Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården

Inlägg av Jockmaniac »

Curtain down...

Kul att de finner sig med att vara ett bottenlag. Knappast imponerande att slå ett gråtande hv, ett pissuselt Timrå, och att vårat juniorlag slog Färjestads mätta gubbar. Men enligt våran ledning gör det oss till mästare. Den enda ursäkten till att tacka nej till Linkan i nuläget kan vara tre saker. 1. Han är skadad 2. Zibbe kommer hem 3. Vi har en NHL-förstärkning på ingång!

Min gissning är dock att anledningen är att vi har ett gäng bebisar som håller i rodret. Imponerande, dumstrut på Järlan och Hardy.

Djurgården förtjänar Sveriges bästa fans, ledningen gör det inte....
100% DJURGÅRDSJ***L
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

SirDIFalot skrev:
Metal Machine skrev:
SirDIFalot skrev:Även om jag vill ha tillbaka honom, så litar jag på Janne J och de andra om de säger motsatsen.
Ja, för de har ju varit så lyckosamma med värvningar de senaste åren? Bombom, Carlsson, Widing, Lassen, etc. har ju verkligen lyft laget till oanade höjder!
Kolla när jag skrev det där... :P
Aha, det förklarar saken. Dock var det inget mot dig personligen så jag står fast vid mina ord. :)
DIF_Soldier skrev:
Metal Machine skrev:
SirDIFalot skrev:Även om jag vill ha tillbaka honom, så litar jag på Janne J och de andra om de säger motsatsen.
Ja, för de har ju varit så lyckosamma med värvningar de senaste åren? Bombom, Carlsson, Widing, Lassen, etc. har ju verkligen lyft laget till oanade höjder!
David Printz, Kyle Klubertanz, bröderna Tjärnqvist, Nils Ekman, Marcus Nilson, Ossi Väänänen, Jiri Marusak (första året).
Tycker överlag de ansvariga gjort fler bra än dåliga värvningar.
Ekman, Nilson, Tjärnqvist X2 och Kronwall är ju gamla återvändande Djurgårdare. Tycker inte riktigt att de räknas. Dessutom har man ju hunnit med att nobba Tellan och Bremberg (fast Wesslau var nog ett bättre val det här året). Kyle, Printz och Ossi var däremot värvningar som slog väldigt väl ut.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jockmaniac skrev:Curtain down...

Kul att de finner sig med att vara ett bottenlag. Knappast imponerande att slå ett gråtande hv, ett pissuselt Timrå, och att vårat juniorlag slog Färjestads mätta gubbar. Men enligt våran ledning gör det oss till mästare. Den enda ursäkten till att tacka nej till Linkan i nuläget kan vara tre saker. 1. Han är skadad 2. Zibbe kommer hem 3. Vi har en NHL-förstärkning på ingång!

Min gissning är dock att anledningen är att vi har ett gäng bebisar som håller i rodret. Imponerande, dumstrut på Järlan och Hardy.

Djurgården förtjänar Sveriges bästa fans, ledningen gör det inte....
Bottenlag lär vi ju inte vara utan Bremberg. Däremot lär vi väl inte vara så mycket bättre än förra säsongen. Platserna 5-8 är realistiska slutplaceringar för oss. Och uttåg i kvarten. MED Bremberg kan vi dock lätt vara med och fightas om topp 4 och kanske en finalplats i slutspelet. Men sådana ambitioner tycks den nuvarande ledningen inte ha.

Bremberg har presterat under alla sina säsonger med DIF sedan säsongen 96/97, med undantag av lockout-året, då han väl hade samma roll som i Hv förra säsongen. Dessutom har han snittat en poäng i SM-liiga, AHL och NLA när han har spelat där. I övriga ES-lag har han dock aldrig lyckats.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Just nu pågår det samma diskussion i två trådar. Fortsätt i Sillyn.
Expert.
Låst