DIF Fotboll
Re: DIF Fotboll
Daniel:
Förvånande att du läst det så många gånger men ändå inte ser meningen att "Jag håller på DIF i alla sporter, något LHO ärligt inte verkar göra, ber om ursäkt om jag misstförstått men han verkar skita totalt i det.
Han håller på DIF Hockey, jag håller på DIF, så har jag förståt det i alla fall"
Du vägrar ju att förstå min poäng så jag sticker nu.
Ni längtar och längtar till hockeysäsongen, när den väl kommer så klagas det hela jävla tiden. Ni som inte bryr er: Varför skriver ni i en tråd som handlar om DIF Fotboll, håll er till Silly Season då.
Djurgårdsfamiljen va?
Förvånande att du läst det så många gånger men ändå inte ser meningen att "Jag håller på DIF i alla sporter, något LHO ärligt inte verkar göra, ber om ursäkt om jag misstförstått men han verkar skita totalt i det.
Han håller på DIF Hockey, jag håller på DIF, så har jag förståt det i alla fall"
Ni längtar och längtar till hockeysäsongen, när den väl kommer så klagas det hela jävla tiden. Ni som inte bryr er: Varför skriver ni i en tråd som handlar om DIF Fotboll, håll er till Silly Season då.
Djurgårdsfamiljen va?
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
...ååå andas.sthlm1891 skrev:Men lägg ner den korkade debatten och ni som nu hatar allt vad fotboll är och bara vill ha hockey varför sitter ni bara här och gör er roliga på dem som faktiskt tycker om fotboll?
Håll fingrarna borta från tangenterna och gå till annan forum del!
Säg den glädje som varar
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Du har fortfarande inte svarat på frågan......................lilleman skrev:Daniel:
Djurgårdsfamiljen va?
Åh herregud...-daniel- skrev:Du har fortfarande inte svarat på frågan......................lilleman skrev:Daniel:
Djurgårdsfamiljen va?
- -daniel-
Men är du så dum som du verkar eller låtsas du? Du säger att Du minsann håller på DIF (för att du följer Hockey & Fotboll!) medan LHO bara är Hockey DIF'are pga att han inte följer DIF fotboll slaviskt. Varför följer du inte DIF Krickett och DIF Grillbesticksslickning? Gör du inte det så är du enligt dina alldeles egna argument ett DIF Hockey & ett DIF Fotbollsfan.lilleman skrev:Åh herregud...-daniel- skrev:Du har fortfarande inte svarat på frågan......................lilleman skrev:Daniel:
Djurgårdsfamiljen va?
Slut på diskussionen.
Det är bara att inse. Vissa här inne gillar endast hockey och av en slump har det blivit DIF Hockey de fastnat för. Förmodligen 1989-1991, men mer troligt 2000-2001. Dessa kunde lika gärna ha kommit att hålla på nått bondelag.
I mina ögon kan man inte nochalera DIF Fotboll och till och med snacka skit om föreningen, och samtidigt kalla sig för Djurgårdare.
Fine! Tyck att fotboll är tråkigt, men snacka för fan inte ner DIF Fotboll, det kan råttorna från Solna göra, inte dom som kallar sig för Djurgårdare.
ÄLSKA DJURGÅR´N - HATA AIK
I mina ögon kan man inte nochalera DIF Fotboll och till och med snacka skit om föreningen, och samtidigt kalla sig för Djurgårdare.
Fine! Tyck att fotboll är tråkigt, men snacka för fan inte ner DIF Fotboll, det kan råttorna från Solna göra, inte dom som kallar sig för Djurgårdare.
Jag följer inte alla sporter, men jag håller på DIF i alla sporter, och önskar DIF seger i alla sporter. Och som jag har skrivit flera gånger så verkar det, enligt mig, inte ens som att LHO ens håller på DIF i någon annan sport.
Följer DIF Fotboll slaviskt? Just den meningen visar ju att du är totalt vilse. Slaviskt? Han skiter ju i det TOTALT. Jag kräver inte att man måste följa alla sporter, men man ska älska DIF i allt, och man ska önska oss alla lycka.
