Färjestads BK - Djurgårdens IF, 20/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
AMMC
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 20/1 2011

Inlägg av AMMC »

-daniel- skrev:Ja alltså Claesson. Snacka om att det är skönt vi kan få fram en back ur egna leden varje säsong som levererar... jag var lite orolig för det tidigare. #14 har varit grym senare delen av säsongen. Riktigt grym.
Han är riktigt bra, helt korrekt. Blir sjukt förvånad om han inte blir draftad i sommar.
Hans bäste kompis och backpartner i J20 Erik Gustafsson kan också bli något, han smyger framåt och blir bara bättre och bättre. På ett sätt är det bra, då får vi kanske behålla spelaren i fråga ett tag... ;-)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Haha i matchbeskrivningen (som inte kommit upp ännu i färdigt skick, men finns resultatet med målskyttar osv) så står det:
3 - 4 John Norman, straff (utan målvakt)

Fy fan Norman. Sätter den på en straff...UTAN MÅLVAKT!
Mash

Inlägg av Mash »

lilleman skrev: För övrigt,
Fy fan vilken usel läktarkultur de har uppe i Karlstad.
Vadå?! Missade du trumslagen och när alla klappade händer?

Det lät som det var något gäng i Karlstad, kan det varit Blue Brigade tro?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

AMMC skrev:
-daniel- skrev:Ja alltså Claesson. Snacka om att det är skönt vi kan få fram en back ur egna leden varje säsong som levererar... jag var lite orolig för det tidigare. #14 har varit grym senare delen av säsongen. Riktigt grym.
Han är riktigt bra, helt korrekt. Blir sjukt förvånad om han inte blir draftad i sommar.
Hans bäste kompis och backpartner i J20 Erik Gustafsson kan också bli något, han smyger framåt och blir bara bättre och bättre. På ett sätt är det bra, då får vi kanske behålla spelaren i fråga ett tag... ;-)
Skönt att det finns lite återväxt även i defensiven. Hur är den här Gustafsson sett till spelstilen? Lik Claesson?
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Mario på sin twitter; Bra pass spettim! #indianare
Fan betyder spettim? :shock:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

lajjnus skrev:Mario på sin twitter; Bra pass spettim! #indianare
Närmast Google kom var det här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Shpetim_Hasani

Något säger mig att det inte var det/han #70 syftade på. :wink:
jensa11

Inlägg av jensa11 »

Jockmaniac skrev:Nu tycker jag att vi alla tackar Kempe för tappade poäng idag. Bra jobbat Mario!

Ni andra gör ett jättebra match och kände mig faktiskt relativt lugn. Widing är en kung och det känns förjävligt att en tjockis som Mackan ska sitta på hans lön kommande säsonger. Gör nått Engström och Järlan!

Ridderwall gör en helt okej match men faktum kvarstår. Han vinner inga matcher åt oss! Han har inte den potentialen eller viljan som Mark har, precis som Petter Rönnqvist är inne på. Owuya är fortsatt etta för mig!

Problemet som vi alla diskuterat om, angående hur vi ska ställa upp när vi får tillbaka spelare(Ölvestad, Hannula) är inte längre ett problem. Kempe är säkert en jätteduktig spelare i Allsvenskan men hans enorma slarv fungerar inte i Elitserien. Tabben han gör idag är ungefär som Marks och Riddarns bägge tavlor tillsammans. Skillnaden är att de är målvakter och får då kraftigare konsekvenser. Kempe och Nilson är de två spelarna som får tävla om den sista platsen i laget.

För att summera: TACK WIDING, AVGÅ KEMPE

EDIT: Bra att dissa Kempe under straffläggningen. Helt rätt! Och en tydlig markering från herr Hardy. Ville dock se Eriksson istället för Nilson men det är peditesser just nu.

Måste fråga om du har varit och sett nå matcher med DIF i år?
Kempe,kämpar och sliter på jävligt bra tycker jag! Han,fimpen och Tim är en riktigt bra kedja som bidrar med mycket energi och är jobbiga att möta.

Jag är så otroligt trött på folk som hänger ut en spelare i DIF och säger att han ska avgå efter ett misstag i en match. Väx upp istället! Vi vann ikväll,njut istället av det! 2 poäng är bättre än 1 poäng!

Har du redan glömt vilken hjälte Mackan var under slutspelet förra året? Att kalla han tjock är okunighet från din sida! Han har varit sjuk till och från under hösten och säkert tappat en del p.g.a. Han kommer ta sig ur svackan, han är i och leda laget i slutspelet! Ända fram till Guldet!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ni som inte bytt wallpaper ännu, se till att gör det nu. Vad passar bättre en kväll som denna?

http://difhockey.se/filer/bg/widingjubel/_1600x1200.jpg

EDIT: Stavar som en luffare.
Senast redigerad av -daniel- den 2011-01-20 22:35:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Otroligt skönt med 2 poäng

Widing hetare än en svart skinnklädsel en het sommardag

Synd att vi inte kunde hålla ut i 3:e perioden men 2 viktiga poäng

Nu krossar vi Brynäs på lördag och välkomnar Svedberg till Hovet
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

-daniel- skrev:

Min google var bättre!
http://luffens.blogg.se/2010/july/sjuk-sommer.html

Menar han sig själv tro? Gammalt smeknamn?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Tror att spettim är hans smeknamn, men inte säker.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Snazzi skrev:
-daniel- skrev:

Min google var bättre!
http://luffens.blogg.se/2010/july/sjuk-sommer.html

Menar han sig själv tro? Gammalt smeknamn?
Måste vara något sånt. Dagens mysterium. :|
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

-daniel- skrev:
AMMC skrev:
Skönt att det finns lite återväxt även i defensiven. Hur är den här Gustafsson sett till spelstilen? Lik Claesson?
Mycket lik Claesson tycker jag. Han är kanske lite vassare med puck, samtidigt som han inte är lika långt framme fysiskt ännu. För 1-2 år sen var Claesson långt före Gustafsson, men nu börjar Gustafsson krypa sig närmre. Riktigt bra utvecklingskurva den här säsongen, vilket i höstas kulminerade i en första landslagsuttagning för hans del.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mikael Johansson var särskilt nöjd med två spelare i matchen.
- Kempe var väldigt pigg i matchen. Och kul med Stefan som fick stå och gjorde en bra match igen.

Rätt tycker jag. Ett misstag kan alla göra. Tyckte ändå han var en av de bättre på plan.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

AMMC skrev: Mycket lik Claesson tycker jag. Han är kanske lite vassare med puck, samtidigt som han inte är lika långt framme fysiskt ännu. För 1-2 år sen var Claesson långt före Gustafsson, men nu börjar Gustafsson krypa sig närmre. Riktigt bra utvecklingskurva den här säsongen, vilket i höstas kulminerade i en första landslagsuttagning för hans del.

Ok, låter lovande! En fråga; hur gör ni som slaviskt följer DIF's junior-hockey? Är väl mest du och android... antar att ni försöker se så mycket matcher ni kan live och sen läser på nätet? Eller personliga kontakter?
Skriv svar