Karlskrona, lite ballonger och cheerleaders, vem kan motstå?Kall-El skrev: Vill du ha minsta möjlighet att nå över 12k åskådare, vilket krävs om du spelar på Globen, tror jag det krävs något som JK-dagen. Finns helt enkelt inget lag i SHL attraktivt nog för oss att nå upp till de siffrorna "utan annan hjälp."
Flytt till Globen?
- Think if...
- Kontakt:
Re: Flytt till Globen?
Using Tapatalk
Det skulle väl vara att det har gått 5 säsonger sen Falk la av.. Tänkte väl snarare att något i den viktklassen lär krävas. Det måste ju hända något "speciellt" för att vi ska kunna nå ett fullsatt globen.SirDIFalot skrev:Vad är det som talar för att vi har en tröjhissning på gång den här säsongen? Eller ens närmaste åren?Andspe skrev:Mellandagsmatchen vid jul kan nog sälja bra och om vi har någon tröjhissning på gång kan nog det sälja bra också.android skrev:JK-dagen är klackens dag och Järnkaminerna är matchvärd. Väljer DIF att flytta matchen till Globen så lär det inte bli någon JK-dag och det blir ändå 6-8 000.Kall-El skrev:android skrev:JK-dagen ska självklart spelas på hovet.
FBK är väl mer eller mindre spikad att spelas på Globen. Gissar på ett någon Brynäs-fight hamnar där också.
Tror inte någon av dessa matcher kommer dra fullt hus. Förhoppningsvis över 10 000 men det känns ganska osäkert.
Vill du ha minsta möjlighet att nå över 12k åskådare, vilket krävs om du spelar på Globen, tror jag det krävs något som JK-dagen. Finns helt enkelt inget lag i SHL attraktivt nog för oss att nå upp till de siffrorna "utan annan hjälp."
Rent stämningsmässigt är det praktuselt med spel på Globen inför 10-11k åskådare.
Jag tror att DIF kan få ihop 12-13 000 en eller två matcher. En idé kan väl vara att ta gratismatchen på Globen. Den där företag går in och betalar en krona per åskådare. Passar Globen bra.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag vettefan om någon från "den generationen" kvalar in som tröjhissning. Lär i så fall dröja ett par år till.Andspe skrev:
Det skulle väl vara att det har gått 5 säsonger sen Falk la av.. Tänkte väl snarare att något i den viktklassen lär krävas. Det måste ju hända något "speciellt" för att vi ska kunna nå ett fullsatt globen.
Expert.
Enda gången Globens kapacitet möjligtvis kan utnyttjas hyggligt skulle vara om vi mötte brynäs hemma i mellandagarna.
Och för att förtydliga jag ser helst att inga matcher förläggs till Globen alls.
Och för att förtydliga jag ser helst att inga matcher förläggs till Globen alls.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Tycker det är bra att vi har en Globenmatch i mellandagarna, den är perfekt!
Avskaffa tre mot tre.
För mig föredrar jag ett fullsatt Hovet framför 2-3000 tomma stolar på Globen alla dagar i veckan. Jag tror t.o.m. jag skulle föredra en mindre fullsatt arena även om akustiken var lika bra i den större.
Ur "marknadsföringssynpunkt" tror jag stenhårt att hypen som en fullsatt arena skulle skapa bidrar fan så mycket mer positivt. Drömmen är ju ändå att det nästan skulle vara svårt att få tag på biljetter till varje match. Kortsiktigt är det klart att klubbens ekonomi mår bättre av 10500 sålda biljetter/match, men långsiktigt tror jag en fullsatt arena bidrar mycket bättre till att skapa nya Djurgårdare.
Icke-problem, än så länge dock. Vi kan börja med att fylla Hovet.
Ur "marknadsföringssynpunkt" tror jag stenhårt att hypen som en fullsatt arena skulle skapa bidrar fan så mycket mer positivt. Drömmen är ju ändå att det nästan skulle vara svårt att få tag på biljetter till varje match. Kortsiktigt är det klart att klubbens ekonomi mår bättre av 10500 sålda biljetter/match, men långsiktigt tror jag en fullsatt arena bidrar mycket bättre till att skapa nya Djurgårdare.
