Reideborn har varit grym i en halv säsong på den här nivån, Jensen helt oprövad.Praetori skrev:Hur menar du? Det känns som en given förstaspade och en utvecklingsbar andreman (med fint grundspel och massvis med potential). Eller menar du att Fleury är ledig och villig, eller var det ironi?diftobbe89 skrev: Jag hoppas dock det finns en chans att vi slipper stå med Reideborn och Jensen nästa år, det hade varit ett kraftigt nerköp.
Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
Spela fult
Helt enig. Den korta perioden som Adam har levererat så har laget varit i kraftig medgång. I motgång och utan en stabil målvaktspartner har han vikt ned sig flera gånger. Se förra säsongen i DIF och året innan i Modo. Han har dessutom presterat dåligt när det väl gälller (Slutspelet förra året samt kvalet med Modo). Inte helt snällt mot Adam att ge honom ett så stort ansvar och para ihop honom med en helt obeprövad målvakt. Det bästa hade varit att behålla Jocke eller plocka in typ Mantas som komplement till Adam.diftobbe89 skrev:Reideborn har varit grym i en halv säsong på den här nivån, Jensen helt oprövad.Praetori skrev:Hur menar du? Det känns som en given förstaspade och en utvecklingsbar andreman (med fint grundspel och massvis med potential). Eller menar du att Fleury är ledig och villig, eller var det ironi?diftobbe89 skrev: Jag hoppas dock det finns en chans att vi slipper stå med Reideborn och Jensen nästa år, det hade varit ett kraftigt nerköp.
Om laget inleder nästa säsong dåligt och Adam sviktar måste vi lita på att Jensen kan gå in och vinna matcher åt oss på ett sätt som Adam inte klarade när Tellan visade ålderstecken. Mycket press på två orutinerade spelare.
Avgå Jocke.
Pratade med en barndomskompis med säsongskort i Leksand och han rankade honom nr3 bland backarna i Leksand.mb81 skrev:Olle Alsing säga vara klar för oss enligt hockeysverige. Mycket spännande värvning i så fall.
Chanstagare med små marginaler.
Bra skridskoåkare bra med puck sämre i egen zon.
Återstår att se om han är flipp eller flopp.
- diftobbe89
Ja, jag håller med på varenda rad och hela målvaktssituationen känns lite väl naiv om den visar sig stämma, Adam lär lyfta enheldel i lön utan att egentligen ha visat någonting i motgång eller ett slutspel, jag är supernöjd med honom hittils men behöver inte få hybris för det.B.I.B.A skrev:Helt enig. Den korta perioden som Adam har levererat så har laget varit i kraftig medgång. I motgång och utan en stabil målvaktspartner har han vikt ned sig flera gånger. Se förra säsongen i DIF och året innan i Modo. Han har dessutom presterat dåligt när det väl gälller (Slutspelet förra året samt kvalet med Modo). Inte helt snällt mot Adam att ge honom ett så stort ansvar och para ihop honom med en helt obeprövad målvakt. Det bästa hade varit att behålla Jocke eller plocka in typ Mantas som komplement till Adam.diftobbe89 skrev:Reideborn har varit grym i en halv säsong på den här nivån, Jensen helt oprövad.Praetori skrev:Hur menar du? Det känns som en given förstaspade och en utvecklingsbar andreman (med fint grundspel och massvis med potential). Eller menar du att Fleury är ledig och villig, eller var det ironi?diftobbe89 skrev: Jag hoppas dock det finns en chans att vi slipper stå med Reideborn och Jensen nästa år, det hade varit ett kraftigt nerköp.
Om laget inleder nästa säsong dåligt och Adam sviktar måste vi lita på att Jensen kan gå in och vinna matcher åt oss på ett sätt som Adam inte klarade när Tellan visade ålderstecken. Mycket press på två orutinerade spelare.
