Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Jadu Jocke du har nu ställts på extremt prov o då menar jag EXTREMT. Jag undrar hur fan han ska få ihop ett slagkraftigt lag. Vi måste ju fan ha lite ekonomi nu. Tyvärr inte lika mycket som vissa andra kommundopade lag som fiskrens t.e.x men nått måste det finnas i börsen.
-
Har sett en del Modo i år och ja, han är inte bättre en vad han var föregående säsong, men det finns grym potential. Som sagt, inte många Modofans som var ledsna att han skulle sticka, dock innan degraderingen, då det tycker han kört fast lite. Men förhoppningsvis kan vi få igång honom riktigt ordentligt då vi tydligen är duktiga på att utveckla spelare.Magnutz skrev:Så.Knubbe skrev:Hej!
Tråkigt att se att så många lämnar Djurgår´n inför nästa säsong, men det ser i för sig mkt bra ut ifall det kan sno åt sig Norman från Skellfteå. När det gäller Gustav Possler så hoppas jag att Jocke Eriksson tänker till både en och två ggr. Jag bor i Övik sedan 10 år tillbaks och har sett han på nära håll många ggr. Grabben är teknisk och har bra skridskoåkning och ett ok skott(som han inte använder så ofta). Han största problem är att han inte vet när han ska släppa pucken och har skapat åtskilliga vändningar för Modos motståndare inte minst denna säsong. Kolla upp hans +/- Jocke och du signar honom, se till att sätta ihop honom med några som tar ansvar hemåt.
Med vänlig hälsning Knubbe
Tråkigt med Englund men var väl lite väntat. Lär väl presenteras en back snart.
Oscar Eklund är säkerligen en back som Jocke har under radarn. Rutinerad, spelat många matcher för Djurgården och har utgående i Finland. Han passar in som en topp 4-back i SHL va?
Senast redigerad av ciirree den 2016-04-06 20:20:06, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja, känns ju lite tungt att tappa hela backbesättningen.
MEN, sillyn är lång - allt kan hända.

25/4-2025
Absolut, 18 to go...förevigtdjurgården skrev:Ja, känns ju lite tungt att tappa hela backbesättningen.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Enligt mig gör han inte det. Var inte han och snurrade i BIF en säsong och var så dålig att han inte ens fick förlängt?ciirree skrev:Oscar Eklund är säkerligen en back som Jocke har under radarn. Rutinerad, spelat många matcher för Djurgården och har utgående i Finland. Han passar in som en topp 4-back i SHL va?
Dessutom ruskigt usel för oss det året vi åkte ur.
Typexemplet enligt mig på en spelare vi INTE skall satsa på.
Eklund är i min bok en back 5-6 och just de backarna har vi redan i Press, Falk och AOM.
Eklund hade väl egentligen bara en bra säsong det året vi tog oss till final sedan dess har han varit medioker.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Förvisso bidrog inte Eklund ett dugg när vi åkte ur men det kan bero på att han inte spelade hos oss då.Kall-El skrev:Enligt mig gör han inte det. Var inte han och snurrade i BIF en säsong och var så dålig att han inte ens fick förlängt?ciirree skrev:Oscar Eklund är säkerligen en back som Jocke har under radarn. Rutinerad, spelat många matcher för Djurgården och har utgående i Finland. Han passar in som en topp 4-back i SHL va?
Eklund är i min bok en back 5-6 och just de backarna har vi redan i Press, Falk och AOM.
Eklund hade väl egentligen bara en bra säsong det året vi tog oss till final sedan dess har han varit medioker.

Nej, han valde att bryta kontraktet med Brynäs för att han inte trivdes.Kall-El skrev:Enligt mig gör han inte det. Var inte han och snurrade i BIF en säsong och var så dålig att han inte ens fick förlängt?ciirree skrev:Oscar Eklund är säkerligen en back som Jocke har under radarn. Rutinerad, spelat många matcher för Djurgården och har utgående i Finland. Han passar in som en topp 4-back i SHL va?
Det var säsongen 10/11 han var bra och inte året vi tog oss till final.
Han spelade inte hos oss året vi åkte ur. Om han var ruskigt usel i Finland då vet jag inte!
Wilhelm Arwe skrev:Förvisso bidrog inte Eklund ett dugg när vi åkte ur men det kan bero på att han inte spelade hos oss då.Kall-El skrev:Enligt mig gör han inte det. Var inte han och snurrade i BIF en säsong och var så dålig att han inte ens fick förlängt?ciirree skrev:Oscar Eklund är säkerligen en back som Jocke har under radarn. Rutinerad, spelat många matcher för Djurgården och har utgående i Finland. Han passar in som en topp 4-back i SHL va?
Han kanske mena att han va usel i finska ligan då!

