Tycker precis som dig Jensa. Tyvärr ville puckjäveln inte in idag. Nu är det bara att ladda om och tagga till måndag. Fan va jobbigt att behöva vänta så länge. Vill ha revansch. NU!!jensa85 skrev:Fnatte79 skrev:Man blir trött bara... förutom att domarinsatsen var allmänt skum så var faktiskt DIF inte lika pigga som sist, BIF såg ärligt något vassare ut, trist men sant.
Okej att jag har ett par feta jävla DIF-brillor på mig allt som oftast. Men inte fan såg Brynäs vassare ut sett över hela matchen. Total dominans i första. Hyfsat jämnt i andra. Knapp fördel Brynäs i tredje och DIF-dominans fram till utvisningen i sudden.
Det är iaf min syn på matchen. Spelar ju dock inte någon jävla roll över huvudtaget iom att vi förlorade matchen.
K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: K2: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 20/3 2010
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Men stick o brinn din jävla tomte..Killerboot skrev:Domarna dömde helt rätt! Djurgårdens spelare ramla väldigt lätt i crosschecking situationerna (även Brynäs spelarna). Jag måste säga att Vinnerborg och claes gjorde de en väldigt bra insats pga av alla enögda supportrar.
Ett - är att vi förlorade. Helt enkelt det enda väsentliga betyget.mutation skrev:Sanslöst jobbig förlust! Domarna är ingen mening att kommentera så jag orkar inte slösa ett inlägg på det. Det var helt enkelt inte vår dag (gör mitt bästa att hålla mig neutral efter en såhär snöplig förlust). Allt är inte mörkt dock, vi hade många bra chanser och snäppet mer effektivitet och mindre ramträffar så piskar vi Brynäs alla dagar i veckan!
Nåväl, det är så tråkigt att skriva om negativa saker så jag väljer att rama in det positiva istället:
+ KLACKEN, DEN UNDERBARA KLACKEN! Var inte på plats utan såg matchen på TV och ni skötte er fenomenalt. Sen var det sjukt gött att så många tog på sig de röda tröjorna, såg väldigt bra ut!
+ Ölvestad, as usual.
+ Krüger
+ Oscar Eklund (hör och häpna), han var på bra spelhumör idag, fortsätt såhär och gärna några fler steg framåt.
Finns garanterat mer, men detta är vad jag minns just nu.
Är det bara jag som blir som blir en "Lill-Hitler" och hatar precis allt och är negativ till hela världen efter en förlust? Speciellt i sudden i ett slutspel.
Är väl det som är tjusningen med detta. När det går bra finns det inget mer underbart och när det går emot vill man mörda alla i sin omgivning som inte är precis lika negativa och hatiska som en själv just då.
jensa85=BITTERFITTAN
Senast redigerad av jensa85 den 2010-03-20 20:10:07, redigerad totalt 1 gånger.
Så om man står på knä och blir cross-checkad bakifrån så ramlar man lätt..
Tror du skulle passa bra i riksserien för damer.
-
warrant skrev:Så om man står på knä och blir cross-checkad bakifrån så ramlar man lätt..
Domarna ser ju hur Djurgårdens spelare söker utvisningarna. Men om de hade varit i grundserien så hade de troligtvis blivit en utvisning.
Killerboot skrev:warrant skrev:Så om man står på knä och blir cross-checkad bakifrån så ramlar man lätt..
Domarna ser ju hur Djurgårdens spelare söker utvisningarna. Men om de hade varit i grundserien så hade de troligtvis blivit en utvisning.
Ta av dina brynäs glasögon va.
-
- Säsongskort: Ja
Det som jag stör mig är att det fanns många situationer innan där han kunde ta ut en Brynäsare, men gjorde inte det så tänkte jag att han har lagt ribban högt på slutet. Men sen kommer en lätt upphakning och han blåser direkt.
Vinst på måndag sen väntar två raka hemma matcher. De ska fan inte vinna borta mer i denna kvart. Vinst på måndag och vi stänger denna kvart för gott tycker jag, Vill inte ha mer spänning i denna kvartsfinal.
Är lite orolig över vårt spel i tredje och hur vi hanterade det, då brynäs forecheckade högt mot våra backar i uppspels fasen och även i anfalls zon, då vi inte fick lika långa anfalls sekvenser som sist. Men Hardy har nog några ess kvar i rockärmen
Är lite orolig över vårt spel i tredje och hur vi hanterade det, då brynäs forecheckade högt mot våra backar i uppspels fasen och även i anfalls zon, då vi inte fick lika långa anfalls sekvenser som sist. Men Hardy har nog några ess kvar i rockärmen

There is no I in TEAM!!!!
- Lee Harvey Oswald
Visst, det studsade inte DIFs väg idag.BOMBOM BOUCHARD skrev:
Tycker precis som dig Jensa. Tyvärr ville puckjäveln inte in idag. Nu är det bara att ladda om och tagga till måndag. Fan va jobbigt att behöva vänta så länge. Vill ha revansch. NU!!
Men nog fan var per. 2 & 3 äckligt lika dom brynäsmatcherna vi fått bevittna i grundserien.
Efter per.1 hade DIF varken ork, fart eller kunnande.
Tycker bif stänger av mittzon rätt så bra efter halva matchen.
Så spelmässigt var detta ett klar trendbrott från förra matchen.
Det var mer så här jag var rädd för att det skulle se ut.
Massor av "nästan-chanser" för DIF & ofta en bif-klubba, bif-ben eller fot ivägen i avgörande lägen.
Tyvär fick bif tillbaka en rejäl dos självförtroende efter denna grisseger.
Tror att man blev tveksamma efter första mötet, typ
är vi inte bättre än så här?
bryt ihop & kom igen nu DIF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Just nu är jag kraftigt jävla deprimerad...