Du är med oss överallt, Stefan.
Klipper in mina 2 cents ang tröjor i taket från den här tråden: viewtopic.php?f=5&t=4151SirDIFalot skrev:Jag vettefan om någon från "den generationen" kvalar in som tröjhissning. Lär i så fall dröja ett par år till.Andspe skrev:
Det skulle väl vara att det har gått 5 säsonger sen Falk la av.. Tänkte väl snarare att något i den viktklassen lär krävas. Det måste ju hända något "speciellt" för att vi ska kunna nå ett fullsatt globen.
För att hålla inlägget on topic så vill jag se nästan alla matcher på Hovet. Att flytta JK-dagen till Globen vore totalt hål i huvudet och skulle ta död på den dagen fullkomligt.Allvarligt talat så verkar folk ha lite dålig koll på vad de som faktiskt redan hänger i taket uträttade i klubben.
*Minst antal SM-guld av de vars tröjar hänger i taket: 4 (Öhling, Södergren, Eriksson)
*Minst antal säsonger i Djurgårdströjan: 12 (Charles Berglund), 14 (Södergren, Eriksson)
*Representerat någon annan klubb i Sverige: 2 (Öhling 1 säsong i SSK, Eriksson 1 säsong i VIK, båda som avslutning på karriären)
*Flest SM-guld: 9 (Björn), 8 (Tumba)
*Flest säsonger i Djurgårdströjan: 18 (Öhling), 17 (Björn)
Vad har de som räknats upp i den här tråden att jämföra med?
Linkan: 16 säsonger, 1 SM-guld (första säsongen som junior), 4 elitserieklubbar
Ölvestad: 12 säsonger, 2 SM-guld
Eklund: 11 säsonger, 0 SM-guld
Knutsen: 6,5 säsonger (generöst räknat), 1 SM-guld
Sundin: 2 säsonger (varav 1 lockout), 1 SM-guld
Falk: 16 säsonger, 2 SM-guld, flest matcher för DIF
Ottosson: 17 säsonger, 2 SM-guld
Alla spelare som räknats upp är fantastiska och har uträttat enormt mycket för laget på olika sätt men ingen förutom Falk och Otto kan vara det minsta aktuella för att få sin tröja upphängd och även där börjar man få lite kravglidning (antal SM-guld).
Skulle gärna se att det fanns en nivå till där man kan hedra trotjänare som gjort bra saker för klubben där nivån är något lägre än för att få tröjan hissad. Ungefär som Leafs, Flames och Blues som hänger upp en banner med "Honoured numbers" men där man inte pensionerar numret.
Ska man spela matcher på Globen så ska det vara för att vi är i ett ev. slutspel och vi kan sälja ut Globen. Kan tänka mig gratismatch på Globen som borde kunna ge mer pengar än motsvarande match på Hovet.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
-
Alla semifinaler respektive finaler borde iaf flyttas till Globen. Mot Hv 71 2010 var det ju omöjligt att få biljett om man inte köade timmar i förväg.
Inte för att jag säger att Djurgården går så långt den här säsongen, men OM. Alla måste få se kära Djurgården spela slutspel i hockey.
Inte för att jag säger att Djurgården går så långt den här säsongen, men OM. Alla måste få se kära Djurgården spela slutspel i hockey.
- SirDIFalot
Finalerna på Hovet kommer jag minnas resten av livet. Den på Globen? Tveksamt. Jag hoppas man stannar på Hovet så mycket som det går. Men det beror på vad man prioriterar.Kalliasson skrev:Alla semifinaler respektive finaler borde iaf flyttas till Globen. Mot Hv 71 2010 var det ju omöjligt att få biljett om man inte köade timmar i förväg.
Expert.
Ja Djurgården har ju ett ekonomiskt utsatt läget och ett underläge jämfört med många av dom andra lagen, det är ju självklart att dom måste försöka prioritera ekonomi och det borde man ju som fans kunna inse också istället för att tänka egoistiskt. Sen är det självklart att dom måste balansera det inte och prioritera ekonomi till bekostnad av allt annat.
