Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
X-Johner-Åberg
Tjärnqvist-Gustafsson
Bremberg-Ottosson-Ölvestad
Lennhammer-X
Eriksson-Eklund-Eriksson
Holm-X
Blomstrand-Weigel-Persson
Tellqvist
Sandberg
Skulle gärna ta in en kanadensisk forward, som lekkompis till Dustin. Väldigt tveksamt om Åberg är så värst sugen på att följa med oss ner, men man kan ju alltid hoppas. Hank vill jag väldigt gärna ha in, tror han skulle passa bra med Fimpen och Tim. Andrakedjan är en riktig nostalgikedja, förhoppningsvis så funkar den bra. Linkan kan nog lägga en del goa mackor åt Jimmie.
Tjärnqvist-Gustafsson
Lennhammer-X
Eriksson-Eklund-Eriksson
Holm-X
Tellqvist
Sandberg
Skulle gärna ta in en kanadensisk forward, som lekkompis till Dustin. Väldigt tveksamt om Åberg är så värst sugen på att följa med oss ner, men man kan ju alltid hoppas. Hank vill jag väldigt gärna ha in, tror han skulle passa bra med Fimpen och Tim. Andrakedjan är en riktig nostalgikedja, förhoppningsvis så funkar den bra. Linkan kan nog lägga en del goa mackor åt Jimmie.
Inte kempe :/?Kentta skrev:X-Johner-Åberg
Tjärnqvist-Gustafsson
Lennhammer-X
Eriksson-Eklund-Eriksson
Holm-X
Tellqvist
Sandberg
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- Remy Lebeau
Nu kanske jag minns helt fel, men har för mig att Larsson inte trivdes i Stockholm?Therocket1 skrev:Ett alternativ om inte Tellan kommer hem skulle kunna vara Daniel Larsson som har haft en väldigt nedåtgående trend sedan han återvände från Nordamerika. En målvakt i "rätt" ålder som man kan satsa på i ett par år om det slår väl ut.
Stod väl i nån intervju när det begav sig förut.
Eller ochså har jag blandat ihop det med någon annan.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Morwin
Kempe lär dra till Elitserien.
Kempe lär dra till Elitserien.
Kanske är BJÖRN BARTA som är klar för DIF. Hans bror.
http://www.eliteprospects.com/player.ph ... 7&lang=swe

http://www.eliteprospects.com/player.ph ... 7&lang=swe
Johner ÄR klar. Har bara inte hunnit lämna statement till pressmeddelandet än...
http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... orste.html
http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... orste.html
Lagbygget för tillfället. http://www.eliteprospects.com/team.php?team=3
Åberg - Johner - Nilson
Carlsson - Almtorp - Ölvestad
Brodin - XXX - XXX
XXX - XXX - XXX
Klubertanz - XXX
XXX - XXX
Holm - Gustavsson
XXX
XXX
Åberg - Johner - Nilson
Carlsson - Almtorp - Ölvestad
Brodin - XXX - XXX
XXX - XXX - XXX
Klubertanz - XXX
XXX - XXX
Holm - Gustavsson
XXX
XXX
- Jim Morrison
Hoppas man kollar in Jack Connolly riktigt noga. Tror han kan bli en sensation likt Broc Little faktiskt. Lekkamrat till Johner? Sedan börjar jag tro mer och mer på att Barta kan vara ett alternativ till Djurgården. Kanske Stockholm som lockar i sådana fall? Börjar på riktigt tro att Djurgården har en fördel som andra klubbar inte har. En så pass stor klubb som spelare VET kommer satsa direkt för att gå upp. Bo i Stockholm. Äh, jag vet inte.
Det känns som att detta kommer bli den mest intressanta Silly på riktigt länge. Tror vi kan få in många spännande namn som VILL någonstans, och inte bara sitter på lön och är mätta.
Det känns som att detta kommer bli den mest intressanta Silly på riktigt länge. Tror vi kan få in många spännande namn som VILL någonstans, och inte bara sitter på lön och är mätta.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tror också vi har en fördel, dels har vi förhållandevis bra ekonomi, Stockholm och det är trots allt DIF. Tror det kan bli avgörande om kontraktsförslagen blir lika från andra klubbar.Jim Morrison skrev:Hoppas man kollar in Jack Connolly riktigt noga. Tror han kan bli en sensation likt Broc Little faktiskt. Lekkamrat till Johner? Sedan börjar jag tro mer och mer på att Barta kan vara ett alternativ till Djurgården. Kanske Stockholm som lockar i sådana fall? Börjar på riktigt tro att Djurgården har en fördel som andra klubbar inte har. En så pass stor klubb som spelare VET kommer satsa direkt för att gå upp. Bo i Stockholm. Äh, jag vet inte.
Sen tror jag Challe är grym på att få ihop en grupp. Han har ju sagt att han värvar karaktärer och att det är viktigare än kompetens till viss mån.

