Jockmaniac skrev:Nu tycker jag att vi alla tackar Kempe för tappade poäng idag. Bra jobbat Mario!
Ni andra gör ett jättebra match och kände mig faktiskt relativt lugn. Widing är en kung och det känns förjävligt att en tjockis som Mackan ska sitta på hans lön kommande säsonger. Gör nått Engström och Järlan!
Ridderwall gör en helt okej match men faktum kvarstår. Han vinner inga matcher åt oss! Han har inte den potentialen eller viljan som Mark har, precis som Petter Rönnqvist är inne på. Owuya är fortsatt etta för mig!
Problemet som vi alla diskuterat om, angående hur vi ska ställa upp när vi får tillbaka spelare(Ölvestad, Hannula) är inte längre ett problem. Kempe är säkert en jätteduktig spelare i Allsvenskan men hans enorma slarv fungerar inte i Elitserien. Tabben han gör idag är ungefär som Marks och Riddarns bägge tavlor tillsammans. Skillnaden är att de är målvakter och får då kraftigare konsekvenser. Kempe och Nilson är de två spelarna som får tävla om den sista platsen i laget.
För att summera: TACK WIDING, AVGÅ KEMPE
EDIT: Bra att dissa Kempe under straffläggningen. Helt rätt! Och en tydlig markering från herr Hardy. Ville dock se Eriksson istället för Nilson men det är peditesser just nu.
Måste fråga om du har varit och sett nå matcher med DIF i år?
Kempe,kämpar och sliter på jävligt bra tycker jag! Han,fimpen och Tim är en riktigt bra kedja som bidrar med mycket energi och är jobbiga att möta.
Jag är så otroligt trött på folk som hänger ut en spelare i DIF och säger att han ska avgå efter ett misstag i en match. Väx upp istället! Vi vann ikväll,njut istället av det! 2 poäng är bättre än 1 poäng!
Har du redan glömt vilken hjälte Mackan var under slutspelet förra året? Att kalla han tjock är okunighet från din sida! Han har varit sjuk till och från under hösten och säkert tappat en del p.g.a. Han kommer ta sig ur svackan, han är i och leda laget i slutspelet! Ända fram till Guldet!