Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Jag tycker att Morten Ask får oförtjänt mycket skit. Han är garanterat förhållandevis billig och är en riktigt skön lagspelare. Dessutom betydligt mer begåvad än tex "Fimpen" när det gäller teknik och spelsinne. Känns som att han kan växa lite ytterligare faktiskt.

Tycker i alla fall att det är en självklarhet att han ska få vara kvar. (Förutsatt att han inte har en sjukt hög lön, vilket jag har svårt att tro att han har)
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Det absoluta drömlaget till nästa säsong med samma ekonomiska muskler är för mig:

Jimmie Ölvestad - Kristoffer Ottosson - Mika Hannula
Timmy Pettersson - Robin Jonsson

Fredrik Bremberg - Petr Sykora - Patric Hörnqvist (Sticker han kan Dragan få stanna)
Daniel Fernholm - Thomas Johansson

Dick Axelsson - Linus Klasén - Andreas Engqvist
Ronnie Pettersson - Jiri Marusak

Christian Eklund - Nichlas Falk - Morten Ask
Någon back - Någon back

Daniel Larsson
Teemu Lassila

Jag får det till 4 (5 med Dicken) nyförvärv, är väl knappast 50% utav laget?

Ribbenstrand, Thörn, Löfberg, Persson, Lundh och Oscar Eklund bör lånas ut till Allsvenska klubbar där de kan få glänsa och bygga på en massa självförtroende och kunskaper.

Lindman, Ericson, Liwing, Danielsson, Sjögren och Bäcker får tyvärr inte plats i lagbygget. Dragan bör endast stanna om "Bengan" sticker.
Bild
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Dragan ska stanna oavsett om Bengan sticker eller inte.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Och Bäcker med
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Gör som ni vill, stanna kvar vid lirare som antingen inte jobbar eller är ovän med pucken.. Jag säger redan NU, ska vi vinna SM-Guld igen så kan vi inte stanna kvar vid de spelarna.
Bild
Gäst

Inlägg av Gäst »

Linus klasen

Mycket bra offensiv talang. Klasen har strålande teknik och är mycket spektakulär i sitt spelsätt. Gillar att utmana och dribbla. Är vass en-mot-en med målvakten och på straffar. Inte lika bra i egen zon och något lätt fysiskt

Just det sistnämnda som gör att han bör spela ytter forward
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Therocket1 skrev:Gör som ni vill, stanna kvar vid lirare som antingen inte jobbar eller är ovän med pucken.. Jag säger redan NU, ska vi vinna SM-Guld igen så kan vi inte stanna kvar vid de spelarna.
Vad är det för fel på Dragan nudå ? Bäcker kan jag riktigt inte heller förstå, men jag har hört talas om Petr Sykora (om det nu var han som spelade i Anaheim i NHL för några år sedan). Han skulle vart kanon men tror inte han skulle vara så interesserad av att gå till DIF.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Therocket1 skrev:Gör som ni vill, stanna kvar vid lirare som antingen inte jobbar eller är ovän med pucken.. Jag säger redan NU, ska vi vinna SM-Guld igen så kan vi inte stanna kvar vid de spelarna.
Om Hörnqvist blir kvar, så ska han och Linkan ha Bäcker som center, det är mycket tack vare honom det går så bra för den linen, bara för man inte syns lika mycket som dom andra är man inte kass.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Sidney Crosby skrev:
Vad är det för fel på Dragan nudå ? Bäcker kan jag riktigt inte heller förstå, men jag har hört talas om Petr Sykora (om det nu var han som spelade i Anaheim i NHL för några år sedan). Han skulle vart kanon men tror inte han skulle vara så interesserad av att gå till DIF.
Den Petr Sykora jag pratar om har aldrig lirat i Anaheim, däremot i Washington i några få matcher. Den Sykora du tänker på är dessutom ytterforward. Och angående intresset, Petr har uttryckt ett intresse om att flytta till Sverige för att spela hockey.