Jag håller med. Tror att det skulle vara nyttigt för Djurgården, att lyckas utveckla en spelare istället för att stanna upp deras utveckling som skett de senaste två åren med cehlin, brodin och co. All in!Jim Morrison skrev:Hoppas man kollar in Jack Connolly riktigt noga. Tror han kan bli en sensation likt Broc Little faktiskt. Lekkamrat till Johner? Sedan börjar jag tro mer och mer på att Barta kan vara ett alternativ till Djurgården. Kanske Stockholm som lockar i sådana fall? Börjar på riktigt tro att Djurgården har en fördel som andra klubbar inte har. En så pass stor klubb som spelare VET kommer satsa direkt för att gå upp. Bo i Stockholm. Äh, jag vet inte.
Är det någon som har koll på denna kille?
http://eliteprospects.com/player.php?player=15346
Tänker mig han i en kedja med Linkan och Johner.
http://eliteprospects.com/player.php?player=15346
Tänker mig han i en kedja med Linkan och Johner.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Rätta mig om jag ar fel, men Larsson är inte Djurgårdare. Han har Spelat i Djurgården. Det är en viss skillnad.Morwin skrev:+ att han är gammal Djurgårdare ^^Therocket1 skrev:Ett alternativ om inte Tellan kommer hem skulle kunna vara Daniel Larsson som har haft en väldigt nedåtgående trend sedan han återvände från Nordamerika. En målvakt i "rätt" ålder som man kan satsa på i ett par år om det slår väl ut.
Wesslau och Printz är AIKare om spelar i DIF. Sedan finns ett gäng spelare i AIK som Är är Djurgårdare.
Personligen tycker jag att de är en stor bonus att värva killar som känner något fö skölden och laget. Grabbar om är beredda att gör det där lilla extra fr att ta upp DIF u skiten igen
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Inte en enda tjeck i laget? Mår du bra?Therocket1 skrev:ett långt inlägg om truppen.

Välformulerat och sakligt beskrivet, det gillar jag. Men tyvärr finns det inte en chans i helvete att vi har råd med det där - det är ju i princip samma trupp som nu.
Daniel Brodin lär nog, precis som Sillen, Kempe och Norman, inte vilja spela i HA.
Henrik Eriksson kan, och ska, ersätta Brodin rakt av. Vore väldigt märkligt om man inte resonerade så, om nu Brodda inte vill vara kvar.
Förresten, ett namn som ploppade upp nu var Per-Anton Lundström. Har ingen koll på honom, har för mig att han var ganska kass i SAIK. Kan minnas fel. Någon som vet hur han står sig?
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Då var det officiellt! Dustin Johner klar för DIF.
Johner: "Är i Djurgården för att vinna"
http://difhockey.se/nyhet.php?news=9399
Gillar hans attityd skarpt redan. Av allt man hört så är han en riktig ledare, både på och av isen. Välkommen!
Johner: "Är i Djurgården för att vinna"
http://difhockey.se/nyhet.php?news=9399
Gillar hans attityd skarpt redan. Av allt man hört så är han en riktig ledare, både på och av isen. Välkommen!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Lee Harvey Oswald
Personligen skulle jag kunna tänka mig att skita i det helt, som omväxling.Andy skrev:Rätta mig om jag ar fel, men Larsson är inte Djurgårdare. Han har Spelat i Djurgården. Det är en viss skillnad.Morwin skrev:+ att han är gammal Djurgårdare ^^Therocket1 skrev:Ett alternativ om inte Tellan kommer hem skulle kunna vara Daniel Larsson som har haft en väldigt nedåtgående trend sedan han återvände från Nordamerika. En målvakt i "rätt" ålder som man kan satsa på i ett par år om det slår väl ut.
Wesslau och Printz är AIKare om spelar i DIF. Sedan finns ett gäng spelare i AIK som Är är Djurgårdare.
Personligen tycker jag att de är en stor bonus att värva killar som känner något fö skölden och laget. Grabbar om är beredda att gör det där lilla extra fr att ta upp DIF u skiten igen
(att som prio 1 leta spelare med DIF-anknytning alltså).
Hellre spelare med rätt egenskaper på rätt position..... & med "rätt" löneanspråk.
Vi åkte ur ES med ett lag fyllt av DIF-anknytning.
Vad fan hjälpte det i skarpt läge att Otto, Ölvestad, Fimpen, Nilson, Tjärnqvist x2 stod & snörvlade och tyckte synd om sig själva?
-Men vänta nu, ni möter ju Stora Anrika DIF, varför tacklas ni hela tiden? varför har ni så bråttom mot just oss?!!!
Dags att ta in oömma offervilliga spelare som vinner matcher på att man jobbat hårdare än sina motståndare
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan