Allsvenskan 2013/2014
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Allsvenskan 2013/2014
Fan, våra eventuella kvalseriekonkurrenter rustar riktigt hårt. Inget ont om Lundberg och Högström. Men Bellissimo och McGrath är på lite annan nivå när det kommer till att göra skillnad. Är Fransson skadad för övrigt? Eller ska bara Bellissimo ge dom en väldigt mycket bättre backup?
Expert.
Det sista. I övrigt har du rätt, men Rögle värvade hårt inför slutet förra säsongen också, hjälpte ju föga. Men visst, lite orolig är man.SirDIFalot skrev:Fan, våra eventuella kvalseriekonkurrenter rustar riktigt hårt. Inget ont om Lundberg och Högström. Men Bellissimo och McGrath är på lite annan nivå när det kommer till att göra skillnad. Är Fransson skadad för övrigt? Eller ska bara Bellissimo ge dom en väldigt mycket bättre backup?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Solna och Malmö har väl inte direkt värvat så imponerande. Men lagen från gnällbältet har värvat bra.SirDIFalot skrev:Fan, våra eventuella kvalseriekonkurrenter rustar riktigt hårt. Inget ont om Lundberg och Högström. Men Bellissimo och McGrath är på lite annan nivå när det kommer till att göra skillnad. Är Fransson skadad för övrigt? Eller ska bara Bellissimo ge dom en väldigt mycket bättre backup?
Sen gör väl inte Bellissimo VIK så mycket bättre bara att de säkrar upp om Fransson skulle gå sönder.
- SirDIFalot
Ihnacak och Olsson känns minst lika starkt som det vi tog in. Mer spets.mb81 skrev:Solna och Malmö har väl inte direkt värvat så imponerande. Men lagen från gnällbältet har värvat bra.SirDIFalot skrev:Fan, våra eventuella kvalseriekonkurrenter rustar riktigt hårt. Inget ont om Lundberg och Högström. Men Bellissimo och McGrath är på lite annan nivå när det kommer till att göra skillnad. Är Fransson skadad för övrigt? Eller ska bara Bellissimo ge dom en väldigt mycket bättre backup?
Sen gör väl inte Bellissimo VIK så mycket bättre bara att de säkrar upp om Fransson skulle gå sönder.
Aik har visserligen en SHL-kostym, men vi ska spela i samma kvalserie och efter en eliteprospect-titt på deras nyförvärv så hade vi nog varit jävligt nöjda om vi tog in Akim Aliu, Carsen Germyn, Martin Karlsson och Per Svensson inför kvalserien.
Expert.
Ihnacak och Olsson tycker inte jag känns vassare men kan bara gå på ep-info. Lundberg och Högström håller bra allsvensk klass iaf och det i år och inte för flera säsonger sen.SirDIFalot skrev:Ihnacak och Olsson känns minst lika starkt som det vi tog in. Mer spets.mb81 skrev:Solna och Malmö har väl inte direkt värvat så imponerande. Men lagen från gnällbältet har värvat bra.SirDIFalot skrev:Fan, våra eventuella kvalseriekonkurrenter rustar riktigt hårt. Inget ont om Lundberg och Högström. Men Bellissimo och McGrath är på lite annan nivå när det kommer till att göra skillnad. Är Fransson skadad för övrigt? Eller ska bara Bellissimo ge dom en väldigt mycket bättre backup?
Aik har visserligen en SHL-kostym, men vi ska spela i samma kvalserie och efter en eliteprospect-titt på deras nyförvärv så hade vi nog varit jävligt nöjda om vi tog in Akim Aliu, Carsen Germyn, Martin Karlsson och Per Svensson inför kvalserien.
Aiks almtunavärvningar känns inte så heta. De andra två vet man väl inte heller hur bra de är. En kille som gör mycket poäng i tyskland? Honken var väl nära vinna poängligan där förra säsongen så det behöver inte betyda nåt.
Däremot har gnaget Janmark som förmodligen är bästa spelaren i kvalserien.
Sen måste vi ju såklart ta oss dit också. Allt är hypotetiskt än så länge.
Västerås måste vara fullkomligt nerlusade med pengar. Får inte ihop det.
Sedan tycker jag fan synd om Asplöven dom får knappt ihop till tre kedjor.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vänta bara tills vi får höra om kullerstens/asfaltsgator med reklam på och skolor som stängs ner. #västeråsgategaspo skrev:Västerås måste vara fullkomligt nerlusade med pengar. Får inte ihop det.
25/4-2025
"Oskar Nilsson avslöjar: Västerås misstänkta för hellikopterrånet den 23 september 2009 i Västberga."
Hahah
Hahah
Att värva så mycket som vissa lag gör tyder ju mer på att det inte funkat så bra som man vill. Både aik och örebro har ju inte fått till det och känner sig tvungna att försöka stärka upp laget men hur många lag lyckas egentligen när med sådana här desperata värvningar. Likadant är det med Västerås känns det som, många har sagt att de värvat så bra men de har torskat två matcher i rad nu och gör inga mål framåt.
Det Challe gör är nog mer att täcka upp för skadade spelare och att ha en lite bredare trupp inför kvalet om det blir skador där. Klokt tycker jag, varför ändra på ett vinnande lag?
Svårt att veta hur vi står oss mot ES lagen men mot Malmö har vi väl vunnit 3 av 4 matcher där den sista var en ren överkörning. Det var ju också i den vevan det vände och nu spelar vi ännu bättre. Mot Västerås har vi spelat varsin vunnen och varsin övertidsvinst men spelmässigt så tycker jag att vi har varit starkare, med dagens målproduktion tror jag vi står oss bra mot dem.
