Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010
Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010
Något är VÄLDIGT jävla fel i dagens Djurgården! Spelarna och ledningen "pissar" ju på oss fans som en viss Hedström hade sagt.
Jag kräver fan att vi sparkar Owuya. Jag vill ALDRIG mer se människan spela en match för vår klubb.
Han borde byta karriär. Spexa och sjung du Idol Mark eller bli Clown. För hockeymålvakt det är du inte.
Snälla köp in en ny målvakt! Även ledningen MÅSTE ju se att något är galet.
Sen kan man fråga sig om Hardy, Johansson och Montén lärt sig ett skit efter förra förlusten mot AIK....
Jag är så jävla besviken att jag vill spy!
Jag kräver fan att vi sparkar Owuya. Jag vill ALDRIG mer se människan spela en match för vår klubb.
Han borde byta karriär. Spexa och sjung du Idol Mark eller bli Clown. För hockeymålvakt det är du inte.
Snälla köp in en ny målvakt! Även ledningen MÅSTE ju se att något är galet.
Sen kan man fråga sig om Hardy, Johansson och Montén lärt sig ett skit efter förra förlusten mot AIK....
Jag är så jävla besviken att jag vill spy!
Öppen träning imorgon. Glöm inte det. Vem vill inte ha marks eller widings autograf? Så besviken på allt, pinsamt.
Född till sportchef.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ska utelämna kraftuttrycken. Jag skäms o vara Djurgårdare än sån här kväll. Vi blir fullständigt nedpissade och förlöjligade av råttäcklena. Det är ofattbart hur vi kan gå in till matchen med sån usel inställning. Ja ja solen går upp i morgon men målvakterna verkar bli DIF:s fall denna säsong. Fy fan morgondagen blir hemsk med en massa gnagare på jobbet. Suck
Det låter på dig som att vi inte har chanser. Skillnaden är att AIK har en målvakt som räddar puckar och spelarna litar på. Vi har en hiphop-pajas.DIF_Soldier skrev:HÖR UPP!
Jag förstod att ni skulle häva skit över Mark efter det här, jag förstod det. Det är så jävla enkelt att se de misstag som målvakter gör. Men faktum är att med det laget Djurgården har så ska vi bara skölja över aik från första nedsläpp och leda med 3-4 mål.
Nu gör vi inte det, och därför blir Marks misstag ödesdigert. Det var samma sak med smutskastningen mot Tommy Salo mot Vitryssland - hade Sverige spelat som man borde ha gjort så kunde Salo bjudit på 2-3 mål utan problem - nu spelade Sverige kasst och förlusten var ett faktum.
Detta är återigen inget annat än en kollektiv kollaps - igen! Stirra er blinda på Mark, gör det. Det visar bara hur jävla idiotiska ni är.
Vi ska skölja över aik - vi gör inte det! Mark ska tamejfan kunna kasta in puckar i egen kasse utan att det ska spela någon som helst jävla roll.
Slå upp ordet nolla i en ordbok och ni ser hans ansikte.
Fan va ja saknar Tellan nu!!!!!
- Remy Lebeau
Brukar alltid vara lugn och aldrig visa några direkta känslor här, men nu orkar jag inte mer.
Owuya är så dålig som man kan bli. Hoppar till höger och vänster och har ALDRIG koll på pucken.
Sedan har jag helt tröttnat på Widing.
Widing är den enskilt sämsta värvningen vi gjort på många år. 300 000 i månaden och värvad som lagets stora målskytt. Ingen av er som gillar Widing behöver bemöda och skriva "Han kämpar och sliter" det är inte det han har betalt för. Han ska göra mål, sen skiter jag i om han ser ut som Pavel Brendl i övriga spelet. Han är totalt ofarlig i alla lägen han får, och det är riktigt ledsamt att se.
Att jag sedan gillar Widing som person är en annan sak. Men mitt tålamod för honom spelmässigt är över.
Owuya är så dålig som man kan bli. Hoppar till höger och vänster och har ALDRIG koll på pucken.
Sedan har jag helt tröttnat på Widing.
Widing är den enskilt sämsta värvningen vi gjort på många år. 300 000 i månaden och värvad som lagets stora målskytt. Ingen av er som gillar Widing behöver bemöda och skriva "Han kämpar och sliter" det är inte det han har betalt för. Han ska göra mål, sen skiter jag i om han ser ut som Pavel Brendl i övriga spelet. Han är totalt ofarlig i alla lägen han får, och det är riktigt ledsamt att se.
Att jag sedan gillar Widing som person är en annan sak. Men mitt tålamod för honom spelmässigt är över.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- DIF_Soldier
Var är backarna vid 0-1? Var är aggressiviteten vid 0-2? Vem täcker backen vid 1-3? Var är viljan efter 2-4? Matchen var förlorad redan vid 0-2. Jag är mer förbannad på Boumedienne än Mark i detta läget. Men ni är för simpla och väljer att se det enkla. Målvakter får alltid skiten, men jag tycker att Boumedienne och Widing bör lastas mer.Highwind skrev:Det låter på dig som att vi inte har chanser. Skillnaden är att AIK har en målvakt som räddar puckar och spelarna litar på. Vi har en hiphop-pajas.DIF_Soldier skrev:HÖR UPP!
