Nattuggla_ skrev: ↑2023-11-02 20:02:35
Vi släpper till minst skott på mål av samtliga lag i ligan, men släpper in 3:e flest mål. Det är ganska talande tycker jag.
Målvakterna är otroligt svaga och jag tror nog man kommer värva en meriterad målvakt som kan konkurrera med Andrén (oavsett vad vi tycker om det, såklart).
Såå.. har ni något roligt alternativ?
Det är inte direkt så att våra keepers släpper mängder med dåliga xG's. Snarare svåra lägen som virrigt försvar ger bort i onödan.
Visst kan man ha en målvakt som sminkar grisen men det resulterar bara i en sminkad gris.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nattuggla_ skrev: ↑2023-11-02 20:02:35
Vi släpper till minst skott på mål av samtliga lag i ligan, men släpper in 3:e flest mål. Det är ganska talande tycker jag.
Målvakterna är otroligt svaga och jag tror nog man kommer värva en meriterad målvakt som kan konkurrera med Andrén (oavsett vad vi tycker om det, såklart).
Såå.. har ni något roligt alternativ?
Det är inte direkt så att våra keepers släpper mängder med dåliga xG's. Snarare svåra lägen som virrigt försvar ger bort i onödan.
Visst kan man ha en målvakt som sminkar grisen men det resulterar bara i en sminkad gris.
Men det kan inte vara så att vi släpper till SÅ många lägen som ”ställer till det” för målvakten, då hade skott emot varit mycket högre.
Det jag skrev ovanför plus det faktum att våra målvakter är 2a respektive 3a i insläppta mål och 1a respektive 3a i lägst räddningsprocent, det kan du inte snacka bort på försvaret.
Alla försvar kommer någon gång sätta målvakten i sämre situationer, men då måste man också ha en målvakt som kan steppa upp i de lägena.
Nu släpper båda våra målvakter iprincip allting.
Enligt DIF podden, så lyckades vi inte bli av med hela Heddas kontrakt. Betalar fortfarande en del, säsongen ut. Fan tänkte DIF med, när "kontrakten delades" ut???
Möjligt men han har gjort mycket bra i den klubben också. Sen om man kollar lite lätt på tränare så är inte utbudet just nu jätte bra. Hade varit bra ekonomiskt med. Han borde inte sitta på ett jätte dyrt kontrakt.
Den främsta anledningen att Filander anses värdig är väl just att han påstås vara djurgårdare. Eller om det var hans pappa eller brorsa eller svåger eller kompiskompis, men på något vis passerar han.
Det tjatas inavel hit och dit men när det kommer till en potentiell ny tränare är ändå en av de första frågorna som lyfts vilket lag han egentligen håller på…
Rudi skrev: ↑2023-11-03 10:30:06
Den främsta anledningen att Filander anses värdig är väl just att han påstås vara djurgårdare. Eller om det var hans pappa eller brorsa eller svåger eller kompiskompis, men på något vis passerar han.
Det tjatas inavel hit och dit men när det kommer till en potentiell ny tränare är ändå en av de första frågorna som lyfts vilket lag han egentligen håller på…
Hans bror är Djurgårdare.
Jim Morrison - "Järlan borde betala ett nyförvärv ur egen jävla ficka. Ta ett jävla SMS-lån eller något."
Inteno skrev: ↑2023-11-03 11:32:17
[quote=Rudi post_id=540323 time=<a href="tel:1699003806">1699003806</a> user_id=8040]
[/quote]
Duger för mig. En av de mest kompetenta tränarna i SHL men som någon skrev: Hv71 lär dra i honom först och vifta med sin tjocka plånbok. Varför skulle han välja oss då som mest har brödsmulor att erbjuda?
Inteno skrev: ↑2023-11-03 11:32:17
[quote=Rudi post_id=540323 time=<a href="tel:1699003806">1699003806</a> user_id=8040]
[/quote]
Duger för mig. En av de mest kompetenta tränarna i SHL men som någon skrev: Hv71 lär dra i honom först och vifta med sin tjocka plånbok. Varför skulle han välja oss då som mest har brödsmulor att erbjuda?