Förstår du nu, Daniel?
Följer DIF Fotboll slaviskt? Just den meningen visar ju att du är totalt vilse. Slaviskt? Han skiter ju i det TOTALT. Jag kräver inte att man måste följa alla sporter, men man ska älska DIF i allt, och man ska önska oss alla lycka.
Förstår du nu, Daniel?
- DIF_Soldier
Jag tror att vi alla vet svaret på den frågan. När argumenten är slut verkar "Åh herregud..." vara den nya-daniel- skrev: Men är du så dum som du verkar eller låtsas du?
grejen.
Varför ska vi hålla oss borta från nåt som vi uppenbarligen vill diskutera? Det är ju det ett forum handlar om - vi håller en lång diskussion och i slutändan vinner jag och de som håller med mig. Enkelt.
Lilleman (ju mer tiden går desto mer genialisk är den signaturen), LHO har inte nämnt en sekund huruvida han älskar eller inte älskar DIF Fotboll, du går återigen på en nit och drar en förhastad slutsats baserat på ingenting.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Haha, det hela handlar ju om att du inte klarar av att någon snackar skit om underhållningsvärdet när DIF spelar fotboll (eller alla andra lagen i Allsvenskan). Svensk fotboll är ett jävla skämt (som jag själv ändå följer när DIF spelar för att jag finner det spännande, trots den pissusla underhållningen i regel), det är ju bara att inse. Du tolkar det som att LHO skiter i DIF Fotboll totalt, well gör han verkligen? Han skrev om det här. Han kommenterade Bengal-SM i början av matchen etc.etc.lilleman skrev:Jag följer inte alla sporter, men jag håller på DIF i alla sporter, och önskar DIF seger i alla sporter. Och som jag har skrivit flera gånger så verkar det, enligt mig, inte ens som att LHO ens håller på DIF i någon annan sport.
Förstår du nu, Daniel?
Dra bara inte in "Du är DIF Hockey fan och jag är ett DIF fan!" i diskussionen, det gör dig bara till åtlöje.
Innan vi bajsar ner oss fullständigt kan vi väl vara överens om att vi inte är helt överens här...
Jag tror de flesta här håller på Djurgårdens IF. De flesta här inne håller hockeyn närmare hjärteblodet än föreningens övriga sportgrenar. Det i sig är helt naturligt eftersom forumet hör till DIF Hockeys sajt. Sen gillar vi fotboll olika mycket. Jag var 19 år när "vi grävde guld i USA" och har dessutom spelat mycket fotboll själv. Jag älskade fotboll länge. Sen tröttnade jag på alla dåliga landslag och Allsvenskans usla nivå. Nu för tiden orkar inte jag se på Allsvenska matcher. Jag somnar. Kanske är jag La Liga-skadad eller Serie A-skadad, men jag vill se snabb fotboll som spelas skickligt i 90 minuter. Det finns inget lag i Sverige som levererar detta idag.
Jag håller på Djurgår'n, men jag är allergisk mot svensk fotboll.
Kanske är jag en typisk representant för de som tycker hockey är roligast.. 
Jag tror de flesta här håller på Djurgårdens IF. De flesta här inne håller hockeyn närmare hjärteblodet än föreningens övriga sportgrenar. Det i sig är helt naturligt eftersom forumet hör till DIF Hockeys sajt. Sen gillar vi fotboll olika mycket. Jag var 19 år när "vi grävde guld i USA" och har dessutom spelat mycket fotboll själv. Jag älskade fotboll länge. Sen tröttnade jag på alla dåliga landslag och Allsvenskans usla nivå. Nu för tiden orkar inte jag se på Allsvenska matcher. Jag somnar. Kanske är jag La Liga-skadad eller Serie A-skadad, men jag vill se snabb fotboll som spelas skickligt i 90 minuter. Det finns inget lag i Sverige som levererar detta idag.
