It is ON! Spela hockey på Hovet 26/12 Annandagshockey
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: It is ON! Spela hockey på Hovet 26/12 Annandagshockey
Jag har en fråga som käre Magnus kanske vill svara på. Jag har hittat sällskap, kanske till och med två personer som både är nybörjare men det här var ett evenemang för alla right?
Hursomhaver, jag som är medlem kan boka upp till fyra biljetter. Jag kommer pröjsa åt dessa herrar som inte är medlemmar. Visst fan blir det då en 3 X 500 kr nota på det hela, om jag som medlem köper biljetterna? Precis som när man bokar matchbiljetter som medlem. Hoppas du förstår, annars får jag försöka förklara tydligare...
Hursomhaver, jag som är medlem kan boka upp till fyra biljetter. Jag kommer pröjsa åt dessa herrar som inte är medlemmar. Visst fan blir det då en 3 X 500 kr nota på det hela, om jag som medlem köper biljetterna? Precis som när man bokar matchbiljetter som medlem. Hoppas du förstår, annars får jag försöka förklara tydligare...
100% DJURGÅRDSJ***L
Jorå, jag är med.Jockmaniac skrev:Jag har en fråga som käre Magnus kanske vill svara på. Jag har hittat sällskap, kanske till och med två personer som både är nybörjare men det här var ett evenemang för alla right?

EDIT: Du kan ju boka två olika biljetter. En för medlem/säsongare á 500 spänn och den för icke medlemmar/säsongare á 995kr. Spontant skulle jag tro att det är 995kr för dina polare om de ej är medlemmar/säsongare. Du kan boka upp till 4 biljetter i varje kategori men den du köper åt måste nog uppfylla kraven för biljettkategorin. Det är vad jag tror. Nu ställer vi frågan till organisatören och sen är det utrett.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Jo tack vore mucho vänligtMagnutz skrev:Jorå, jag är med.Jockmaniac skrev:Jag har en fråga som käre Magnus kanske vill svara på. Jag har hittat sällskap, kanske till och med två personer som både är nybörjare men det här var ett evenemang för alla right?
Hursomhaver, jag som är medlem kan boka upp till fyra biljetter. Jag kommer pröjsa åt dessa herrar som inte är medlemmar. Visst fan blir det då en 3 X 500 kr nota på det hela, om jag som medlem köper biljetterna? Precis som när man bokar matchbiljetter som medlem. Hoppas du förstår, annars får jag försöka förklara tydligare...Den som har svaret på din fråga är Janne Ednertz. Maila honom och fråga hur det ligger till. Om du vill kan jag fråga.

Så bara att vänta på bödeln, som du för närvarande då är budbärare åt

100% DJURGÅRDSJ***L
Ofan, vem kan detta vara?!Jockmaniac skrev:Jo tack vore mucho vänligtMagnutz skrev:Jorå, jag är med.Jockmaniac skrev:Jag har en fråga som käre Magnus kanske vill svara på. Jag har hittat sällskap, kanske till och med två personer som både är nybörjare men det här var ett evenemang för alla right?
Hursomhaver, jag som är medlem kan boka upp till fyra biljetter. Jag kommer pröjsa åt dessa herrar som inte är medlemmar. Visst fan blir det då en 3 X 500 kr nota på det hela, om jag som medlem köper biljetterna? Precis som när man bokar matchbiljetter som medlem. Hoppas du förstår, annars får jag försöka förklara tydligare...Den som har svaret på din fråga är Janne Ednertz. Maila honom och fråga hur det ligger till. Om du vill kan jag fråga.
Kan meddela att du träffat den ena av dessa herrar vid upprepande tillfällen, som jag isåfall tar med mig
Men i nuläget är det endast en ekonomisk fråga om vi kommer eller ej.

-
Haha tar inte ut något i förskott så det får du se efter vi fått svaret om vi kommer eller inteMagnutz skrev:Ofan, vem kan detta vara?!Jockmaniac skrev:Jo tack vore mucho vänligtMagnutz skrev:Jorå, jag är med.Jockmaniac skrev:Jag har en fråga som käre Magnus kanske vill svara på. Jag har hittat sällskap, kanske till och med två personer som både är nybörjare men det här var ett evenemang för alla right?
Kan meddela att du träffat den ena av dessa herrar vid upprepande tillfällen, som jag isåfall tar med mig
Men i nuläget är det endast en ekonomisk fråga om vi kommer eller ej.

