Vilket säger en hel del om deras 5 mot 5 spel att dom hamnat i play-out med tanke just på deras ppManijock skrev: ↑2021-04-06 20:33:39 Notera skillnaden. Underbar match i min mening! Två lag som är noggranna i försvaret. Viker inte en tum! Både Brynäs och Hv innehar en helt annan ödmjukhet och smartness på individuell nivå. Inget kladdande på fel ställe. Inget slarvande halvavstånd i markeringsspelet. De äter upp varandra om det så krävs. Hängivenhet och inställning hela vägen.
Inte avundsjuk för att de får spela ångest-SM men deras försvarsspel är klasser vassare än Djurgårdens. Sen Hvs powerplay.... Wow! Det endast borde räddat dem från detta.
Säsongen 20/21
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 20/21
Ceterum censeo Solna esse delendam
-
Säsongen 20/21
Fast vår match mot Frölunda var också riktigt underhållandeManijock skrev: ↑2021-04-06 20:33:39 Notera skillnaden. Underbar match i min mening! Två lag som är noggranna i försvaret. Viker inte en tum! Både Brynäs och Hv innehar en helt annan ödmjukhet och smartness på individuell nivå. Inget kladdande på fel ställe. Inget slarvande halvavstånd i markeringsspelet. De äter upp varandra om det så krävs. Hängivenhet och inställning hela vägen.
Inte avundsjuk för att de får spela ångest-SM men deras försvarsspel är klasser vassare än Djurgårdens. Sen Hvs powerplay.... Wow! Det endast borde räddat dem från detta.
Säsongen 20/21
När? Undantaget första perioden så är det bara ett lag på isen för tusan.Grabben från Söder skrev: ↑2021-04-06 20:42:19Fast vår match mot Frölunda var också riktigt underhållandeManijock skrev: ↑2021-04-06 20:33:39 Notera skillnaden. Underbar match i min mening! Två lag som är noggranna i försvaret. Viker inte en tum! Både Brynäs och Hv innehar en helt annan ödmjukhet och smartness på individuell nivå. Inget kladdande på fel ställe. Inget slarvande halvavstånd i markeringsspelet. De äter upp varandra om det så krävs. Hängivenhet och inställning hela vägen.
Säsongen 20/21
Nja DIF Frölunda hade betydligt högre kvalitet på spelet än vad denna bjudit på. Däremot är det en kamp på isen i Brynäs HV som får mig att känna stanken av omklädningsrum genom tv-rutan (det kan vara ungarnas trunkar som stinker dock).Manijock skrev: ↑2021-04-06 20:43:32När? Undantaget första perioden så är det bara ett lag på isen för tusan.Grabben från Söder skrev: ↑2021-04-06 20:42:19Fast vår match mot Frölunda var också riktigt underhållandeManijock skrev: ↑2021-04-06 20:33:39 Notera skillnaden. Underbar match i min mening! Två lag som är noggranna i försvaret. Viker inte en tum! Både Brynäs och Hv innehar en helt annan ödmjukhet och smartness på individuell nivå. Inget kladdande på fel ställe. Inget slarvande halvavstånd i markeringsspelet. De äter upp varandra om det så krävs. Hängivenhet och inställning hela vägen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Säsongen 20/21
Bra fysiskt spel, riktigt hög kvalité på spelet. Frölunda betydligt bättre än DIF, men fortfarande en väldigt bra match.Praetori skrev: ↑2021-04-06 20:56:16Nja DIF Frölunda hade betydligt högre kvalitet på spelet än vad denna bjudit på. Däremot är det en kamp på isen i Brynäs HV som får mig att känna stanken av omklädningsrum genom tv-rutan (det kan vara ungarnas trunkar som stinker dock).Manijock skrev: ↑2021-04-06 20:43:32När? Undantaget första perioden så är det bara ett lag på isen för tusan.Grabben från Söder skrev: ↑2021-04-06 20:42:19Fast vår match mot Frölunda var också riktigt underhållandeManijock skrev: ↑2021-04-06 20:33:39 Notera skillnaden. Underbar match i min mening! Två lag som är noggranna i försvaret. Viker inte en tum! Både Brynäs och Hv innehar en helt annan ödmjukhet och smartness på individuell nivå. Inget kladdande på fel ställe. Inget slarvande halvavstånd i markeringsspelet. De äter upp varandra om det så krävs. Hängivenhet och inställning hela vägen.
Säsongen 20/21
Oj oj oj.. Tight och domarring på slutet. Darr på ribban nu. HV71 har börjat i uppförsbacke. Vilken mardröm. Brynäs får svagt nedförslut. Det är ju att föredra.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Säsongen 20/21
Svagt utav domarna att godkänna Brunsås mål. Buren var ur sitt läge.
Säsongen 20/21
Men vafan. Ut med Brunsås! Varför dömdes det inte bort?!
Säsongen 20/21
Jag tror regelboken är rätt tydlig. Om det är en försvarare som flyttar buren skall det vara mål. Konsekvenserna om det skulle vara annorlunda skulle ju vara välta målburar i var och varannan match.
Senast redigerad av Praetori den 2021-04-06 21:46:58, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 20/21
Eftersom HV71 medvetet flyttade målburen. Såklart målet ska godkännas.
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 20/21
Domarna var även odugliga när dom missade ett solklart matchstraff på Gunler. Skulle varit 5 min PP för HV.
Säsongen 20/21
Jo men visst, Hv-spelaren väljer att medvetet flytta buren med fejset.
Säsongen 20/21
Och skottet avlosades väl innan den flyttades? Har för mig att det spelar in också.Mattias_87 skrev: ↑2021-04-06 21:46:29 Eftersom HV71 medvetet flyttade målburen. Såklart målet ska godkännas.
Säsongen 20/21
Det spelar ju mindre roll om det är medvetet eller ej. Det är knappast en bedömning som domarna på plats kan avgöra.
Flyttas buren i ett sånt läge men att peggarna är kvar i isen och det inte finns andra regelöverträdelser så måste det ju dömas mål på samma sätt som om en försvarare tacklar in en anfallare i målvakten och det blir mål i samband med det.
Men klart som korvspad att detta kommer att bli omdebatterat. Särskilt om det hela går till 7 matcher och Brynäs vinner.
Senast redigerad av Praetori den 2021-04-06 21:56:44, redigerad totalt 2 gång.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 20/21
Från regelboken:
REGEL 98 – UNDERKÄNNANDE AV MÅL VID FLYTTAD MÅLBUR – DISALLOWING A GOAL/GOAL FRAME OFFI
Om en försvarande spelare flyttar sin målbur, och det anfallande laget gör mål, ska målet godkännas förutsatt att:
1.Anfallaren hade påbörjat sitt skott innan målburen flyttades
2.Huvuddomaren bedömer att pucken skulle ha gått i mål på ett korrekt sätt om målburenhade stått kvar.
REGEL 98 – UNDERKÄNNANDE AV MÅL VID FLYTTAD MÅLBUR – DISALLOWING A GOAL/GOAL FRAME OFFI
Om en försvarande spelare flyttar sin målbur, och det anfallande laget gör mål, ska målet godkännas förutsatt att:
1.Anfallaren hade påbörjat sitt skott innan målburen flyttades
2.Huvuddomaren bedömer att pucken skulle ha gått i mål på ett korrekt sätt om målburenhade stått kvar.
Avskaffa tre mot tre.