Linköpings HC - Djurgårdens IF, 18/1 2010
-
Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 18/1 2010
Tycker att Andreas Engqvist och Jakob Josefson var bra idag. De gjorde kanske sin bästa match iår.
Vi saknar en bra back till. Deilert och Eklund håller som 7:e back i elitserien men inte i de tre ordinarie backparen. Eklund var inte bra idag, tappade pucken hela tiden.
Vi skulle behöva en rejäl, stark och duktig defensiv back till. Saknar en Micke Magnusson eller Arto Blomsten-typ.
Vi saknar en bra back till. Deilert och Eklund håller som 7:e back i elitserien men inte i de tre ordinarie backparen. Eklund var inte bra idag, tappade pucken hela tiden.
Vi skulle behöva en rejäl, stark och duktig defensiv back till. Saknar en Micke Magnusson eller Arto Blomsten-typ.
Senast redigerad av DIF 4 EVER den 2010-01-18 23:39:37, redigerad totalt 1 gånger.
Lite märkligt är det ändå.
DIF har släppt in näst minst mål av alla lagen, men spelat dom två målrikaste matcherna.
DIF har släppt in näst minst mål av alla lagen, men spelat dom två målrikaste matcherna.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
O.Eklund är ju förfan gnagare. Funkar ju inte att ha honom på isen. Seriöst helvete vad kass han är, borde ingen tränare hajja det någon gång?
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Kim Lennhammer är bajare ut i fingerspetsarna för övrigt.melker skrev:O.Eklund är ju förfan gnagare. Funkar ju inte att ha honom på isen. Seriöst helvete vad kass han är, borde ingen tränare hajja det någon gång?
Expert.
-
Vi vorde ha en stor fet banderoll med texten:För dåligt!! Matchstraff till elitseriedomarna!!
Skulle inte förvåna mig om våran fina säsong brakar åt helvete nu, ragge skadad och 2 närmsta matcherna är mot frölunda och hv, skulle ju vara kronan på verket om våran "svarta november" kom nu och vi skulle missa slutspelet. Inte för att det är sån stor risk, men allt har ju gått emot oss de senaste 2 matcherna..
DIF för alltid<3
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Var det inte deras 3:e mål i PP som typ gick in under armen på Riddarn och kanske inte såg helt otagbart ut? Äh, var så jävla många mål i matchen så man blandar ihop hälften.... Glömmer den här drabbningen f.r.om nu och riktar in oss på torsdagsmatchen istället.Caveman skrev:
Vart lite ironisk där, angående LHc´s PP-mål. Lhc var briljanta i den spelformen.
Har också tänkt tanken. Men vi måste se till hur matcherna har sett ut. Mot Luleå skulle vi haft minst en poäng och igår så avgörs matchen när linjedomaren inte kan flytta på sig. Att hämta upp 0-2 och 1-3 på bortaplan mot LHC; är det nåt lag som har lyckats med det i år? Möjligen HV.tMy skrev:Skulle inte förvåna mig om våran fina säsong brakar åt helvete nu, ragge skadad och 2 närmsta matcherna är mot frölunda och hv, skulle ju vara kronan på verket om våran "svarta november" kom nu och vi skulle missa slutspelet. Inte för att det är sån stor risk, men allt har ju gått emot oss de senaste 2 matcherna..
Det var klapp-klapp spel när Lhc hade PP, precisa passningar, pucken gick snabbt mellan spelarna, långa passningar som betyder långa sidledsförflyttningar för Riddarn, målet Lhc gjorde i spel 5/3 tog på Jämtin framför Riddarn, så man kan lugnt säga att han var chanslös på dessa mål.-daniel- skrev:Var det inte deras 3:e mål i PP som typ gick in under armen på Riddarn och kanske inte såg helt otagbart ut? Äh, var så jävla många mål i matchen så man blandar ihop hälften.... Glömmer den här drabbningen f.r.om nu och riktar in oss på torsdagsmatchen istället.Caveman skrev:
Vart lite ironisk där, angående LHc´s PP-mål. Lhc var briljanta i den spelformen.
Frölunda har vi haft lätt för, det är bara ut och mangla, Hv har vi spelat jämt med i dom tidigare möten. Brynäs däremot, dom verkar vara i toppform samt att dom har seriens bästa målvakt.
-
4-5 av målen var tagbara. Riddarn var väldig seg i sidledsförflyttningarna igår, 6-4målet var ett bottennapp.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Slutspelsplatsen är i praktiken redan klar. Den behöver vi inte oroa oss över. Däremot är jag tveksam till om vi kommer att klara top4.tMy skrev:Skulle inte förvåna mig om våran fina säsong brakar åt helvete nu, ragge skadad och 2 närmsta matcherna är mot frölunda och hv, skulle ju vara kronan på verket om våran "svarta november" kom nu och vi skulle missa slutspelet. Inte för att det är sån stor risk, men allt har ju gått emot oss de senaste 2 matcherna..
Vi får inte vara alldeles för negativa. Visserligen har vi förlorat 2 matcher i rad. I matchen mot Luleå var vi minst lika bra som motståndarna och borta LHC är ingen lätt uppgift.
Skulle vi mot alla rimligheter missa slutspel i det läget vi är nu har vi ingenting att hämta där.
Men jag kan lova alla, vi är KLARA FÖR SLUTSPEL.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Du har blandat ihop honom med Wesslau.Torpedo Novgorod skrev:4-5 av målen var tagbara. Riddarn var väldig seg i sidledsförflyttningarna igår, 6-4målet var ett bottennapp.
Presskonferansen efter matchen, lika intressant som vanligt.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Skitsnack......Torpedo Novgorod skrev:4-5 av målen var tagbara. Riddarn var väldig seg i sidledsförflyttningarna igår, 6-4målet var ett bottennapp.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Är det bara jag, eller känns det som att de pratar inför ett tomt rum?Honken skrev:Presskonferansen efter matchen, lika intressant som vanligt.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!