Det måste finnas något man kan göra för att luckra upp den här köttgrottan av norrlänningar, men vettefan vad....

Verkar förövrigt som Hardy tröttnat på Boumediennes utvisningar:
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ckstjarnan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Nej, men titta....centerfrågan tas upp igen så fort DIF förlorar. Det var högst oväntat.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Det är ju jävligt synd att båda Luleås mål uppkommer av individuella misstag, och knappast av bra spel av skoterraggarna. Luleås 1-1 mål börjar ju med att Hannula droppar helkonstigt när han är på väg in i Luleås zon, som gör att Komarek kan flytta upp pucken i anfallszon och därefter är det mål. Och 1-2 skulle nog Mark ha haft, det är ett bra skott, men knappast "så" bra.

Tråkigt är det, och läget är nu jävligt tufft. Vi skulle verkligen ha behövt en vinst här.
Användarvisningsbild
Skywalker

Inlägg av Skywalker »

Är det bara jag som tycker att det är helt idiotiskt av Printz att slänga ned en puck i anfallszon när två Djurgårdare redan är där (hade alltså blivit offside om den gått till en medspelare) och skicka den rakt till en norrlänning varpå de kontrar och gör mål....

F.ö. MINUS till många i klacken idag, va fan?
henka83

Inlägg av henka83 »

jensa85 skrev:
Exakt. Avdelning 1 vann häst nr 2 vid namn Luleå. Dessutom körde han över våra fruntimmer på isen. Vi har troligtvis sveriges i särklass sämsta offensiv. Dessutom undrar jag vart hjärtat är i denna mycket underliga upplaga.

Jag sa det redan efter Nordic Trophy och säger det igen: FUSKBYGGE! Gör om gör rätt!

Till sist, vad va det jag sa? Ni hockeykunniga får gärna såga mig om DIF råkar vända detta, men jag ser absolut ingenting som tyder på det. Våra dyra stjärnor visar inget som helst hjärta för DIF. Nästa års stjärnor ska vara med Djurgårdsanknytning eller amerikanare som alltid visar hjärta och inga klubbh*r*r a la Widing och BomBom! Usch! Fy fan!
henka83

Inlägg av henka83 »

-daniel- skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Förut ogillade man FBK och HV, för att de är så jävla bra. Men nu har jag lessnat totalt på Luleå, Timrå, Brynäs och SSK. De är duktiga på att inte skapa nånting, varken framåt eller bakåt...så tråkiga matcher så det finns inte.
Luleå spelar precis efter sina förutsättningar och följer sin gameplan så äckligt jävla väl. Sjukt imponerande, men likväl förbannat tråkigt. Det måste finnas något man kan göra för att luckra upp den här köttgrottan av norrlänningar, men vettefan vad....

Äntligen, nu kommer Hardys vinnarskalle fram. Bänka sopan nu!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

-daniel- skrev:

Ja precis, det är svårt att klaga på ett lag som vinner. De är duktiga men så brutalt tråkiga. Jag tycker att hela den här upplagan av Elitserien är ganska dålig, och att det då är extra surt att vårt lag som har fin potential presterar så himla dåligt. Det är väl endast ca fem spelare som verkligen spelat på/över sin förmåga. Resten har underpresterat mer eller mindre.

Ah jag lade upp den där länken i Media-tråden, missade att du lagt den här. Tycker det är konstigt att inte Hardy och Montén (backansvarig) reagerat liiiite fortare. Hur ska de kunna ta beslut under en hetsig match när de på flera månader inte ens upptäckt att BomBom är livsfarlig i matchernas slutminuter?
Senast redigerad av SkönaDjurgårn den 2011-03-10 23:14:29, redigerad totalt 1 gånger.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

henka83 skrev:
-daniel- skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Äntligen, nu kommer Hardys vinnarskalle fram. Bänka sopan nu!
Tog lite för lång tid innan han märkte det... :/
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

henka83 skrev:Äntligen, nu kommer Hardys vinnarskalle fram. Bänka sopan nu!
Bättre sent än aldrig kan tyckas, men det var inte där DIF förlorade matchen. Tveksamt om DIF hade lyckats göra mål även om Josef inte åkt ut, lhf kontrollerad matchen och DIF var tandlösa.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Buford skrev:
henka83 skrev:Äntligen, nu kommer Hardys vinnarskalle fram. Bänka sopan nu!
Bättre sent än aldrig kan tyckas, men det var inte där DIF förlorade matchen. Tveksamt om DIF hade lyckats göra mål även om Josef inte åkt ut, lhf kontrollerad matchen och DIF var tandlösa.
Sant sant.
Skriv svar