Inte nog med att domaren sålde sig alá Daniel Fernholm och att tråkbrynäs vinner med sin jävla mördarhockey... Självklart ska man toppa dagen med att slarva bort halsduken mitt i ilskan samt råkat ha brutit sönder flaggpinnen på mitten när den krossades mellan min stol på Hovet... Inte för att jag bryr mig så mycket om det, men det gjorde ju inte dagen bättre precis...
Vingelborg, vad ska man säga? Det var så förutsägbart så att det bara var löjligt.
När Djurgården borde ha fått spela PP efter PP i tredje perioden och i början av förlängningen så ska domarnivån vara så sjukt hög, men när det gäller Brynäs så ska dom få PP direkt. När 4 minuter hade gått av förlängningen sa jag till killen som stod bredvid mig att Vingelborg skulle släppa alla Brynäsutvisningar samt visa ut en Djurgårde så fort chansen uppkom, för att sedan låta Brynäs avgöra i PP. Det tog drygt 3 minuter sedan var mitt tal ett faktum.
Det där får förklara vad jag tyckte om domarinsatsen. Om jag skulle förklara mig ord för ord så hade det nog varit omöjligt att räkna antalet svordomar.
Bara att ladda om tills på måndag. Jag förväntar mig att någon SÄNKER fitt horungen Granström så att han inte kan åka skridskor på 25 år. Skicka in någon junior och bentackla sönder den fega lilla horungen. En mer feg spelare än Granström är omöjligt att finna.
Nu är det dags att gå till pizzerian och köpa en pizza... Förmodligen så är väl pizzabagaren magsjuk så att pizzerian är stängd, det skulle inte förvåna mig... Har man otur så har man.
Inte nog med att domaren sålde sig alá Daniel Fernholm och att tråkbrynäs vinner med sin jävla mördarhockey... Självklart ska man toppa dagen med att slarva bort halsduken mitt i ilskan samt råkat ha brutit sönder flaggpinnen på mitten när den krossades mellan min stol på Hovet... Inte för att jag bryr mig så mycket om det, men det gjorde ju inte dagen bättre precis...
Vingelborg, vad ska man säga? Det var så förutsägbart så att det bara var löjligt.
När Djurgården borde ha fått spela PP efter PP i tredje perioden och i början av förlängningen så ska domarnivån vara så sjukt hög, men när det gäller Brynäs så ska dom få PP direkt. När 4 minuter hade gått av förlängningen sa jag till killen som stod bredvid mig att Vingelborg skulle släppa alla Brynäsutvisningar samt visa ut en Djurgårde så fort chansen uppkom, för att sedan låta Brynäs avgöra i PP. Det tog drygt 3 minuter sedan var mitt tal ett faktum.
Det där får förklara vad jag tyckte om domarinsatsen. Om jag skulle förklara mig ord för ord så hade det nog varit omöjligt att räkna antalet svordomar.
Bara att ladda om tills på måndag. Jag förväntar mig att någon SÄNKER fitt horungen Granström så att han inte kan åka skridskor på 25 år. Skicka in någon junior och bentackla sönder den fega lilla horungen. En mer feg spelare än Granström är omöjligt att finna.
Nu är det dags att gå till pizzerian och köpa en pizza... Förmodligen så är väl pizzabagaren magsjuk så att pizzerian är stängd, det skulle inte förvåna mig... Har man otur så har man.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
AAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH! Du ger mig damp-attacker. Sluta! Det är inte rätt jävla läge just nu...Killerboot skrev:warrant skrev:Så om man står på knä och blir cross-checkad bakifrån så ramlar man lätt..
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Borde finnas en dumbass-knapp här..lilleman skrev:AAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH! Du ger mig damp-attacker. Sluta! Det är inte rätt jävla läge just nu...Killerboot skrev:warrant skrev:Så om man står på knä och blir cross-checkad bakifrån så ramlar man lätt..
DIF!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag är inte imponerad av Brynäs spel. Detta är helt och hållet upp till oss. Brynäs spelar som de måste för att ha en chans. Men idag var det faktiskt vi som förlorade mer än att Brynäs vann av egen kraft. De skapade i princip ingenting i spel 5-5 förutom när Wesslan gav dem en och annan lätt retur att jobba på.Lee Harvey Oswald skrev:Visst, det studsade inte DIFs väg idag.BOMBOM BOUCHARD skrev:
Tycker precis som dig Jensa. Tyvärr ville puckjäveln inte in idag. Nu är det bara att ladda om och tagga till måndag. Fan va jobbigt att behöva vänta så länge. Vill ha revansch. NU!!
Men nog fan var per. 2 & 3 äckligt lika dom brynäsmatcherna vi fått bevittna i grundserien.
Efter per.1 hade DIF varken ork, fart eller kunnande.
Tycker bif stänger av mittzon rätt så bra efter halva matchen.
Så spelmässigt var detta ett klar trendbrott från förra matchen.
Det var mer så här jag var rädd för att det skulle se ut.
Massor av "nästan-chanser" för DIF & ofta en bif-klubba, bif-ben eller fot ivägen i avgörande lägen.
Tyvär fick bif tillbaka en rejäl dos självförtroende efter denna grisseger.
Tror att man blev tveksamma efter första mötet, typ
är vi inte bättre än så här?
bryt ihop & kom igen nu DIF
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Daniel942: Menar du mig eller honom? Äh, bryr mig inte...
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Obvious troll is obvious...Killerboot skrev:Domarna ser ju hur Djurgårdens spelare söker utvisningarna. Men om de hade varit i grundserien så hade de troligtvis blivit en utvisning.
Senast redigerad av mutation den 2010-03-20 20:19:50, redigerad totalt 1 gånger.