Får vi nu bara in friska spelare så tycker jag att det ser mycket bra ut och glöm inte att det kanske redan i år blir 4 lag som går upp....
Det Challe gör är nog mer att täcka upp för skadade spelare och att ha en lite bredare trupp inför kvalet om det blir skador där. Klokt tycker jag, varför ändra på ett vinnande lag?
Svårt att veta hur vi står oss mot ES lagen men mot Malmö har vi väl vunnit 3 av 4 matcher där den sista var en ren överkörning. Det var ju också i den vevan det vände och nu spelar vi ännu bättre. Mot Västerås har vi spelat varsin vunnen och varsin övertidsvinst men spelmässigt så tycker jag att vi har varit starkare, med dagens målproduktion tror jag vi står oss bra mot dem.
Får vi nu bara in friska spelare så tycker jag att det ser mycket bra ut och glöm inte att det kanske redan i år blir 4 lag som går upp....
Senaste åren är de väl i princip bara HV som lyckats värva sig ur en kris och stoppat blodflödet på kort tid och det kostade verkligen på för dem att göra det också.BigJ skrev:Att värva så mycket som vissa lag gör tyder ju mer på att det inte funkat så bra som man vill. Både aik och örebro har ju inte fått till det och känner sig tvungna att försöka stärka upp laget men hur många lag lyckas egentligen när med sådana här desperata värvningar.
Panikvärvningar för att laget inte håller får sällan avsedd effekt då ett fåtal spelare ytterst sällan gör så stor skillnad om det inte är extremt välkända superlirare som på egen hand kan lyfta en hel femma.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Sen får man ju tänka på att de lagen som ligger långt ned i serien också ligger där av en anledning.. Sen finns det ju alltid bra spelare i alla lag, men att värva bara för att värva är ju inte alltid nödvändigt..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Nej, helt riktigt som du säger och tittar man bara drygt ett år tillbaka när det kom en massa NHL gubbar som ju är bäst i världen så var det ju bara i några fall man verkligen såg en klar förbättring, framförallt SSK och VIK.Praetori skrev:Senaste åren är de väl i princip bara HV som lyckats värva sig ur en kris och stoppat blodflödet på kort tid och det kostade verkligen på för dem att göra det också.BigJ skrev:Att värva så mycket som vissa lag gör tyder ju mer på att det inte funkat så bra som man vill. Både aik och örebro har ju inte fått till det och känner sig tvungna att försöka stärka upp laget men hur många lag lyckas egentligen när med sådana här desperata värvningar.
Panikvärvningar för att laget inte håller får sällan avsedd effekt då ett fåtal spelare ytterst sällan gör så stor skillnad om det inte är extremt välkända superlirare som på egen hand kan lyfta en hel femma.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sant, och det är inga spelare i närheten av den kalibern som nu fördelats mellan olika lag.BigJ skrev:Nej, helt riktigt som du säger och tittar man bara drygt ett år tillbaka när det kom en massa NHL gubbar som ju är bäst i världen så var det ju bara i några fall man verkligen såg en klar förbättring, framförallt SSK och VIK.Praetori skrev:Senaste åren är de väl i princip bara HV som lyckats värva sig ur en kris och stoppat blodflödet på kort tid och det kostade verkligen på för dem att göra det också.BigJ skrev:Att värva så mycket som vissa lag gör tyder ju mer på att det inte funkat så bra som man vill. Både aik och örebro har ju inte fått till det och känner sig tvungna att försöka stärka upp laget men hur många lag lyckas egentligen när med sådana här desperata värvningar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Nej jag tror det bästa man kan hoppas på vid dylika storvärvningar är om man har någon kedja som är trasig och inte levererar. Att då stoppa in lite nya talanger kan i bästa fall öka antalet fungerande kedjor men att det skulle höja nivån på ett helt lag är ju bara en chanstagning. Det kan bli precis tvärtom om man har otur.BOMBOM BOUCHARD skrev: Sant, och det är inga spelare i närheten av den kalibern som nu fördelats mellan olika lag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nej, precis. Jag tror att den otroligt positiva trend vi avslutar serien med slår de flesta värvningar med råge när kvalserien börjar om vi tar oss dit direkt och Säcken + Nyman kan hålla uppe modet på grabbarna under uppehållet. Att ha med sig 8-9 raka 3-poängare stärker ju något enormt om vi håller hela vägen ut. Skulle vi dock falla nu i slutet och tvingas spela förkval blir det en annan femma.BOMBOM BOUCHARD skrev:Sant, och det är inga spelare i närheten av den kalibern som nu fördelats mellan olika lag.BigJ skrev:Nej, helt riktigt som du säger och tittar man bara drygt ett år tillbaka när det kom en massa NHL gubbar som ju är bäst i världen så var det ju bara i några fall man verkligen såg en klar förbättring, framförallt SSK och VIK.Praetori skrev:Senaste åren är de väl i princip bara HV som lyckats värva sig ur en kris och stoppat blodflödet på kort tid och det kostade verkligen på för dem att göra det också.BigJ skrev:Att värva så mycket som vissa lag gör tyder ju mer på att det inte funkat så bra som man vill. Både aik och örebro har ju inte fått till det och känner sig tvungna att försöka stärka upp laget men hur många lag lyckas egentligen när med sådana här desperata värvningar.