Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010
Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 24/1 2010
Vårt stora, oheliga problem, är att vi har alldeles för djupa svackor, en alldeles för låg lägsta-nivå. Det är olidligt. Att se oss spela så här ofokuserat.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
55 matcher per år. Klart de kommer plattmatcher här och där. Är väl inget att bryta ihop över. Dessutom vann vi ju fyra i rad, var väl väntat att en dipp skulle komma. Dessutom tippade typ alla här oss som 6a-7a inför säsongen, det är väl rätt väntat. Frölunda är ju dessutom stekheta.
Expert.
När vi vinner är vi bäst och då ska vi nå toppen, och när vi förlorar så är vi sämst, då suger vi, då är det uruselt, då kommer vi missa slutspel.V-sign skrev:Sen finns det ju vissa här som inte vill inse hur jävla uselt detta är. Ett tips till er är att vakna upp!
Det här är under all kritik!
Självklart tycker jag att vi spelar dåligt i denna match, men vad fan hjälper det att skriva "Fittungar", "Riddarn är usel" , " Vi är patetiskt dåliga, godnatt" Vi hånar alltid aik för hur dem beteer sig efter förluster men vi är fan värre själva.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
- SirDIFalot
Det var vi bortskämda med ifjol, en förbannat hög lägsta nivå. Vår största förlust hela året var ju med tre mål!!! Aldrig fick vi genomlida någon 6-0 eller 5-1:a som alla andra lag får 3-4 gånger per år.Magnutz skrev:Vårt stora, oheliga problem, är att vi har alldeles för djupa svackor, en alldeles för låg lägsta-nivå. Det är olidligt. Att se oss spela så här ofokuserat.
Expert.
Jag undrar om det finns något lag i elitserien som har en lägre lägsta nivå än vad vi har. Får ju ångest av att se det här.
Ser förövrigt det inte som något slags fel att skriva: "Riddarn är usel", eller, "vi är patetiskt dåliga"? Det är ett forum ffs.
Ser förövrigt det inte som något slags fel att skriva: "Riddarn är usel", eller, "vi är patetiskt dåliga"? Det är ett forum ffs.
Senast redigerad av kotten den 2011-01-24 20:34:52, redigerad totalt 1 gånger.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Är i Scandinavium och ser detta elände live
Fruktansvärt dåligt spel , man skäms.
Riderwall , jomen visst
Gliringar bara haglar runt en nu , nu mår mina fiskarpolare som bäst
Fruktansvärt dåligt spel , man skäms.
Riderwall , jomen visst
Gliringar bara haglar runt en nu , nu mår mina fiskarpolare som bäst
Tack för att det är sagt!lilleman skrev:När vi vinner är vi bäst och då ska vi nå toppen, och när vi förlorar så är vi sämst, då suger vi, då är det uruselt, då kommer vi missa slutspel.V-sign skrev:Sen finns det ju vissa här som inte vill inse hur jävla uselt detta är. Ett tips till er är att vakna upp!
Det här är under all kritik!
Självklart tycker jag att vi spelar dåligt i denna match, men vad fan hjälper det att skriva "Fittungar", "Riddarn är usel" , " Vi är patetiskt dåliga, godnatt" Vi hånar alltid aik för hur dem beteer sig efter förluster men vi är fan värre själva.
Dock så blir det jävligt jobbigt att det blir så pass långa fall, vi ligger på toppen av vårat spel för att sedan falla ner till botten och spela som vi gjorde för flera år sedan. Det är svårt att hålla jämnt spel men det är inte svårt att hålla det hyfsat jämnt.
Förra året när vi började trappa upp poängjakten kändes det som att vi vann 2-3 matcher, en förlust, vinna 2-3 osv. Känns som att vi inte har lika jämn nivå i år, och det gör att vi inte är topp 5. Tror att vi kanske kan komma till slutspel om vi får tillbaka honken, jimmie, och owuya till nästa eller matchen efter den. Annars kanske vi missar slutspel, och det vore jävligt dåligt med den trupp vi har. Den ska man ta sig till slutspel på tycker jag.
Problemet är att vi gör plattmatcher i alla matcher denna säsong. Vi spelar egentligen aldrig bra, men vinner ibland på grund av att motståndarna är ännu sämre alternativt att vi har många spelare som ibland gör bra grejer. IBLAND. Vi vinner nästan aldrig genom att vi spelar riktigt bra med fart och kraft, väldigt väldigt sällan.DIFVästertorp skrev:Bryta ihop och komma igen. Alla e inte usla Mäklaren som du skriver efter varje förlust. Finns väl inte en spelare du tycker e bra egentligen. Bara att gå tillbaka och läsa gamla trådar där du sågat dom du hyllar nu som försvunnit. Orkar egentligen inte tjafsa med dig och detta blir sista gången jag kommenterar din dynga. Undrar bara en sista sak, hur du beter dig på plats? E du en sån som sitter och gnäller på allt och alla eller stöttar du DIF med sång osv? Vet att du lägger ut 100000 eller var det nu är per säsong men ditt gnäll e ju så larvigt ibland
Vi gör en plattmatch nu e det skarpt läge dvs två raka torsk. Skulle kunna räkna upp alla och såga hela skiten men tror dom själva inser vilken usel match vi gör. Nu måste killarna knyta näven rejält SSK har bra form just nu
Jag tror bara inte att vi ska vinna guld så fort vi vinner en match. Vinner vi fem matcher i rad genom BRA spel, som ifjol, då kan jag lova att jag håller käften resten av säsongen.
