Ja, det vore ju lite konstigt om dem som stod där inte var Hv fans...Daniel942 skrev:Hahaha, detta klipp går att sammanfatta i ett ord.
Bönder.
http://tv.expressen.se/Sport/Elitserien ... -jonkoping
F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010
Re: F6: Djurgårdens IF - HV71, 24/4 2010
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
När Teemu Laine lyfte pucken i nättaket kände jag en enorm tomhet, inte för att vi förlorade guldet, utan för att denna fantastiska resa nu har fått sig ett slut. Efter att ha sett 36 av 37 hemmamatcher (blev stoppad pga magsjuka mot Saik) i år så kan jag inte känna mig annat än så fruktansvärt stolt.
Det tog mig 5 sekunder att inse att det var över, det kändes overkligt sorgligt. Men efter dessa 5 sekunderna så var man bara stolt, jag var inte ens en smula bitter. Att få hylla våra hjältar efter finalförlusten var utan tvekan bland det härligaste som jag har upplevt i mitt liv. Folk pratar om guld och stora meriter, men ärligt talat så kommer man att minnas den här säsongen tydligare än ett sm guld där laget består av klubbhoror.
Sen så vill jag rikta ett tack till er alla för att ingen försökte springa in på isen. Hyllningarna efteråt var magiska och jag njuter av det fortfarande.
Tack för en underbar säsong alla hjältar i styrelsen, på läktaren, och sist, men inte minst på läktarna. Tillsammans har vi bevisat att allt är möjligt, och vi har gjort ett starkt intryck på hockeysverige där vi nu en gång för alla har bevisat att Djurgården är att räkna med. Återigen, ett stort tack!
Säsongen är över, men i September så ses vi igen, starkare än någonsin!
Det tog mig 5 sekunder att inse att det var över, det kändes overkligt sorgligt. Men efter dessa 5 sekunderna så var man bara stolt, jag var inte ens en smula bitter. Att få hylla våra hjältar efter finalförlusten var utan tvekan bland det härligaste som jag har upplevt i mitt liv. Folk pratar om guld och stora meriter, men ärligt talat så kommer man att minnas den här säsongen tydligare än ett sm guld där laget består av klubbhoror.
Sen så vill jag rikta ett tack till er alla för att ingen försökte springa in på isen. Hyllningarna efteråt var magiska och jag njuter av det fortfarande.
Tack för en underbar säsong alla hjältar i styrelsen, på läktaren, och sist, men inte minst på läktarna. Tillsammans har vi bevisat att allt är möjligt, och vi har gjort ett starkt intryck på hockeysverige där vi nu en gång för alla har bevisat att Djurgården är att räkna med. Återigen, ett stort tack!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Alltså jag är så sjukt jävla stolt över alla spelare och ledare i detta lag att det finns inte, jag behöver inte säga mer är bara så jävla stolt
Grabbar, vare det bästa draget Sverigehockeyn någonsin skådat? Jag anser det iaf.
Ja, finns ingen bättre publik än våran.Kentta skrev:Grabbar, vare det bästa draget Sverigehockeyn någonsin skådat? Jag anser det iaf.
Har fortfarande rysningar, fast jag satt framför tv bara.
Finns det film på TIFOT ?DIFRobbex skrev:Ja, finns ingen bättre publik än våran.Kentta skrev:Grabbar, vare det bästa draget Sverigehockeyn någonsin skådat? Jag anser det iaf.
Har fortfarande rysningar, fast jag satt framför tv bara.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Du beskrev just exakt det jag känner. Fast jag vill också tacka spelarnasthlm_dif skrev:När Teemu Laine lyfte pucken i nättaket kände jag en enorm tomhet, inte för att vi förlorade guldet, utan för att denna fantastiska resa nu har fått sig ett slut. Efter att ha sett 36 av 37 hemmamatcher (blev stoppad pga magsjuka mot Saik) i år så kan jag inte känna mig annat än så fruktansvärt stolt.