Visst är det tungt att bli av med så många spelare på en gång, samtidigt som det är helt rätt väg att gå om vi på sikt vill bli en stark förening. Så länge spelare går till NHL/KHL så gör vi helt rätt.
I framtiden så kommer detta kunna innebära att vi skapar en stomme sen fyller man på med juniorer och skapar spetsen med hemvändare. Tror och hoppas att våran spets inte kommer att bli lika kostsam som om vi skulle hitta en spets med en massa legosoldater.
Men tyvärr så slår det ganska hårt på en förening i uppstarten av detta arbete, men ska vi vara med och fightas i toppen så är nog detta det ända rätta, då vi inte kan dopa oss med kommun pengar eller något liknande.
Lyckas vi skeppa iväg 6-7 spelare per säsong så kommer även unga lovande talanger söka sig till våran förening efter som man ser att det är en enorm möjlighet att ta sig till de större ligorna, även detta på sikt kommer att göra att deras lönekrav inte kommer bli lika stora som om de skulle gå till någon annan förening.
Med detta i tanken så har vi nu tagit första steget till ett nytt SM-Guld inte i år eller nästa år men vi börjar närma oss, tror på detta både sportsligt och ekonomiskt.
Nu gäller det bara att hitta hungriga spelare som vill framåt
I framtiden så kommer detta kunna innebära att vi skapar en stomme sen fyller man på med juniorer och skapar spetsen med hemvändare. Tror och hoppas att våran spets inte kommer att bli lika kostsam som om vi skulle hitta en spets med en massa legosoldater.
Men tyvärr så slår det ganska hårt på en förening i uppstarten av detta arbete, men ska vi vara med och fightas i toppen så är nog detta det ända rätta, då vi inte kan dopa oss med kommun pengar eller något liknande.
Lyckas vi skeppa iväg 6-7 spelare per säsong så kommer även unga lovande talanger söka sig till våran förening efter som man ser att det är en enorm möjlighet att ta sig till de större ligorna, även detta på sikt kommer att göra att deras lönekrav inte kommer bli lika stora som om de skulle gå till någon annan förening.
Med detta i tanken så har vi nu tagit första steget till ett nytt SM-Guld inte i år eller nästa år men vi börjar närma oss, tror på detta både sportsligt och ekonomiskt.
Nu gäller det bara att hitta hungriga spelare som vill framåt

Ruskigt usel tycker jag är en överdrift. Eller har jag så dåligt minne. Jag vill minnas att han var ganska stabil här. Han är väl ingen spelare man ska förvänta sig +20 poäng av heller.
Oscar Eklund var riktigt bra säsongen 10/11. Tror att han vore en god ersättare till Norell.ciirree skrev:Oscar Eklund är säkerligen en back som Jocke har under radarn. Rutinerad, spelat många matcher för Djurgården och har utgående i Finland. Han passar in som en topp 4-back i SHL va?
Jag tror att vi har en del pengar att bränna faktiskt, vi ökade väl knappt budgeten inför i år?
Vi får pengar för 5 spelare (minst) som går till NHL, vi spelade 4 extra hemmamatcher varav 3 utsålda.
Kan vi komma upp i en budget runt 40-41mil nästa säsong? I så fall borde vi ju klara av att ha lika bra spelare som Växjö enligt Helber.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Vi får pengar för 5 spelare (minst) som går till NHL, vi spelade 4 extra hemmamatcher varav 3 utsålda.
Kan vi komma upp i en budget runt 40-41mil nästa säsong? I så fall borde vi ju klara av att ha lika bra spelare som Växjö enligt Helber.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Här är svaret på mailet från Jocke. Ber om ursäkt om någon lagt upp det redan, orkar inte kolla igenom 25 sidor.
"Svar från Jocke
Hej Marcus.
Först och främst, tack för ditt/ert engagemang och stöd!
Vi kom i år 7:a i grundserien och åkte ut i kvartsfinalen. Vi bytte spelsätt från att vara ett defensivt lag till ett mer offensivt lag. Därigenom kan vi konstatera att Dif under detta år haft en positiv utveckling!
Både Thomas och jag känner oss trygga med att den utvecklingen kommer fortsätta i rätt riktning nästkommande säsong. Vi kommer nästa år ha en ny huvudtränare. Vi har också uttryckt via våra egna mediakanaler att vi har kommit en bra bit i vårt lagbygge. Tyvärr får du och alla Djurgårdarna hålla er lite till tåls då vi ännu inte kan göra alla dessa signingar offentliga beroende på att spelarna i fråga fortfarande är igång med spel.
Hoppas det besvarar några av dina frågor och funderingar. Annars hoppas jag att vi den kommande månaden gör så med våra officiella pressmeddelanden.
Mvh Joakim"
Skickat från min iPhone med Tapatalk
"Svar från Jocke
Hej Marcus.
Först och främst, tack för ditt/ert engagemang och stöd!
Vi kom i år 7:a i grundserien och åkte ut i kvartsfinalen. Vi bytte spelsätt från att vara ett defensivt lag till ett mer offensivt lag. Därigenom kan vi konstatera att Dif under detta år haft en positiv utveckling!
Både Thomas och jag känner oss trygga med att den utvecklingen kommer fortsätta i rätt riktning nästkommande säsong. Vi kommer nästa år ha en ny huvudtränare. Vi har också uttryckt via våra egna mediakanaler att vi har kommit en bra bit i vårt lagbygge. Tyvärr får du och alla Djurgårdarna hålla er lite till tåls då vi ännu inte kan göra alla dessa signingar offentliga beroende på att spelarna i fråga fortfarande är igång med spel.
Hoppas det besvarar några av dina frågor och funderingar. Annars hoppas jag att vi den kommande månaden gör så med våra officiella pressmeddelanden.
Mvh Joakim"
Skickat från min iPhone med Tapatalk