S1: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Raus
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: S1: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/4 2010

Inlägg av Raus »

Crashmash skrev:
Raus skrev:Jag tror jag är kär...
Jag är inte kär, jag älskar av hela mitt hjärta.

I hear you brother.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF har "läckt in" hela 9 mål på 6 slutspelmatcher :wink:
Grymt stabilt!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:DIF har "läckt in" hela 9 mål på 6 slutspelmatcher :wink:
Grymt stabilt!
Wesslau har varit så fruktansvärt bra i 5 matcher i rad nu (1:a matchen borta mot BIF så såg han "sådär" ut). Förstår ingenting...
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Lee Harvey Oswald skrev:DIF har "läckt in" hela 9 mål på 6 slutspelmatcher :wink:
Grymt stabilt!
Gustaf Wesslau, 0 mål, 0 assist. Inte godkänt.

I övrigt är det stor humor att läsa bland kommentarerna i skvallertidningarna, hur är det ens möjligt att skylla på domarna? Det här var väl i princip första matchen i slutspelet jag inte fick stroke av vartannat beslut. Linjemannen och hans falkögon ska ha enorma cred för den icing han tog i tredje perioden. Världsklass!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Fortsätter Wesslau i den här stilen ser jag gärna att vi behåller honom istället för att plocka hem Tellan. Är ruskigt imponerad hur han hittils varit bäst när det gäller. Den där sidledsförflyttningen innan vi kontrar och gör 1-2 är helt sjuk.

Kung Wesslau!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Fan va gött! bra spelat matchen igenom. Djurgården malde ner chokladbönderna :D

extra plus till:
+Ölvestad
+Otto
+Wesslau

synd att sillen inte sätter något av de 2 öppna målen han hade..
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Haha någon som såg försnacket innan matchen? När canal + körde sitt aprilskämt om att Arto skulle knyta på sig grillorna och gå in som back i DIF ;)

Ganska barnsligt kanske, men kul att canal + har lite humor iaf, jämfört med kanal 9/femman som är katastrofala på att leverera. Man får sig ett skratt varje gång man tittar/lyssnar på granqvist, en härlig människa faktist.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Publik: 6 522

Visserligen hade de bara två dagar på sig att sälja biljetter. Men ja, jag tycker det är dåligt.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Tengil
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tengil »

Kan vi spela alla matcher borta? Maken till mer perfekt bortaplanshockey än DIF's får man leta efter. Hemma på Hovet/Globen kommer LHC få fett med spelvändningar, sanna mina ord, tendenserna fanns där redan idag när DIF plottrade i anfallszon.

Oscar är värd all beundran, där ser man vad unga spelare kan utvecklas till om de får förtroende och tillåtelse att göra misstag. Backar är, precis som målvakt, positioner där misstag syns direkt och får stora konsekvenser.

Hyll hyll hyll till Wesslan! Rätt komiskt dock att se honom studsa från stolpe till stolpe när LHC-spelare lattjade bakom kassen. Wesslau till höger, pucken till vänster, Wesslau till vänster, pucken till höger, en målis mardröm...

Otto.....är inte alla ord sagda om honom redan? En defensiv Linkan. Seriens smartaste spelare, utan konkurrens! En ikon i DIF som alltid får för lite credit.

Arto är kung och har mer hockey i sin lilltå än alla forumskribenter tillsammans. Sen att en del åsikter svider är en annan sak...
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

Raus skrev:Haha
någon som såg försnacket innan matchen? När canal + körde sitt aprilskämt om att Arto skulle knyta på sig grillorna och gå in som back i DIF ;)

Ganska barnsligt kanske, men kul att canal + har lite humor iaf, jämfört med kanal 9/femman som är katastrofala på att leverera. Man får sig ett skratt varje gång man tittar/lyssnar på granqvist, en härlig människa faktist.
Underbar match, DIF är så starka och bara maler och maler. Fantastiskt.

Ja kan inte annat än hålla med om Granqvist, Sveriges bästa sportjournalist. Han levererar hela tiden, speciellt i slutet av tränarintervjuerna efter matchen..." Good Luck on Påskafton, Hej då Slavomir, Hej då Hardy "vink"" HAHA!

EDIT:
Måste lägga till ett par ord om Otto också, min favoritspelare alla kategorier. Har älskat den spelaren sen han trädde in i DIF:s A-lag back in the days. Sjukt elegant och SMART hockeyspelare. All cred till Ottosson. Klockren beskrivning f.ö.: En defensiv linkan, det är precis vad det är, men med skillnaden att Otto är bättre framåt än Linkan är bakåt ;)
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Underbara DIF hockey. Återigen en riktigt kämpar insats från hela laget. Nu blir det fest på lördag i vår borg. Längtar redan!
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

http://www.difhockey.se/bildgalleri.php ... a=6#bilder

Det här var en absolut fantastisk bild, IMHO. Kolla minerna på backarna i båset och på Montén. Väldigt kul!

Mina tre största hyll går till:
*Wesslau - Förläng nu tack! Killen har blivit en vägg!
*O Eklund - Vilken makalös utveckling. Vad han har vuxit sedan jul, helt otroligt.
och självklart;
*Kung Otto - Stiligt mål. Passen fram till Engqvist var magisk!

Hyll hyll
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tengil skrev:Kan vi spela alla matcher borta? Maken till mer perfekt bortaplanshockey än DIF's får man leta efter. Hemma på Hovet/Globen kommer LHC få fett med spelvändningar, sanna mina ord, tendenserna fanns där redan idag när DIF plottrade i anfallszon.

Oscar är värd all beundran, där ser man vad unga spelare kan utvecklas till om de får förtroende och tillåtelse att göra misstag. Backar är, precis som målvakt, positioner där misstag syns direkt och får stora konsekvenser.

Hyll hyll hyll till Wesslan! Rätt komiskt dock att se honom studsa från stolpe till stolpe när LHC-spelare lattjade bakom kassen. Wesslau till höger, pucken till vänster, Wesslau till vänster, pucken till höger, en målis mardröm...

Otto.....är inte alla ord sagda om honom redan? En defensiv Linkan. Seriens smartaste spelare, utan konkurrens! En ikon i DIF som alltid får för lite credit.

Arto är kung och har mer hockey i sin lilltå än alla forumskribenter tillsammans. Sen att en del åsikter svider är en annan sak...

JAVISST X 2!!!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Edin skrev:
Grymt stabilt!
Gustaf Wesslau, 0 mål, 0 assist. Inte godkänt.

I övrigt är det stor humor att läsa bland kommentarerna i skvallertidningarna, hur är det ens möjligt att skylla på domarna? Det här var väl i princip första matchen i slutspelet jag inte fick stroke av vartannat beslut. Linjemannen och hans falkögon ska ha enorma cred för den icing han tog i tredje perioden. Världsklass!
Jag förstår att du är ironisk där med Wesslan men faktum är att jag tror han får en assist på Andreas Engqvists mål. Det ska nog vara en andraassist på det målet va? :)
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Otto är ju helt helt sjuk. Framspelningen till 2-1 är det mer än världsklass på.
Skriv svar