Jag håller på Djurgår'n, men jag är allergisk mot svensk fotboll.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Du skulle alltid lägga dig i och du tror att du är så jävla rolig.DIF_Soldier skrev:Jag tror att vi alla vet svaret på den frågan. När argumenten är slut verkar "Åh herregud..." vara den nya-daniel- skrev: Men är du så dum som du verkar eller låtsas du?
grejen.
Varför ska vi hålla oss borta från nåt som vi uppenbarligen vill diskutera? Det är ju det ett forum handlar om - vi håller en lång diskussion och i slutändan vinner jag och de som håller med mig. Enkelt.
Lilleman (ju mer tiden går desto mer genialisk är den signaturen), LHO har inte nämnt en sekund huruvida han älskar eller inte älskar DIF Fotboll, du går återigen på en nit och drar en förhastad slutsats baserat på ingenting.
Argumenten är slut? Du använder dig ju av samma hela tiden.
Jag tänker inte ens lägga ner tiden att diskutera med dig Soldaten, du tror att du är så jävla rolig, och äsch.
Mitt huvudarguement här är ju att JAG tycker att man ska skita i underhållningsvärdet och följa DIF istället. Det jag tyckte var fel är att LHO inte tycker om fotboll för att det är dålig underhållning och därför vill han inte gå på matchen. Han väljer alltså underhållning före DIF, det var allt.-daniel- skrev:Haha, det hela handlar ju om att du inte klarar av att någon snackar skit om underhållningsvärdet när DIF spelar fotboll (eller alla andra lagen i Allsvenskan). Svensk fotboll är ett jävla skämt (som jag själv ändå följer när DIF spelar för att jag finner det spännande, trots den pissusla underhållningen i regel), det är ju bara att inse. Du tolkar det som att LHO skiter i DIF Fotboll totalt, well gör han verkligen? Han skrev om det här. Han kommenterade Bengal-SM i början av matchen etc.etc.lilleman skrev:Jag följer inte alla sporter, men jag håller på DIF i alla sporter, och önskar DIF seger i alla sporter. Och som jag har skrivit flera gånger så verkar det, enligt mig, inte ens som att LHO ens håller på DIF i någon annan sport.
Förstår du nu, Daniel?
Dra bara inte in "Du är DIF Hockey fan och jag är ett DIF fan!" i diskussionen, det gör dig bara till åtlöje.
Tack gode gud att J-18 och J-20 lagen fortfarande håller igång. Dom kommer få underhålla mig lite framöver, vilket man knappast kan säga om detta Djurgården Fotboll. Dom förstörde alla chanser att locka tillbaka mig den närmsta tiden. Nästa match blir en jävligt varm och solig dag, annars får det fan vara.
DIF Fotboll
Kom igen nu, att olika läger håller på med eviga debatter som aldrig kan mynna ut i något då de bara baseras på högst subjektiva åsikter är en sak (läs pc vs mac etc) är en sak men är det något som vi verkligen ska syssla med internt?
Överlåt det till gnagarna - de kan det bättre än oss.
Vissa gillar fotboll, vissa gör det inte - låt det vara.
Jag är ett hockeyfan och jag gick på fotbollen ikväll för att göra min del i att försöka fylla södra med sång - inget annat.
Kan vi inte lägga ner tävlingen om vem som är mest DIF för att han/hon engagerar sig i flest grenar?
Överlåt det till gnagarna - de kan det bättre än oss.
Vissa gillar fotboll, vissa gör det inte - låt det vara.
Jag är ett hockeyfan och jag gick på fotbollen ikväll för att göra min del i att försöka fylla södra med sång - inget annat.
Kan vi inte lägga ner tävlingen om vem som är mest DIF för att han/hon engagerar sig i flest grenar?
Aja! Dom som tokdissar DIF Fotboll nu lär komma när det vänder uppåt igen. Likt papperspåsar följer Ni vinden. Vi vet vilka som är DIF och vilka som inte är det. Ni känner själva på Er vilken kategori Ni tillhör.