Rolf-David skrev:Någon som la märke till den fina chesten (hur fan stavas det?) som A. Holmqvist gjorde igår när han satte sig i utvisningsbåset? kolla klippet med alla mål från gårdagesmatch så syns det rätt tydligt
Angående de röda tröjorna imorgon.
Vad är det för jävla pajas fasoner att säga att man inte kommer att sätta på sig den, ärligt talat?
Här startar DIF en kampanj för att tillsammans med oss fans skapa den mäktigaste inramningen i svensk ishockeys historia, och hur fan kan man ens komma på tanken att inte sätta på sig tröjan?
Visst, det är kanske lite NHL inspirerat (även om det ändå inte är det då något liknande aldrig har hänt i NHL, rätta mig om jag har fel), men det är ju en riktigt rolig kampanj som äntligen ska få hela Hovet till en och samma färg, vilket kommer att vara en mäktig syn.
När man sitter och läser kommentarer ur matchgruppen på facebook så blir man ju halvt förbannad. Ska det vara så jävla svårt att sätta på sig en t-shirt? Även om man inte gillar den så kan man ju göra det för alla andra som uppskattar kampanjen. Personligen anser jag att de som kommer till Hovet imorgon utan att sätta på sig en röd tröja bör tänka igenom ordentligt vad de har för problem...
Så för inramningens skull, oavsett vad ni tycker om tröjorna, sätt dom på er och var glada, så ska vi tillsammans skapa det mäktigaste som någonsin hänt i Sverige på en läktare...
sthlm_dif skrev:Angående de röda tröjorna imorgon.
Vad är det för jävla pajas fasoner att säga att man inte kommer att sätta på sig den, ärligt talat?
Här startar DIF en kampanj för att tillsammans med oss fans skapa den mäktigaste inramningen i svensk ishockeys historia, och hur fan kan man ens komma på tanken att inte sätta på sig tröjan?
Visst, det är kanske lite NHL inspirerat (även om det ändå inte är det då något liknande aldrig har hänt i NHL, rätta mig om jag har fel), men det är ju en riktigt rolig kampanj som äntligen ska få hela Hovet till en och samma färg, vilket kommer att vara en mäktig syn.
När man sitter och läser kommentarer ur matchgruppen på facebook så blir man ju halvt förbannad. Ska det vara så jävla svårt att sätta på sig en t-shirt? Även om man inte gillar den så kan man ju göra det för alla andra som uppskattar kampanjen. Personligen anser jag att de som kommer till Hovet imorgon utan att sätta på sig en röd tröja bör tänka igenom ordentligt vad de har för problem...
Så för inramningens skull, oavsett vad ni tycker om tröjorna, sätt dom på er och var glada, så ska vi tillsammans skapa det mäktigaste som någonsin hänt i Sverige på en läktare...
Det här är andra gången på kort tid som Magnus Öhrman kommenterat i media, först att en Globenflytt minsann inte var något att ha och nu sågar han initiativet med röda tröjor.
Visst, jag håller med om att blått är färgen som symboliserar Djurgårn, men att spela i rött har ju blivit en grej under säsongen. Töntigt av Öhrman att sätta sig emot det bara för att det är klubben och inte Järnkaminerna som tagit initiativet, och det är ju inte cheerleaders direkt.
Det här är andra gången på kort tid som Magnus Öhrman kommenterat i media, först att en Globenflytt minsann inte var något att ha och nu sågar han initiativet med röda tröjor.
Visst, jag håller med om att blått är färgen som symboliserar Djurgårn, men att spela i rött har ju blivit en grej under säsongen. Töntigt av Öhrman att sätta sig emot det bara för att det är klubben och inte Järnkaminerna som tagit initiativet, och det är ju inte cheerleaders direkt.
Underskatta inte Magnus Öhrman. Han är väldigt smart. Och underskatta inte medias sätt att alltid, alltid förvränga det som sägs.
Tycker inte att han säger någonting konstigt eller fel.
– För mig är Djurgården helblått, säger ordförande Magnus Öhrman.
– Att initiativet kommer från truppen gör väl kanske att många drar på sig en röd tröja, men jag vet att vissa har reagerat på det här.
Hur då menar du?
– Man måste vara lite vaksam när folk som inte har med supporterkulturen att göra fattar beslut om vad som händer på läktaren. Det bästa är när initiativet kommer från publiken själv, annars finns risk för att folk inte är lika motiverade att bidra ideellt.
– Men visst är det en rätt fräck grej och man ska väl inte göra en höna av en fjäder.
Underskatta inte Magnus Öhrman. Han är väldigt smart. Och underskatta inte medias sätt att alltid, alltid förvränga det som sägs.
Det borde väl Öhrman ha koll på? Visst, det är bara en sensationsartikel i Aftonhoran, men nu ger jag mig fan på att inte ens hälften kommer ha någon röd tröja på sig.
Nåväl, jag får väl föregå med gott exempel. Som sagt, det är inte cheerleading vi pratar här, det är en jävla tröja, hur svårt ska det vara?
Jag tar på mig tröjan. Bara för att göra ungarna på långsidan mer glada, man får väl ställa upp helt enkelt. Tänk hur kul de kommer tycka att det här är.
Är inget stort fan av detta då jag tycker precis som Magnus, att lämna läktarna åt läktarna.
Men, tröjan åker på.
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
I grund & botten handlar det inte om att klubben tagit fram det här med tröjorna, jag tror det som stör Öhrman (och annat JK-folk) är att det är röda tröjor och att DIF = blått egentligen.
Men kan faktiskt förstå om man tycker hela idén är lite småbonnig med utdelning av tröjor, kommer inte ifrån det själv. Samtidigt kan det se jäkligt mäktigt ut. Jag & mitt sällskap tar alla på sig tröjorna och hakar på - allt för stämningens skull.
EDIT: Captain Obvious. Hade inte ens läst Magnus kommentarer innan jag skrev mitt inlägg.
Tycker också det är löjligt att folk vägrar ta på sig tröjjorna bara att för att de är röda! Jag tycker det är ett bra initiativ från DIFhockey, och jag tror inte de gör det för att locka till sig barnfamiljer m.m, tror de bara vill skapa en bättre stämmning! Jag och min polare kommer ha de röda tröjorna på oss i klacken iaf.
Hög tid att slänga upp Tjärnqvist i kedjeformationerna inför 3:e matchen.
Tycker han skall få köra med Engqvist och Krüger. Vi behöver lite tyngd till den linan och någon som vågar fläska på framför mål.
Läste följande om Ziggy: ...skadekoll: Jag sprang på Mike Zigomanis i spelargången. Han är medicinskt okej nu men jobbar på att få upp tempot. Hoppades kunna vara med i slutet av kvartsfinalen, typ match sex eller sju om serien går så långt.