Skellefteå - Djurgårdens IF, 6/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
lilleman

Re: Skellefteå - Djurgårdens IF, 6/11 2010

Inlägg av lilleman »

DIF_Soldier skrev:
lilleman skrev:
DIF_Soldier skrev:Haha, ni slutar aldrig att förvåna härinne. Hade vi inte gjort 4-5 och SAIK vunnit i sudden hade ni alla skrikit efter Deilerts avrättning.

Om vi hade förlorat hade ni även gnällt så inåt helvete på Sandberg, som ska ta två av målen. Ja, jösses... Onyanserat som vanligt.
Det blir väl alltid så? Ärligt talat så skiter jag i vilka som spelar mindre bra och bra i en sån här match, bara vi vinner och det gör vi.
Att du alltid ska vara så in i fan negativ till allt...
Har du läst Solna aik-tråden din hymlande krympling? Jag är ju för faan den enda i princip som ser rationellt på saker i den tråden. Men, det var en bra kämparinsats, men det hade aldrig uppdagats om vi hade torskat - DET är problemet.
Åh vad jag är sugen på att ha ett argument med någon som ALDRIG kan hålla sig utan att ge fan i att dra till med något jävla personangrepp.

Ja, jag har läst solna aik tråden, många gånger då den har runt 37 sidor. Kommer nya inlägg hela tiden. Där har du svaret på frågan du ställde.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
mårten
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mårten »

DIF_Soldier skrev:
mårten skrev:
DIF_Soldier skrev:Haha, ni slutar aldrig att förvåna härinne. Hade vi inte gjort 4-5 och SAIK vunnit i sudden hade ni alla skrikit efter Deilerts avrättning.

Om vi hade förlorat hade ni även gnällt så inåt helvete på Sandberg, som ska ta två av målen. Ja, jösses... Onyanserat som vanligt. Att resultat kan styra era värderingar så jävligt.
Helvete va du alltid är negativ

Tror fan att det är gladare miner här inne när dom KÄMPA idag , till skillnad från i Torsdags.
Återigen, jag är realistisk, inte negativ. Inte fan var det jag som gapade om Owuya och kuk och helvete? Nej - jag la undan mitt irrationella primitiva beteende och var realistisk och saklig trots en hård smäll mot DIF-hjärtat. Det är jag nu också. Hade vi torskat hade hyllningar om inställning varit som bortblåst och Sanberg hade fått så mycket skit, Deilert också. För att inte tala om om Owuya gjort tabbarna idag och vi hade förlorat. Jävlar i havet.

Jag uttryckte mig klumpigt , sorry. Var jag ville ha fram var att dom kämpade idag och gav sig fan på att vinna. Något man inte såg mot gnaget och dom lös med sin frånvaro . Så därför den gladare stämningen . Sen blev inte Sandberg någon skillnad i målet men det är en annan historia. Målvaktsproblemen är gigantiska och måste lösas , inställningen i dagens match var riktigt bra.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Härlig kämpainsats av ett Djurgården som trampade gasen i botten ifrån första sekunden.
Starkt att komma tillbaka ifrån både 2-0 och 3-2.

Kul att se lite av den gamle Jimmy Ölvestad, dvs den som åker skridskor snabbare än något annat.
Att han dessutom gör ett viktigt mål är också ett tecken på att det pekar åt rätt håll för den gode Jimmy.

Tim Sandberg är inte längre mr 100 % men har fortfarande inte förlorat en enda match under sin Elitserie karriär.
Även om han på intet sätt utstrålade någon säkerhet där bak.

Staffan Kronwall går ifrån klarhet till klarhet och kommer verkligen bli en enorm tillgång för ett lag som verkligen saknar Marcus Ragnarsson.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

lilleman skrev:
DIF_Soldier skrev:
lilleman skrev:
Det blir väl alltid så? Ärligt talat så skiter jag i vilka som spelar mindre bra och bra i en sån här match, bara vi vinner och det gör vi.
Att du alltid ska vara så in i fan negativ till allt...
Har du läst Solna aik-tråden din hymlande krympling? Jag är ju för faan den enda i princip som ser rationellt på saker i den tråden. Men, det var en bra kämparinsats, men det hade aldrig uppdagats om vi hade torskat - DET är problemet.
Åh vad jag är sugen på att ha ett argument med någon som ALDRIG kan hålla sig utan att ge fan i att dra till med något jävla personangrepp.

Ja, jag har läst solna aik tråden, många gånger då den har runt 37 sidor. Kommer nya inlägg hela tiden. Där har du svaret på frågan du ställde.
Blir så irriterad - hur i helvete kan du kalla mig negativ när jag var en av få som försökte hålla lågan igång i torsdags med logiska slutsatser? Taktlöst och fel ordval.

Dessutom, nu riktar jag ju kritik mot dessa primitiva forumskribenter och inte laget Djurgården. Jag hoppas du kan skilja på det.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2010-11-06 19:06:06, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
lilleman

Inlägg av lilleman »

Frasse skrev:Härlig kämpainsats av ett Djurgården som trampade gasen i botten ifrån första sekunden.

Kul att se lite av den gamle Jimmy Ölvestad, dvs den som åker skridskor snabbare än något annat.
Att han dessutom gör ett viktigt mål är också ett tecken på att det pekar åt rätt håll för den gode Jimmy.