Jag förstod att ni skulle häva skit över Mark efter det här, jag förstod det. Det är så jävla enkelt att se de misstag som målvakter gör. Men faktum är att med det laget Djurgården har så ska vi bara skölja över aik från första nedsläpp och leda med 3-4 mål.
Nu gör vi inte det, och därför blir Marks misstag ödesdigert. Det var samma sak med smutskastningen mot Tommy Salo mot Vitryssland - hade Sverige spelat som man borde ha gjort så kunde Salo bjudit på 2-3 mål utan problem - nu spelade Sverige kasst och förlusten var ett faktum.
Detta är återigen inget annat än en kollektiv kollaps - igen! Stirra er blinda på Mark, gör det. Det visar bara hur jävla idiotiska ni är.
Vi ska skölja över aik - vi gör inte det! Mark ska tamejfan kunna kasta in puckar i egen kasse utan att det ska spela någon som helst jävla roll.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2010-11-04 22:12:00, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Det är ju väldigt svårt att vinna en sån här match när man skänker bort mål till motståndaren.
Visst borde vi vinna enkelt mot AIK men tydligen så vill de mer. Hade vi bytt målvakter med varandra hade vi inte förlorat matchen.
Visst borde vi vinna enkelt mot AIK men tydligen så vill de mer. Hade vi bytt målvakter med varandra hade vi inte förlorat matchen.
Tror inte ens det hjälper med 5 Douglas Murray på plan om Mark står. Grabben skulle ju kunna lyckas fumla in ett mål ändå.
0-1: De har PP, och gör det riktigt bra.DIF_Soldier skrev:Var är backarna vid 0-1? Var är aggressiviteten vid 0-2? Vem täcker backen vid 1-3? Var är viljan efter 2-4? Matchen var förlorad redan vid 0-2.Highwind skrev:Det låter på dig som att vi inte har chanser. Skillnaden är att AIK har en målvakt som räddar puckar och spelarna litar på. Vi har en hiphop-pajas.DIF_Soldier skrev:HÖR UPP!
0-2: Den ska Mark ta, enkelt.
1-3: Backmiss
2-4: Det värsta jag sett en hockeymålvakt göra i mitt liv, värre än Salo mot Vitryssland. Uselt.
Finns bara en Tim Sandberg!
Sålänge gamla Djurgårn finns känns livet ändå lätt!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Widing och Nils Ekman har tillsammans gjort tre mål efter 18 omgångar. Där har vi ett annat mega problem.
Bort med en av dom iallafall tack!COYS skrev:Widing och Nils Ekman har tillsammans gjort tre mål efter 18 omgångar. Där har vi ett annat mega problem.
- DIF_Soldier
Jaså det tycker du? Som jag ser det är det två mot noll framför mål och gnagarna får hugga och slå flera gånger på returer medan våra backar fumlar på andra sidan bortre stolpen.lilleman skrev:0-1: De har PP, och gör det riktigt bra.DIF_Soldier skrev:Var är backarna vid 0-1? Var är aggressiviteten vid 0-2? Vem täcker backen vid 1-3? Var är viljan efter 2-4? Matchen var förlorad redan vid 0-2.Highwind skrev: Det låter på dig som att vi inte har chanser. Skillnaden är att AIK har en målvakt som räddar puckar och spelarna litar på. Vi har en hiphop-pajas.
Säg den glädje som varar
Missförstå mig inte för det här var riktigt illa. Men - riktigt så jävla illa var det inte ikväll. Det är bara att bryta ihop och komma igen.
Hela laget gör en blek insats men Oscar Eklund, Boumedienne och Owuya är riktigt jävla usla och är väl tillsammans inblandade i fyra av fem baklänges mål. Att se Oscar bli total ägd vid sista målet är lika smärtsamt som att se Owuyas två och en halv hjärnblödningar. För jag lovar att Fasth hade tagit första målet också...
Hela laget gör en blek insats men Oscar Eklund, Boumedienne och Owuya är riktigt jävla usla och är väl tillsammans inblandade i fyra av fem baklänges mål. Att se Oscar bli total ägd vid sista målet är lika smärtsamt som att se Owuyas två och en halv hjärnblödningar. För jag lovar att Fasth hade tagit första målet också...
Nu håller jag visserligen med om att vi är riktigt kass som lag rakt igenom idag. Men du ska inte ens behöva ha några backar eller spelare på isen alls i det läget. En elitseriemålvakt tar det skottet 999/1000. Och det är en av de sakerna som DIF saknarDIF_Soldier skrev:Var är backarna vid 0-1? Var är aggressiviteten vid 0-2? Vem täcker backen vid 1-3? Var är viljan efter 2-4? Matchen var förlorad redan vid 0-2. Jag är mer förbannad på Boumedienne än Mark i detta läget. Men ni är för simpla och väljer att se det enkla. Målvakter får alltid skiten, men jag tycker att Boumedienne och Widing bör lastas mer.Highwind skrev:Det låter på dig som att vi inte har chanser. Skillnaden är att AIK har en målvakt som räddar puckar och spelarna litar på. Vi har en hiphop-pajas.DIF_Soldier skrev:HÖR UPP!