Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av android »

Kall-El skrev:Vänta med att bedöma spelare tills dess att de verkliga matcherna har startat. I dessa träningsmatcher kan den där lilla extra tiden ges som en del spelare behöver för att lyckas. I elitseriematcher sker inte detta på samma sätt. Bedöm Norman efter 8-10 omgångar av elitserien då får vi ett bättre kvitto på var han står.

Att en defensiv back måste in ser jag som ett måste. Ragge kan vi inte räkna med och vad händer i de matcher där någon annan är borta pga sjukdom / mindre skada?

Deilert och Kim har inte direkt imponerat på mig i alla fall och då tänker jag främst på deras agerande i försvarszon.
Jag tror att spelet är snabbare i ET än i ES. Högre fart tycker jag i alla fall. Mer spelvändningar, högre press etc. Känns mer kontrollerat i ES.

Ska vi ge Norman 10 matcher eller ska vi ersätta honom? Om vi ersätter honom får han ju inte 10 matcher, om han får 10 matcher och inte håller. Vad gör vi då?

Håller med dig om backen. Har dock ingen aning om hur marknaden ser ut. En chansning tackar jag nej till.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Varför gnäller ni på Norman för? Han har ju varit en av dom bästa rakt igenom hela ET. Om några ska bytas ut är det Widing och Ekman
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Stocky skrev:Varför gnäller ni på Norman för? Han har ju varit en av dom bästa rakt igenom hela ET. Om några ska bytas ut är det Widing och Ekman
Håller med om Widing i alla fall, Nisse åtminstonde gjort ett par fina mackor. Men Widing har ju varit värdelös, bäst för honom att han förbättrar sig för pengarna han får.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Är väl ingen som har gnällt på Norman? Är lite olika åsikter bara.

Widing tycker jag vill för mycket. Han vill gärna transportera pucken själv. Han borde spela den och ta en position så att han kan skjuta direkt istället.
Född till sportchef.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Alltså, jag tittar på övriga lags trupper inför denna säsong och jag måste säga att vår backsida ser skrämmande tunn ut. De flesta andra lagen har åtminstone äldre/stabilare och mer rutinerade backar. Vi har EN back som man kan lita fullt ut på och det är Bom Bom. Holmqvist och Printz är så fruktansvärt ojämna.

Kort sagt, det måste verkligen in en back till av klass. Annars vette fan...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Mäklaren skrev:Alltså, jag tittar på övriga lags trupper inför denna säsong och jag måste säga att vår backsida ser skrämmande tunn ut. De flesta andra lagen har åtminstone äldre/stabilare och mer rutinerade backar. Vi har EN back som man kan lita fullt ut på och det är Bom Bom. Holmqvist och Printz är så fruktansvärt ojämna.

Kort sagt, det måste verkligen in en back till av klass. Annars vette fan...
Kul. Jag ser nästan tvärtom. Tycker inte något lag har mycket bättre backar än oss förutom HV och Färjestad. Skulle kanske säga LHC också.

Att äldre backar är bättre håller jag inte med om. Vet inte hur mycket du har sett av Bom Bom senaste 10 åren, jag har knappt sett honom alls så får lite på ditt ord att det är en man att lita på.

Jag tycker man kan lita på Printz. Han är alltid hyfsad defensiv och han gör bort sig med pucken. Det vet man innan matchen börjar. Holmqvist har ju jobbat bort nästan alla sina idiotpassningar i egen zon. Samtidigt har han blivit sämre offensivt.

Håller med dig i din slutsats att vi behöver en defensiv back till in.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev: Widing tycker jag vill för mycket. Han vill gärna transportera pucken själv. Han borde spela den och ta en position så att han kan skjuta direkt istället.
Bingo. Precis det jag har en känsla av också. Widing har nästan prestationsångest inför lagkamraterna... Tror det kommer släppa på när han får göra någon balja. Tycker ändå man märker att det är en klass-spelare vi pratar om. Snabb, stark men även smidig och med en bra arbetsmoral. Det kommer ge utdelning så småningom... samma med Nisse; det kommer släppa på. Gillar inte att folk börjar toksåga värvningar innan serien ens startat. Hur bra var egentligen Mackan första månaderna av förra säsongen...ganska usel vill jag minnas.

När det gäller backar så kan jag inte påstå jag är rädd, men däremot om Ragge fortfarande förblir borta så är det kollektivt självmord att inte ersätta honom. Helst en vass 2-vägsback, men om man inte det finns så skall defensiven alla gånger premieras...
Användarvisningsbild
maag--80

Inlägg av maag--80 »

En helt annan sak jag är lite nyfiken på, är nya kaptener.

Någon som har koll på när de utser??
Blir Ragge kvar som kapten?

Både Nilson å Engqvist är borta, vilka blir assisterande denna säsong?
Någon som har något tips??
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Falken har ju haft ett A på bröstet i ET va?
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Om Ragge inte lirar förväntar jag mig att man spelar med tre A.