Tim Sandberg är inte längre mr 100 % men har fortfarande inte förlorat en enda match under sin Elitserie karriär.

Staffan Kronwall går ifrån klarhet till klarhet och kommer verkligen bli en enorm tillgång för ett lag som verkligen saknar Marcus Ragnarsson.
Första gången du har fel, Frasse :wink:
Tim fick ju hoppa in i storsatsningen mot Hv71 och där torsakde vi med 1-2.

http://www.difhockey.se/match.php?id=2281
lilleman

Inlägg av lilleman »

DIF-Soldier:

Irriterad är du alltid ändå så det är inget nytt.

Du blir ju inte mindre negativ av att hålla på såhär mot "primitiva forumskribenter"... Jag har fått uppfattningen att du är en allmänt negativ människa. Så är det bara.
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

lilleman skrev:
Frasse skrev:Härlig kämpainsats av ett Djurgården som trampade gasen i botten ifrån första sekunden.

Första gången du har fel, Frasse :wink:
Tim fick ju hoppa in i storsatsningen mot Hv71 och där torsakde vi med 1-2.

http://www.difhockey.se/match.php?id=2281
Se där även Solen har fläckar :)
Eftersom jag nu blivit rättad både av dig Lilleman och av Crashmash så får jag väl helt enkelt avgå.
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Vilken skön seger! Helt underbar! Men jag är fortfarande fruktansvärt orolig. Det är fortfarande inga långa anfall och tamt försvars-/ målvaktsspel.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:Helt sinnesjukt egentligen.

Detta lag klarar inte av att slå AIK på hemmais, men slår SAIK borta.

Det måste ju vara inställningen som det är fel på, finns ingen annan förklaring.
Det finns något som heter nerver och anspänning, har du hört talas om det förut? Så solklart att det låst sig psykiskt i matcherna mot Solna, speciellt senast.

Hursomhelst UNDERBARA 3 pinnar ikväll. Sandberg är tyvärr lika osäker som jag oroade mig för, finns inget annat än att vi måste kika på nytt målvaktsalternativ under närmaste tiden. Visst skall Ridderwall få chansen när han kommer tillbaka men frågan är om det håller.

Annars är Otto precis så bra som han är när han är bäst...Mackan är också verkligen på gång, och Kronwall & BomBom gör det satans bra offensivt. Dessutom....Jimmie!! Defensivt ser det läskigt ut när Deilert & Lassen är inne samtidigt. Inte speciellt tryggt med Eklund heller. Precis som vanligt med andra ord.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Lite plåster på såren och skönt att gå in i uppehållet med en vinst, det kan inte bli bättre för lagmoralen. Hoppas att DIF kan lösa problemen de har nu under vilan.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev: Blir så irriterad - hur i helvete kan du kalla mig negativ när jag var en av få som försökte hålla lågan igång i torsdags med logiska slutsatser? Taktlöst och fel ordval.
Negativ? njaaa.
Den Abonnerar väl jag på, tror jag...

Däremot är den gode Finspångs-Soldaten allt som oftast väldigt aggressiv.
Men jag tycker det friskar upp.
Det är en helt sjuk blandning av folk här inne & det är ju en del av nöjet med att vara här.

3p, slutet gott, allting gott.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

-daniel- skrev:

Det måste ju vara inställningen som det är fel på, finns ingen annan förklaring.
Det finns något som heter nerver och anspänning, har du hört talas om det förut? Så solklart att det låst sig psykiskt i matcherna mot Solna, speciellt senast.

Hursomhelst UNDERBARA 3 pinnar ikväll. Sandberg är tyvärr lika osäker som jag oroade mig för, finns inget annat än att vi måste kika på nytt målvaktsalternativ under närmaste tiden. Visst skall Ridderwall få chansen när han kommer tillbaka men frågan är om det håller.

Annars är Otto precis så bra som han är när han är bäst...Mackan är också verkligen på gång, och Kronwall & BomBom gör det satans bra offensivt. Dessutom....Jimmie!! Defensivt ser det läskigt ut när Deilert & Lassen är inne samtidigt. Inte speciellt tryggt med Eklund heller. Precis som vanligt med andra ord.
Vad händer om inte HAN håller? Vi har ju tydligen ingen back-up om han blir skadad igen.
erik_dif

Inlägg av erik_dif »

Wow vi vann!
Vilken jävla tröst allt är glömt!

.....

Nästa derby det är då det gäller att prestera. Hoppas lallarna i laget förstår det.
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

-daniel- skrev:

Det är så att de kommande matcherna mot solna aik if kommer innebära ett enormt tryck för spelarna och rädslan att förlora kommer vara större än viljan att vinna.

I dagens match kunde man helt bortse ifrån pressen att man "bara skulle vinna" och istället fokusera på att göra en bra match helt utan förväntningar ifrån eventuellt tillresta fans.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Frasse skrev:
-daniel- skrev:

Det är så att de kommande matcherna mot solna aik if kommer innebära ett enormt tryck för spelarna och rädslan att förlora kommer vara större än viljan att vinna.

I dagens match kunde man helt bortse ifrån pressen att man "bara skulle vinna" och istället fokusera på att göra en bra match helt utan förväntningar ifrån eventuellt tillresta fans.
Bingo.
Skriv svar