På matcherna kan jag meddela att jag tillhör topp tio av dem som sjunger mest i hela arenan. Det kan många intyga.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Lee Harvey Oswald
Som 41 gånger tidigare denna säsong så har DIF en fantastisk förmåga att inom laget turas om att vara absolut sämst, så där några åt gången liksom.
På så vis behåller man en hyfsat jämn-låg nivå hela säsongen., bra tänkt där!
Så nu när hela laget vänder rumpan upp då kliver helt plötsligt Marcus Nilson in på isen & spelar hockey för första gången denna säsong.
Vår ”Klippa” Kronwall spelar som innan NHL-visiten,
Som ett långt, trögt, orörlig & unket gammalt kylskåp…...fyllt med alldeles för tjock gröt.
Faan..
Krüger,
Verkligen lycka till i Chicago, du lär behöva det….
Känns lite nostalgiskt ändå med smisk i Göteborg, det är ju så det brukar vara enligt traditionen.
Åtskilliga gånger vi blivit våldtagna där.
Njaa, det blir nog till att hålla på ajk i morgon mot Bif
På så vis behåller man en hyfsat jämn-låg nivå hela säsongen., bra tänkt där!
Så nu när hela laget vänder rumpan upp då kliver helt plötsligt Marcus Nilson in på isen & spelar hockey för första gången denna säsong.
Vår ”Klippa” Kronwall spelar som innan NHL-visiten,
Som ett långt, trögt, orörlig & unket gammalt kylskåp…...fyllt med alldeles för tjock gröt.
Faan..
Krüger,
Verkligen lycka till i Chicago, du lär behöva det….
Känns lite nostalgiskt ändå med smisk i Göteborg, det är ju så det brukar vara enligt traditionen.
Åtskilliga gånger vi blivit våldtagna där.
Njaa, det blir nog till att hålla på ajk i morgon mot Bif
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Är väl egentligen ett rätt bra läge att få en kort svacka i. Om ett par matcher vänder vi svackan, avslutar med en radda vinster och kommer in stekheta i slutspelet! Hellre svacka nu än senare, hoppas det vänder bara, vi kanske är så här dåliga. Vi har väl inte spelat bra en enda hel match än efter typ 40 matcher, lål...
- Datsyuk_13
Vad hände med Widings "formtopp" förresten? Har karl ens rört pucken? 

"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
-
Då e du förlåten. Jag tycker oxå att det e jobbigt med förluster men du går till överdrift ibland.Mäklaren skrev:Problemet är att vi gör plattmatcher i alla matcher denna säsong. Vi spelar egentligen aldrig bra, men vinner ibland på grund av att motståndarna är ännu sämre alternativt att vi har många spelare som ibland gör bra grejer. IBLAND. Vi vinner nästan aldrig genom att vi spelar riktigt bra med fart och kraft, väldigt väldigt sällan.DIFVästertorp skrev:Bryta ihop och komma igen. Alla e inte usla Mäklaren som du skriver efter varje förlust. Finns väl inte en spelare du tycker e bra egentligen. Bara att gå tillbaka och läsa gamla trådar där du sågat dom du hyllar nu som försvunnit. Orkar egentligen inte tjafsa med dig och detta blir sista gången jag kommenterar din dynga. Undrar bara en sista sak, hur du beter dig på plats? E du en sån som sitter och gnäller på allt och alla eller stöttar du DIF med sång osv? Vet att du lägger ut 100000 eller var det nu är per säsong men ditt gnäll e ju så larvigt ibland
Vi gör en plattmatch nu e det skarpt läge dvs två raka torsk. Skulle kunna räkna upp alla och såga hela skiten men tror dom själva inser vilken usel match vi gör. Nu måste killarna knyta näven rejält SSK har bra form just nu
Jag tror bara inte att vi ska vinna guld så fort vi vinner en match. Vinner vi fem matcher i rad genom BRA spel, som ifjol, då kan jag lova att jag håller käften resten av säsongen.
På matcherna kan jag meddela att jag tillhör topp tio av dem som sjunger mest i hela arenan. Det kan många intyga.
Djurgårdens IF
- Lee Harvey Oswald
Mash skrev: Otto är jävligt bra ikväll, spelar enkelt hela tiden.
Mmmh, förutom -3 då...hittills
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Doyle
Två jävla skitmatcher som Monten uttrycker det. Nu måste fan laget sätta sig ner och enas om att vill vi något med denna säsong så är det FAN bäst att börja visa det. Finns ju ingen kämpaglöd eller klass över detta DIF. Börja nu att KÄMPA. Är så less på detta tafatta pajaslir...