HV har ett guld att vara stolta över. Till nästa säsong så man har siktet på ett nytt guld. Vad är årets seger värt då? Ingenting! Vi har allt att vara stolta över och vi har slitit för detta i flera års tid. Vi är helt enkelt bäst. Ingen kan ta det ifrån oss och det mina vänner, är någonting som Hiv och deras legosoldater aldrig kommer kunna triumpfera sig som. Grattis till guldet och fira för guds skull, men ni kan aldrig slå Djurgårdens IF. Vi är mer än ett lag, Djurgården är en livsstil, en familj, en stolthet som ingen annan i hela Sverige kommer att kunna uppleva. Lycka är att vara Djurgårdare!
Tack för denna säsong och resan fortsätter om några månader. För hv är den slut!
100% DJURGÅRDSJ***L
-
- Säsongskort: Ja
Någonstans långt inne känns det lite surt, men jag säger som ni, stoltheten överväger allt just nu.
Jag har inte riktigt insett att det är slut än, det har varit en absolut fantastisk säsong. Helt makalös.
Det finns medstuds och det finns, tyvärr, även motstuds. Det är så det är, men det är en del av charmen och en del av det som gör hockey till den fantastiska sport det är.
Fina hyllningar efteråt, jag märkte knappt att smålänningarna tog emot bucklan, var för upptagen med att sjunga för våra DIF-hjältar. Hoppas att de kommer att hyllas på Stadion snart också.
Härliga Djurgår'n!!!
Jag har inte riktigt insett att det är slut än, det har varit en absolut fantastisk säsong. Helt makalös.
Det finns medstuds och det finns, tyvärr, även motstuds. Det är så det är, men det är en del av charmen och en del av det som gör hockey till den fantastiska sport det är.
Fina hyllningar efteråt, jag märkte knappt att smålänningarna tog emot bucklan, var för upptagen med att sjunga för våra DIF-hjältar. Hoppas att de kommer att hyllas på Stadion snart också.
Härliga Djurgår'n!!!
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Kunde inte ha sagt det bättre!Jockmaniac skrev:
Du beskrev just exakt det jag känner. Fast jag vill också tacka spelarnaDu tackade visst oss på läktarna två gånger. Detta måste varit den konstigaste guldceremonin någonsin. Hiv-spelarna totalignorerades mestadels och allt förvandlades till en DIF-karneval. Aldrig varit med om nått liknande förrut. Jag kan med stolthet säga att vi är Sveriges bästa hockeyförening. Hivs säsong kommer vara glömd till nästa säsong då man återigen dammar av plånboken för att skaffa sig ett nytt lag. För oss är detta annorlunda. I flera års tid har alla slitit, från spelare till supportrar, styrelseledamöter till matrialare, från coach till städerskor osv. Ingen räknade med oss för ett år sedan, men nu står vi här. Med Sveriges bästa stämning och ett av landets bästa lag trots att vi inte har fler än två inköpta legosoldater från fjärran land till skillnad från våra kära finalmotståndare rosengå eller förlåt, hv.
HV har ett guld att vara stolta över. Till nästa säsong så man har siktet på ett nytt guld. Vad är årets seger värt då? Ingenting! Vi har allt att vara stolta över och vi har slitit för detta i flera års tid. Vi är helt enkelt bäst. Ingen kan ta det ifrån oss och det mina vänner, är någonting som Hiv och deras legosoldater aldrig kommer kunna triumpfera sig som. Grattis till guldet och fira för guds skull, men ni kan aldrig slå Djurgårdens IF. Vi är mer än ett lag, Djurgården är en livsstil, en familj, en stolthet som ingen annan i hela Sverige kommer att kunna uppleva. Lycka är att vara Djurgårdare!
Tack för denna säsong och resan fortsätter om några månader. För hv är den slut!
Ha ha, humor på hög nivå därJockmaniac skrev:Fast jag vill också tacka spelarnaDu tackade visst oss på läktarna två gånger.

Det mest komiska var ju att jag läste igenom inlägget en extra gång också för att rätta stavfel, men mitt i denna känsla av stolthet så kan väl till och med jag missa lite, he he

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
De största förlorarna idag är de som inte är Djurgårdare!
-
Helt rätt! Vi är vinnareDjurgårn skrev:De största förlorarna idag är de som inte är Djurgårdare!

Läser runt lite på olika forum och snackat med några polare och jag blir faktiskt rörd av alla hyllningar. Det är stolthet och glädje genom alla led, trots allt. Det, om något, är stort!

- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Är vi det enda lag i Sverige som lyckats med bedriften att förlora en finalserie utan att förlora en enda match i ordninarie tid?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
-
Stämmer bra det. Har tydligen aldrig hänt förut i ett SM-slutspel att ett lag vinner en serie utan att vinna under ordinarie tid.Snazzi skrev:Är vi det enda lag i Sverige som lyckats med bedriften att förlora en finalserie utan att förlora en enda match i ordninarie tid?
Jag kan inte tänka mig annat.Snazzi skrev:Är vi det enda lag i Sverige som lyckats med bedriften att förlora en finalserie utan att förlora en enda match i ordninarie tid?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.