Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Har bara ett inlägg i denna debatten. Om Henrik Eriksson inte får förlänga sitt kontrakt så är det skandal! Henke ger 100% i varje byte, är ruskigt jobbig för moståndarnas backar och framförallt så träffar han alltid mål! SHL eller AS spelar ingen roll, han sköter sin roll exemplariskt!
Håller med till 100%. Hank får skit då och då (ofta med allt rätt), är ibland seg på rören men denna säsong visade han verkligen hur jävla viktig han är. På slutet har han t.o.m. glänst med lite fina manövrar där man bara kan sitta och tänka att "fan, var det där verkligen hanky?".Djurgårdare86 skrev:Har bara ett inlägg i denna debatten. Om Henrik Eriksson inte får förlänga sitt kontrakt så är det skandal! Henke ger 100% i varje byte, är ruskigt jobbig för moståndarnas backar och framförallt så träffar han alltid mål! SHL eller AS spelar ingen roll, han sköter sin roll exemplariskt!
MEN, även om hans spelartyp är viktig tycker jag just detta är totalt sekundärt i diskussionen. Det är fruktansvärt enkelt att läsa av hur extremt viktig en sådan som Hank är för gruppen. Det fullkomligt lyser ödmjukhet, 100%-i-varje-sekund-av-varje-träning-driv, helhjärtat engagemang för sina medspelare och dessutom ett av de starkast glödande Djurgårdshjärtan vi kan hitta. Precis som Holmqvist känns det verkligen som att han varje jävla dag i Djurgådströjan lever sin dröm. Det är den känslan vi kan bygga ett SHL-lag på.
Du är med oss överallt, Stefan.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håller med er om Hank! Han har begränsningar men han är lagets hjärta och ska vara kvar, jag tror att han i det tysta hade väldigt stor betydelse för framgångarna i år.
Måste ha kontinuitet i truppen också. Kan inte tänka mig att Hank kräver jättelön. Borde bli kvar.
Verkar som att Jocke E inte tänker ligga på latsidan. En liten antydan i intervjun som jag tolkar att han blir kvar.
Verkar som att Jocke E inte tänker ligga på latsidan. En liten antydan i intervjun som jag tolkar att han blir kvar.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag är benägen att hålla med om Hank the Tank. Det är ett lag vi ska bygga. Laget är större än jaget varför man inte ska stirra sig blind på vilken individ som ersätter en annan individ. Att bygga en fungerande, hårt arbetande grupp med lagom konkurens och lagom harmoni är svårt. Många "lagbyggen" som byggt på att värva dyra spelare har fallerat. Ser man på vår egen förening kan man bara jämföra det Allsvenska lag vi hade förra säsongen som var bättre "på pappret" än det lag som faktiskt i år spelade oss upp. I mitt SHL-DIF har Hank en given plats liksom Fimpen före honom haft en given plats för vad han bidrog med till gruppen, vilka signaler han sände och för att han var DIF snarare än för hans målsinne och mjuka handleder.
Senast redigerad av Andy den 2014-04-27 11:06:14, redigerad totalt 1 gånger.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Gärna livstidskontrakt till Hank!
Kan man hoppas på något nytt kring laget vid hyllningarna idag?
Hört att en viss målvakt kan presenteras i paus, om de har kommit överrens om resterande bitarna i kontraktet än.
Tim Sandberg.... Hoppas HOPPAS!Enbom skrev:Hört att en viss målvakt kan presenteras i paus, om de har kommit överrens om resterande bitarna i kontraktet än.
Manijock skrev:Tim Sandberg.... Hoppas HOPPAS!Enbom skrev:Hört att en viss målvakt kan presenteras i paus, om de har kommit överrens om resterande bitarna i kontraktet än.
Tror faktiskt det är Tyler Plante

I fotbollspausen alltså?Enbom skrev:Hört att en viss målvakt kan presenteras i paus, om de har kommit överrens om resterande bitarna i kontraktet än.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Kan säga att Mika Hannula ser rapp och vass ut i DEL-finalen.
Och ja, jag tittar på fotbollen också.
Och ja, jag tittar på fotbollen också.
Och i vilken paus menade ni våran nya målvakt skulle presenteras? 

Säcken sa typ i paus att man ska försöka hålla laget som tog upp DIF och fylla på med en förstafemma... I så fall ställer jag mig lite frågande till de värvningar som gjorts hittills...
2014-04-07, vad hände?
Hahaha.. Ja då kan vi lika gärna ställa in oss på kval redan nu.Jepe skrev:Säcken sa typ i paus att man ska försöka hålla laget som tog upp DIF och fylla på med en förstafemma... I så fall ställer jag mig lite frågande till de värvningar som gjorts hittills...