100% DJURGÅRDSJ***L
Update från Janne Ednertz:
/MagnusJanne Ednertz skrev:Det finns 64 platser och just nu är 40 bokade.
Jag siktar på att vi kör en 4-lagsturnering med 3 femmor och en keeper per lag. Alla möter alla två gånger och sedan match om tredje och final. Vi har 2,5 timmes istid så det borde räcka för att alla ska bli trötta.
Janne
Alla måste vara medlemmar för att få det billigare priset, men du tjänar på att bli medlem eftersom prisskillnaden är större än medlemskostnaden.Jockmaniac skrev:Jag har en fråga som käre Magnus kanske vill svara på. Jag har hittat sällskap, kanske till och med två personer som både är nybörjare men det här var ett evenemang för alla right?
- DIF_Soldier
Jag hoppas faktiskt att hjälten du syftar till är seriemördaren Bundy. Det vore fan fem resor värre om det var den där muppen i det där jälva tv-serien. Andas hellre Zyklon B än att glo på det där.Magnutz skrev:Hehe, nejdå men Al Bundy är en hjälte!Jockmaniac skrev:Haha, gissar med stor försiktighet att som stora influens på Magnus Facebook, hittas namnet: "Al Bundy"Magnutz skrev:It saddens my heart, but I have to tell you: There is only ONE thing you can do. Spela Hockey den 26e och visa kärringen vart fan skåpet står. Och du var ju för helvete med på Twilight - vilket jag heligt utgår ifrån var under pistolhot. Det är all hävkraft du behöver. Annars "rulla bort, skaffa ny".Jockmaniac skrev:Frågade faktiskt "frugan" som du så fint kallar det Magnus, om hon ville följa med men hon hatar hockey
Vad ska man göra?
(Råd givna ovan följes med stor försiktighet)
Men beundrar verkligen din ge och ta-princip... Jag antar att fru Magnus är precis lika mycket med på noterna, Am I right
Min sambon är en bra sambo.Jag fick för övrigt ett hockeyskydd "av barnen" på fars dag. Ett RBk 5K Axelskydd.
Jag åkte upp i ymnigt snöfall förra Annandagen. Ensam. Det var underbart! I år kommer de att vara med eftersom vi firar julen i Älvsjö. Efteråt blir det DIF - Cluben ett par bira och en utomordentlig hamburgertallrik. Kan du inte övertyga sambo om att detta är du förlorad!
Säg den glädje som varar
It is ON! Spela hockey på Hovet 26/12 Annandagshockey
Fanken va skoj, kanske blir fullt till slut.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
-
Blir nog en passning på detta evenemang tråkigt nog i sådana fall. Blir tufft med närmare tusenlappen för två studenter....
100% DJURGÅRDSJ***L
Men du kommer, punkt.Jockmaniac skrev:Blir nog en passning på detta evenemang tråkigt nog i sådana fall. Blir tufft med närmare tusenlappen för två studenter....

-
Njaae, känns sådär att vara där själv när man är så orutinerad att man inte ens kan ta på sig utrustningen självMagnutz skrev:Men du kommer, punkt.Jockmaniac skrev:Blir nog en passning på detta evenemang tråkigt nog i sådana fall. Blir tufft med närmare tusenlappen för två studenter....

Det värsta är att det är sant

100% DJURGÅRDSJ***L
Äsch, jag har inte lirat hockey aktivt och har skaffat prylar under året som gått. Det är inte så svårt. Rätt/fungerande ordning bara så funkar det.Jockmaniac skrev:Njaae, känns sådär att vara där själv när man är så orutinerad att man inte ens kan ta på sig utrustningen självMagnutz skrev:Men du kommer, punkt.Jockmaniac skrev:Blir nog en passning på detta evenemang tråkigt nog i sådana fall. Blir tufft med närmare tusenlappen för två studenter....
Det värsta är att det är santSist vi var där var det rena Rubiks Kuben att få ordning på allting. Vi hade en snubbe som lirat hockey för ett par säsonger sedan och han misslyckades med att klä på sig han också, så gudarna ska veta att det inte är lätt
Jag gör så här:
1. Pungskydd och benskydd och damasker på
2. Byxorna på
3. Axelskydd och halsskydd på
4. Armbågsskydd på
5. Grillor på
6. Tröja på
7. Handskar och Hjälm på
Jag var 100% rookie förra gången och kände ingen. Ångrar inget, det var sjukt kul! Träffade några forumiter.

-
Kan säga så här, är det någon som bokat härinne som inte åkt griller på ett par år? Har jag någon att relatera till? Som då inte är ex hockeyspelare såklart 

100% DJURGÅRDSJ***L
seppuko här kan bara svänga åt ena hållet.Jockmaniac skrev:Kan säga så här, är det någon som bokat härinne som inte åkt griller på ett par år? Har jag någon att relatera till? Som då inte är ex hockeyspelare såklart

Det kan du också göra, ett par tre pass räcker för att få koll på balansen åtminstone. Jag hade styrfart framåt och kunde väl svänga lite, göra lite översteg.. Bakåt?! Nej du, det kunde jag inte.

En kille i vårt lag (som jag nämnt ovan nånstans) hade inte ens styrfart men han hade kul ändå! De som är bra på hockey kan ju göra lite som de vill och när man anmäler sig ska man ange hur bra eller dålig man är. Detta för att DIF ska kunna fördela oss så att det inte blir ett lag med super-hockey-spelare mot Chips-hakor United. Anger man felaktigt att man är skitbra på hockey samt att man har uberfysik fast man är lite pluffsig blir fördelningen kass så ni som anmält/anmäler er får försöka vara så ärliga som möjligt.
Slutsumma: Ingen prestige i detta. Slott och koja, grillor och fotbollsdoja.