Tabarnak skrev:Någon som känner till om (äcklet) Johan Forsberg har skrivit några söta poem på sistone?
Han har tweetat support för Zara Larsson och varit PK i debatterna.
Landeskog tweetade om hur han tyckte det var illa att svensk hockey inte tog tag i det där ordentligt. Alla med en halv hjärna ser ju att det forsberg gjorde var utfört med vilje och uppsåt. Troligtvis inte med uppsåt att förstöra Fernholms karriär men definitivt med uppsåtet att sänka honom.
Jag tappade respekten för Player Safety-folket efter den grejen. Nu ska det behöva hända ytterligare en Fernholm-incident innan de får chansen att "sätta ner foten" och jag tror att de misslyckas då med. De verkar tro att problemet med vårdslösa, korkade spelare löses med böter och några matchers avstängning. Jag är helt säker på att det måste plockas spelarlicenser vid grova våldsbrott för att polletten ska trilla ner hos dem och för dem vars pollett INTE trillar ner blir effekten att de tvingas sluta med hockeyn. Win-win.
Sen måste ledare ända ner på hockeyskole-nivå (spelarna är 5 år) fatta att ungar som tidigt visar tendenser till vettvillighet måste utbildas så att de kan funka i grupp. Många av de vuxna förövare vi ser i TVrutan har inte blivit vårdslösa på gamla dar utan har säkerligen en lång lista på galenskaper bakom sig. (Undantag finns naturligtvis).
Jag tycker så sjukt synd om Fernholm samtidigt som jag är så förjävligt besviken på disciplinnämnden och allt däromkring.
Tufft spel hör till. Stenhårda tacklingar är inget tokigt och sånt som sker i spelmoment som inte är med vilje kan inte regleras bort. Däremot SKA spelartyper som Anton Hedman och liknande sättas dit hårt som fan men de tillåts fortsätta härja och ha sönder motståndare.
Jag hoppas Fernholm blir helt återställd snart för livet går och han får just nu sitta bredvid och titta på.