Spela fult
Fast det hade varit en sak om Adam varit oprövad. Han höll i kvalet och har flera års erfarenhet på högsta nivå trots att han är hyfsat ung. Efter Modo-debaclet är hans lön inte fantasisiffror och man måste ha i åtanke att Jocke E ändå togs in som tänkt potentiell förstaspade.diftobbe89 skrev:Ja, jag håller med på varenda rad och hela målvaktssituationen känns lite väl naiv om den visar sig stämma, Adam lär lyfta enheldel i lön utan att egentligen ha visat någonting i motgång eller ett slutspel, jag är supernöjd med honom hittils men behöver inte få hybris för det.B.I.B.A skrev:Helt enig. Den korta perioden som Adam har levererat så har laget varit i kraftig medgång. I motgång och utan en stabil målvaktspartner har han vikt ned sig flera gånger. Se förra säsongen i DIF och året innan i Modo. Han har dessutom presterat dåligt när det väl gälller (Slutspelet förra året samt kvalet med Modo). Inte helt snällt mot Adam att ge honom ett så stort ansvar och para ihop honom med en helt obeprövad målvakt. Det bästa hade varit att behålla Jocke eller plocka in typ Mantas som komplement till Adam.diftobbe89 skrev:Reideborn har varit grym i en halv säsong på den här nivån, Jensen helt oprövad.Praetori skrev:Hur menar du? Det känns som en given förstaspade och en utvecklingsbar andreman (med fint grundspel och massvis med potential). Eller menar du att Fleury är ledig och villig, eller var det ironi?diftobbe89 skrev: Jag hoppas dock det finns en chans att vi slipper stå med Reideborn och Jensen nästa år, det hade varit ett kraftigt nerköp.
Betänk att Mantas knappast var ens nära till att vara bäst i SHL och försvann ändå till Nordamerika. Adam lär ha scouternas ögon på sig så att han kritat på tycker jag är kanon.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Fan skulle ju va kul med en spetsvärvning nu. Ligger tvåa och spelar bra hockey trots en femma borta.. Brodin tillbaka lagom till slutspelet ?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
+++AlltidDIF skrev:Fan skulle ju va kul med en spetsvärvning nu. Ligger tvåa och spelar bra hockey trots en femma borta.. Brodin tillbaka lagom till slutspelet ?
Behövs bara Brodin tillbaka. Sitt ner i båten säger jag.AlltidDIF skrev:Fan skulle ju va kul med en spetsvärvning nu. Ligger tvåa och spelar bra hockey trots en femma borta.. Brodin tillbaka lagom till slutspelet ?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Brodin-Ante-Boork
Mumma
Mumma
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Varför inte gå för guld redan i år?
Klart de kommer gå för guld. Men då är det ett rån det handlar om. Finns ett par lag som utvecklings och organisatoriskt ligger ett par år framför oss. Men vi är en av fyra fem finalkandidater vilket är kul.AlltidDIF skrev:Varför inte gå för guld redan i år?
-
- Säsongskort: Ja
Klart vi kan gå till final och där kan allt hända - tänk bara på förra året då jerusalem och brunsås otippat gick till finalPraetori skrev:Klart de kommer gå för guld. Men då är det ett rån det handlar om. Finns ett par lag som utvecklings och organisatoriskt ligger ett par år framför oss. Men vi är en av fyra fem finalkandidater vilket är kul.AlltidDIF skrev:Varför inte gå för guld redan i år?
Ceterum censeo Solna esse delendam
Michael Haga lånas in från Mora.
Ska man tolka det som att Ante blir borta en längre eller kortare tid då låneavtalet gäller för 3 matcher (till att börja med)?
Ska man tolka det som att Ante blir borta en längre eller kortare tid då låneavtalet gäller för 3 matcher (till att börja med)?
Mycket bra att låna in Haga, 4e linan har enligt mig varit usel senaste två matcherna.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tror inte vi kan tolka det på något sätt förutom att man inser att vi måste ha en center just nu. Men jag kan nästan garantera att Ante inte kommer spela inom två veckor, nu kommer man vara extra försiktiga även om hjärnskakningen gått över.Vikas skrev:Michael Haga lånas in från Mora.
Avskaffa tre mot tre.