Jag tycker dom ska försöka köra som någon föreslog tidigare en liknande match där företagen går in och betalar en krona per åskådare klockrent för Globen. Sen är det ju mellandagarna eller andra tillfällen när ovanligt många människor är lediga så tycker jag man ska försöka få in hemmamatchen i Globen och balansera det med något bra erbjudande som ändå ger DIF bra avkastning på biljettintänkterna. JK-dagen ska dock självklart vara på Hovet tycker jag.
Jag tycker dom ska försöka köra som någon föreslog tidigare en liknande match där företagen går in och betalar en krona per åskådare klockrent för Globen. Sen är det ju mellandagarna eller andra tillfällen när ovanligt många människor är lediga så tycker jag man ska försöka få in hemmamatchen i Globen och balansera det med något bra erbjudande som ändå ger DIF bra avkastning på biljettintänkterna. JK-dagen ska dock självklart vara på Hovet tycker jag.
- Mattias_87
Djurgården ville ju spela samtliga finaler i Globen men tyvärr så är ju Globen uppbokad mycket under våren vilket gjorde att vi inte kunde göra det.Kalliasson skrev:Alla semifinaler respektive finaler borde iaf flyttas till Globen. Mot Hv 71 2010 var det ju omöjligt att få biljett om man inte köade timmar i förväg.
Avskaffa tre mot tre.
Vi kommer förmodligen ha det bästa publiksnittet på väldigt länge kommande säsong. Det kommer bli en hög beläggning och ett visst planerande för att få tag på biljetter. Från kvartsfinal (om vi nu går dit) och framåt tycker jag vi ska boka Globen. Vi kommer fylla arenan och skapa en magisk stämning. Efter kommande säsong är det dags för en renovering av Hovet och ytterligare 1000-1500 stolar. Gör en kortsidan av "Hyllan". Bygg loger längs långsidan.
- Mattias_87
Bättre snitt än förra säsongen när vi hade tre (i princip) slutsålda Globen? Nu har vi bara en i Globen. Sedan finns det väl ingen info om att Hovet ska renoveras redan efter säsongen?Highwind skrev:Vi kommer förmodligen ha det bästa publiksnittet på väldigt länge kommande säsong. Det kommer bli en hög beläggning och ett visst planerande för att få tag på biljetter. Från kvartsfinal (om vi nu går dit) och framåt tycker jag vi ska boka Globen. Vi kommer fylla arenan och skapa en magisk stämning. Efter kommande säsong är det dags för en renovering av Hovet och ytterligare 1000-1500 stolar. Gör en kortsidan av "Hyllan". Bygg loger längs långsidan.
Avskaffa tre mot tre.
Tar 11850 åskådare i globen alla dagar i veckan framför 8094 på hovet.dutti skrev:För mig föredrar jag ett fullsatt Hovet framför 2-3000 tomma stolar på Globen alla dagar i veckan. Jag tror t.o.m. jag skulle föredra en mindre fullsatt arena även om akustiken var lika bra i den större.
Angående Hovet så har du rätt. Det finns inga planer. Det borde däremot finnas! DIF är på väg uppåt i publik och den utvecklingen lär fortsätta nästa säsong och ta extra fart om de sportsliga resultaten är bra. Tror det kompenserar för de cirka 6000 personer som faller bort pga. färre globenmatcher. Den som lever får se..Mattias_87 skrev:Bättre snitt än förra säsongen när vi hade tre (i princip) slutsålda Globen? Nu har vi bara en i Globen. Sedan finns det väl ingen info om att Hovet ska renoveras redan efter säsongen?Highwind skrev:Vi kommer förmodligen ha det bästa publiksnittet på väldigt länge kommande säsong. Det kommer bli en hög beläggning och ett visst planerande för att få tag på biljetter. Från kvartsfinal (om vi nu går dit) och framåt tycker jag vi ska boka Globen. Vi kommer fylla arenan och skapa en magisk stämning. Efter kommande säsong är det dags för en renovering av Hovet och ytterligare 1000-1500 stolar. Gör en kortsidan av "Hyllan". Bygg loger längs långsidan.