Grejen är den, Sykora är tusen gånger bättre än Bäcker på det defensiva arbetet, han är dessutom VÄN med pucken. Ska vi vinna något så behöver vi etablerade spelare, stöttespelarna ska i princip inte vara framtidsspelare utan etablerade i den sk. mellanåldern, dvs. mellan 25-30.
Bild
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Therocket1!
Hur menar du när du vill ha kvar Eklund som är inne på flest baklängesmål i laget men vill bli av med Dragan och Bäcker (fyra repsektive trea i den interna poängligan)? Båda två har varit inne på fler gjorda mål än insläppta.
Hur tusan menar du när du säger att Bäcker inte platsar i laget? Hela kedjan Linkan - Bengan - Bäcker ligger 1:a, 2:a och 3:a i den interna poänligan. Bäcker har flest assist efter Linkan och dessutom +4 i +/-, Eklund har -8!!!
Och sen Dragan då! Han har ju verkligen ryckt upp sig från SSK... han sliter som ett djur, vinner närkamper och visar att han är på gång ordentligt... honom vill du också skicka?
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Till att börja med, Bäckers flesta poäng är på andra assister. För det andra, statistik är inte allt. Det räcker med EN i laget som driver omkring och sover tills pucken dyker upp på bladet. Och det är den bättre utav de som ska stanna, därav ska Linkan stanna och inte Dragan. Många fans klagade på att det saknades spelare med stark Djurgårdsanknytning, varför då sparka Eklund som har ett av världens största Djurgårdshjärta?

Och bara för att både Bäcker och Dragan och varit inne på fler mål framåt, vad säger det om de som hockeyspelare? Inte ett skit..
Bild
hamous

Inlägg av hamous »

Rocker skrev:Therocket1!
Hur menar du när du vill ha kvar Eklund som är inne på flest baklängesmål i laget men vill bli av med Dragan och Bäcker (fyra repsektive trea i den interna poängligan)? Båda två har varit inne på fler gjorda mål än insläppta.
Hur tusan menar du när du säger att Bäcker inte platsar i laget? Hela kedjan Linkan - Bengan - Bäcker ligger 1:a, 2:a och 3:a i den interna poänligan. Bäcker har flest assist efter Linkan och dessutom +4 i +/-, Eklund har -8!!!
Och sen Dragan då! Han har ju verkligen ryckt upp sig från SSK... han sliter som ett djur, vinner närkamper och visar att han är på gång ordentligt... honom vill du också skicka?
Du tror inte Bäcker får hälften av sina poäng enbart för att han spelar med 2 av Elitseriens bästa spelare?
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Ryktet säger att Djurgården ser Niklas anger som en ersättare för dragan Umicevic om/när denne försvinner till Edmonton.

Linus Klasén är också på ingång om nu inte Huddinge har ytterliggare något konstigt kontrakt i gömmorna.

Man är dessutom på jakt efter en "poängkung" i Bajen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av spiik »

hamous skrev:
Rocker skrev:Therocket1!
Du tror inte Bäcker får hälften av sina poäng enbart för att han spelar med 2 av Elitseriens bästa spelare?
Vi verkar ha fått två läger här inne: ett som vill ha Bäcker kvar och ett som vill ha bort honom.
Självklart har han fått många gratis ass p ga att han lirar med Linkan. Men hallå? Sluta stirra er blinda på hur många poäng han har gjort och HUR han fått dem. Studera honom lite djupare istället. Det är för enkelspårigt tänkt att vilja ha bort honom för att han inte är lika offensivt lagd som sina kedjekamrater. Tror ni allvarligt inte att det finns en tanke av Säcken att ha honom som balansspelare i den kedjan?
Jag märker i a f att dem som resonerar som jag tänker hockey ett steg längre än dem som vill ha bort honom. Han är ju dessutom relativt ung och ännu utvecklingsbar.
Alla som vill ha bort honom säger ju dessutom emot profeten som gång efter annan påtalar hur bra han trivs att spela ihop med Bengan och Bäcker...
Blue Brigade Sthlm
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

är Anger högerskytt? har inte för mig det.
Skriv svar