Enligt Eliteprospects är Ragge kapten och Ölvestad assisterande. Om det stämmer känns det väldigt konstigt. Jimmie ska inte vara kapten på något sätt.

Lustigt att vi har minst fyra självklara kaptener, men bara en som vill vara det. Ragge är den enda bland Falken, han själv, Otto och Jimmie som vill vara.

Mackan och Ekman kändes givna, nu är bara Nisse given.

Om man lirar tre assisterande kaptener väljer jag Nisse, Holmqvist och Boumedienne.
Eller varför inte typ Cehlin?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:Om Ragge inte lirar förväntar jag mig att man spelar med tre A.

Enligt Eliteprospects är Ragge kapten och Ölvestad assisterande. Om det stämmer känns det väldigt konstigt. Jimmie ska inte vara kapten på något sätt.

Lustigt att vi har minst fyra självklara kaptener, men bara en som vill vara det. Ragge är den enda bland Falken, han själv, Otto och Jimmie som vill vara.

Om man lirar tre assisterande kaptener väljer jag Nisse, Holmqvist och Boumedienne.
Finns väl ett par 10 namn som går före honom va? Även om jag gillar tanken på att genom en ledande roll. Jag förespråkade ju till exempel att låta han ta Mackans plats bred Otto och Jimmie. Men ett A? Jag vet inte... Känns inte som en riktig ledartyp. Kanske i brist på annat. Men nu har vi flera bra namn.
Expert.
AnteK

Inlägg av AnteK »

Under matchen mot Adler var Krüger kapten! :)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev:Om Ragge inte lirar förväntar jag mig att man spelar med tre A.

Finns väl ett par 10 namn som går före honom va? Även om jag gillar tanken på att genom en ledande roll. Jag förespråkade ju till exempel att låta han ta Mackans plats bred Otto och Jimmie. Men ett A? Jag vet inte... Känns inte som en riktig ledartyp. Kanske i brist på annat. Men nu har vi flera bra namn.
Jag förutspråkar att ge någon med en längre framtid i DIF ett A. Nu lär säkert Cehlin prova lyckan i NHL någon gång, men kanske inte nästa år likt Krüger. Krüger ska inte ha någon kaptensroll med den enkla anledningen att han inte kommer representera DIF under en längre tid.

Talang i all ära, men jag förespråkar trogenhet. Visst, Cehlin kanske inte är den idealiska ledartypen men det är en fin gest och ett tecken från DIF att man vill satsa på Cehlin (eller någon annan yngre - med rötterna i DIF ska tilläggas) och ge denne utrymme och tillit.

Så var säktert tanken med Ante också, men han fick kaptensrollen ett år för sent anser jag.
Att veta att klubben har stora planer för en kan med andra ord hjälpa till i DIFs fördel om nu exempelvis Cehlin funderar på att ta steget över, utan att (kanske) inte vara lika given i NHL som Krüger är.

Med andra ord - för DIFs bästa vore det bra om Cehlin inte blev överjävligt bra, utan högst en toppspelare i ES, vilket kan hända om utvecklingskurvan får för sig att dala (och om man är smart har man redan då investerat i Cehlin)
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2010-08-26 18:50:37, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Cehlin är en kaxig jävel på planen. Surrar mycket med motståndarna. Kanske inte värdigt ett C. Även om Ragge också säger en hel del grejer. Jag hade gärna sett:
"C" - Ottoson
"A" - Falk
"A" - Boumedinne
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:

Jag förutspråkar att ge någon med en längre framtid i DIF ett A. Nu lär säkert Cehlin prova lyckan i NHL någon gång, men kanske inte nästa år likt Krüger. Krüger ska inte ha någon kaptensroll med den enkla anledningen att han inte kommer representera DIF under en längre tid.

Talang i all ära, men jag förespråkar trogenhet. Visst, Cehlin kanske inte är den idealiska ledartypen men det är en fin gest och ett tecken från DIF att man vill satsa på Cehlin (eller någon annan yngre - med rötterna i DIF ska tilläggas) och ge denne utrymme och tillit.

Så var säktert tanken med Ante också, men han fick kaptensrollen ett år för sent anser jag.
Att veta att klubben har stora planer för en kan med andra ord hjälpa till i DIFs fördel om nu exempelvis Cehlin funderar på att ta steget över, utan att (kanske) inte vara lika given i NHL som Krüger är.

Med andra ord - för DIFs bästa vore det bra om Cehlin inte blev överjävligt bra, utan högst en toppspelare i ES, vilket kan hända om utvecklingskurvan får för sig att dala (och om man är smart har man redan då investerat i Cehlin)
Fast det intrycket jag fått från Sillen är att han också vill över till NHL så snabbt som bara möjligt. Tror inte att ett A skulle ändra på det tyvärr.
Expert.
Skriv svar