Djurgårdens IF - Hv71, 30/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Hv71, 30/11 2010

Inlägg av android »

Amadeus skrev:
Mäklaren skrev:
android skrev:Så jävla kul att folk vill locka med Wesslau med vad fan som helst. Wesslau har i tvåårstid varit mer bespottad än Mark in the park. ALLA förluster skylldes på honom. Han var SÅ JÄVLA USEL. Han var SÄMST NÄR DET GÄLLER. Han hade FUL FRILLA.

Sen gör han ett bra slutspel och nu ska vi spränga budgeten för honom.

Alla har sådana söta bortförklaringar till varför inte Riddarn skulle kunna göra samma resa.

"Vi har bytt målvaktstränare"
"Ridderwall är sämre grundmaterial" (Vad i helvete?)

Nej, ska vi ta in en keeper bör det inte vara Wesslau. Enda anledningen till att ta hem honom skulle vara att vi får en målvakt som kan stanna hos oss i 10 år. Men vill vi ha returen Wesslau i 10 år?
Mycket bra skrivet. Man får inte glömma bort att Wesslau i det närmaste var medioker under hela grundserien och under kvartsfinalen mot Brynäs.
Ja, det är sant att Wesslan var bespottad av vissa idioter.
Att han slutade på andraplats i målvaktsligan under grundserien, säger ändå att han inte var så jävla dålig som många ville få det till.
Att du Mäklaren var emot Wesslan, hur bra han än var, är ju knappast nån nyhet, men säg vem fan du inte är emot?

Både jag och många till kan mycket väl tänka oss Wesslan i 10 år till.
Nu vet jag, som jag skrev, att det är ett önsketänkade och inte kommer att bli av. Men jag har fan hellre en halv Wesslan än 10 Ridderwall. Åtminstonde som Riddarn varit i år.
Jag gillar Riddarn jättemycket, men inte på bekostnad av Djurgården.
Om utespelarna fortsätter som mot HV så hjälper ju inte det nånting om vi har en svajig, osäker målvakt
Att visa att Wesslau är en bra målvakt genom att hänvisa till målvaktsligan och sedan såga Ridderwall känns fel. Wesslau hade väl 0.1% bättre än Ridderwall i statistiken?

Vill poängtera att jag gillar Wesslau. Gillar dock inte hans returer.

Gillar inte att folk gör om historien heller.
Född till sportchef.
Norrastååå

Re: Djurgårdens IF - Hv71, 30/11 2010

Inlägg av Norrastååå »

Mash skrev:Edit: Den som skrek ''Jävla Zebra'' igår ska ha ett tack för ett gott skratt ;)
Störst humor var ändå när er klack skanderade STRAFF-STRAFF-STRAFF när Boumedienne fick en utvisning mot sig ute vid planket. Då garvade t.o.m en hängiven HV-supporter som jag så jag nästan dreglade på tröjan. Någon/några i den klacken har humor=brains. Cred.

// JV
Skriv svar